kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵

اخبار کوتاه از فوتبال

 

جریمه عجیب طارمی 616 میلیون آب خورد!
فدراسیون فوتبال و مهاجم تیم ملی ایران با جرایم مالی سنگین مواجه شدند.
مهدی طارمی در مسابقه مرحله یک چهارم نهائی جام ملت‌های آسیا مقابل سوریه دو کارت زرد در دقایق 81 و 1+90 دریافت کرد و از زمین اخراج شد که این اتفاق با جرایم مالی از سوی ای‌اف‌سی مواجه شد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا در آرای انضباطی خود مهدی طارمی را به‌خاطر دریافت دو کارت زرد پیاپی مقابل تیم سوریه و اخراج در این بازی، با جریمه 2 هزار دلاری مواجه کرد ولی این تنها جریمه ستاره خط حمله تیم ملی ایران نبوده است.
در آرای جدید کمیته انضباطی ای‌اف‌سی عنوان شده مهدی طارمی به‌خاطر ورود به زمین پس از پایان مسابقه و عدم رعایت قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از مسابقه تیم ملی ایران مقابل سوریه، با جریمه‌ای مجزا به مبلغ 5 هزار دلار مواجه شده است.
تیم ملی ایران تا قبل از اخطارهای مهدی طارمی در دیدار مرحله یک‌هشتم جام ملت‌ها مقابل سوریه چهار کارت زرد گرفته بود که طبق قوانین ای‌اف‌سی شامل جریمه انضباطی نمی‌شد، اما دو اخطار متوالی و در نهایت اخراج مهاجم تیم ملی کاری کرد تا شامل جریمه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم شود.
فدراسیون فوتبال ایران به‌خاطر اینکه تیم ملی در دیدار مقابل سوریه 6 کارت زرد (دو اخطار برای طارمی) دریافت کرد، با جریمه 4 هزار و 200 دلاری مواجه شده است.
بنابراین، مهدی طارمی و فدراسیون فوتبال ایران باید 11 هزار و 200 دلار طی مهلت 30 روزه به کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت یا تکرار این اتفاق، با جرایم سنگین‌تری مواجه می‌شوند.
حال در صورتی که قیمت روز دلار در بازار آزاد را حدود 55 هزار تومان محاسبه کنیم، دو اخطار طارمی و ورودش به زمین پس از دیدار مقابل سوریه، در مجموع حدود 616 میلیون تومان آب خورده است!
لغو بازی‌های استقلال و پرسپولیس در جام حذفی
با اعلام رسمی سازمان لیگ، بازی‌های استقلال و پرسپولیس در رقابت‌های جام حذفی لغو شد.
سرانجام دیدارهای استقلال و پرسپولیس در جام حذفی، مطابق انتظار لغو شد. در زمان برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بود که قرعه‌کشی مرحله یک شانزدهم نهائی جام حذفی برگزار شد و حریفان سرخابی‌ها در این مرحله از مسابقات مشخص شدند.
پرسپولیس باید در ورزشگاه آزادی از نفت و گاز گچساران میزبانی می‌کرد و استقلال نیز برای برگزاری دیدار حساس برابر مس، باید راهی رفسنجان می‌شد اما هر دو تیم به واسطه حضور بازیکنان ملی‌پوش در قطر، خواستار لغو این مسابقات بودند.
طبق قوانینی که چند سالی است در فوتبال ایران وضع شده، تیم‌هایی که دارای سه و یا بیشتر از سه بازیکن در تیم ملی باشند، می‌توانند برای لغو بازی‌های رسمی خود در مسابقات داخلی، اقدام کنند.
سرخپوشان به واسطه حضور سه بازیکن ایرانی و یک ملی‌پوش تاجیکستانی در جام ملت‌های آسیا، مشکلی بابت لغو مسابقه خود نداشتند، ولی آبی‌ها تنها روزبه چشمی و سیدحسین حسینی را در اردوی قطر داشتند که با جذب ماشاریپوف، ملی‌پوشان این تیم نیز به عدد سه رسید.
استقلالی‌ها صبح دیروز با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ، خواستار به تعویق افتادن بازی با مس شدند، و ساعاتی یعد و با اطلاعیه‌ای که سازمان لیگ صادر کرد، بازی‌های هر دو تیم استقلال و پرسپولیس لغو و به زمان دیگری موکول گردید.
لازم به ذکر است که پیش از این نیز دیدار سپاهان و شمس آذر نیز به واسطه حضور بازیکنان ملی‌پوش در تیم اصفهانی لغو شده بود.
رونمایی از چهارمین خرید ذوب‌آهن در نیم‌فصل
تیم فوتبال ذوب‌آهن با جذب مدافعی جدید، از چهارمین خرید خود در فصل نقل‌وانتقالات نیم‌فصل رونمایی کرد.
سعید کریمی با عقد قراردادی به مدت یک و نیم فصل به جمع شاگردان محمد ربیعی پیوست. این مدافع سابقه بازی در شمس‌آذر قزوین و ملوان بندرانزلی را دارد. ذوب‌آهنی‌ها در فصل نقل‌وانتقالات محسن آذرباد، محسن فروزان و احمد شریعت‌زاده را جذب کردند تا کریمی به‌عنوان چهارمین بازیکن جدید این تیم لقب بگیرد.
این انتقال در حالی صورت می‌گیرد که بعد از مصدومیت رباط صلیبی آرش قادری، محمد ربیعی بارها اعلام کرده بود که مدافع جایگزین وی را جذب خواهد کرد.