kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

آمریکایی‌ها بایدن را «بی‌کفایت» می‌دانند

 
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثریت رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و اکثر اعضای کنگره این کشور لیاقت انتخاب شدن مجدد در سمت‌های خود را ندارند. 
۱۵ آبان(پنجم نوامبر) در آمریکا انتخابات ریاست‌جمهوری و میان‌دوره‌ای کنگره برگزار و تکلیف کاخ‌سفید، همه اعضای مجلس نمایندگان و ۳۳ عضو مجلس سنای آمریکا مشخص می‌شود. اما در فاصله 9 ماه مانده به انتخابات نظرسنجی جدید مؤسسه «گالوپ» نشان می‌دهد که اکثر رای‌دهندگان نظر مساعدی درباره رئیس‌جمهور و بخش اعظمی از قانونگذاران کنگره ندارند و آنها را بی‌کفایت می‌دانند. به گزارش ایسنا به نقل از هیل بر اساس نتایج یک نظرسنجی که از سوی شرکت گالوپ اجرا و منتشر شد، ۶۱درصد از آمریکایی‌هایی که به عنوان رای‌دهنده ثبت‌نام کرده‌اند گفتند «جو بایدن»، رئیس‌جمهور این کشور این لیاقت را که برای یک دور دیگر به ریاست‌جمهوری برسد ندارد اما از سوی دیگر ۳۸درصد گفتند که از نظر آنها بایدن شایسته باقی‌ماندن در کاخ‌سفید برای چهار سال دیگر است.
به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل»، در همین نظرسنجی ۲۴درصد گفتند که به عقیده آنها اکثر نمایندگان کنگره آمریکا شایسته انتخاب شدن دوباره برای کرسی‌های خود در کنگره هستند اما ۶۷درصد گفتند که آنها این شایستگی را ندارند. در این نظرسنجی به‌رغم نظر رای‌دهندگان درباره اکثریت نمایندگان کنگره و جو بایدن، ۵۵درصد از پاسخگویان گفتند نماینده حوزه انتخابیه آنها در کنگره شایسته پیروزی مجدد در انتخابات برای یک دور دیگر نمایندگی است اما ۳۴درصد مخالف این نظر را داشتند.
از سوی دیگر یک نظرسنجی انجام‌شده از سوی شرکت‌ افکارسنجی «اِس‌اِس‌آر‌اِس» برای شبکه «سی‌ان‌ان» که نتایجش روز پنج‌شنبه منتشر شد نشان داد، ۳۴درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که رئیس‌جمهور آمریکا شایسته انتخاب مجدد برای یک دور دیگر ریاست‌جمهوری است در حالی که ۶۶درصد مخالف این موضوع بودند. ۳۸درصد نیز گفتند که عملکرد بایدن در ریاست‌جمهوری را تایید می‌کنند در حالی که ۶۲درصد در این نظرسنجی به عملکرد او نمره منفی دادند.نظرسنجی شرکت اس‌اس‌آر‌اس همچنین نشان داد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بین کسانی که به عنوان رای‌دهنده ثبت‌نام کرده‌اند به میزان چهار درصد بر جو بایدن در یک رقابت فرضی برتری دارد. ۴۹درصد در این نظرسنجی گفتند که در رقابت انتخاباتی بین بایدن و ترامپ به احتمال بیشتر به ترامپ رای می‌دهند در حالی که ۴۵درصد گفتند که به احتمال بیشتر به بایدن رای می‌دهند.
گرانی دارو در آمریکا
خبر دیگر این که نیوزویک با ارائه گزارشی اعلام کرد: تحقیق جدید نشان داده است که قیمت داروهای تجویزی آمریکا به طور متوسط حدود سه‌برابر گران‌تر از سایر کشورهای ثروتمند است. به گزارش ایرنا تارنمای این رسانه با اشاره بر بالابودن هزینه مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا، افزود: محققان در گزارش شرکت رند که به تازگی منتشر شد، قیمت همه داروهای تجویزی در دسترس در آمریکا را با ۳۳ کشور دارای اقتصاد برتر از سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) مقایسه کردند و با نتایج تکان‌دهنده‌ای مواجه شدند. تیم تحقیقاتی در گزارش خود به این نتیجه رسیدند که به طور متوسط قیمت داروهای تجویزی در آمریکا ۲.۷۸ برابر دیگر کشورهای ثروتمند است؛ تفاوتی که در رابطه با داروهای (برند) مارک‌دار فاحش‌تر بود. بر اساس این گزارش داروهای برند در آمریکا ۴.۲۲ بار گران‌تر از سایر کشورها بودند. این تیم تحقیقاتی چنین برآورد کرده که در سراسر کشورهای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی مجموع هزینه‌های دارو فقط در سال ۲۰۲۲ میلادی ۹۸۹میلیارد دلار بود که ۶۲درصد آن به آمریکا مربوط می‌شود.