kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲

داوری فیلم‌های قرآنی جشنواره فجر(اخبار ادبی و هنری)

با اجرای سیاست حمایت از تولیدات قرآنی در عرصه فیلم و سینما از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای ششمین سال متوالی فیلم‌های مُلهم از مفاهیم و مضامین قرآنی در بخش سودای سیمرغ جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مورد داوری قرار می‌گیرند و این معاونت حضور فعال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار کیهان، در گزارشی که سال گذشته از نشست داوران فیلم‌های قرآنی با معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد منتشر کردیم، سخنان امیدوارکننده علیرضا معاف، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نویدبخش آینده‌ای متعالی برای سیاست‌گذاری در ساخت و عرضه فیلم‌های قرآنی بود که خطاب به داوران گفت: ما در بحث‌های تئوریکِ زیرساختی می‌توانیم با کمک شما متخصصینِ فیلم‌های قرآنی، یک سندمانند تولید کنیم. تجمیع نگاه‌های صاحب نظران قرآنی، سینمایی و حوزه علوم ارتباطات اجتماعی می‌تواند برای هموارسازی و نهادینه شدنِ تولید و عرضه فیلم‌های قرآنی مؤثر باشد.
وی بر حفظ حرکت سینمایی و قرآنی داوران فیلم‌های قرآنی تاکید و اظهار امیدواری کرد تا برنامه‌های این جمع شروعی برای برنامه‌ریزی‌های کلان در آینده باشد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخنان شهید سید مرتضی آوینی درباره سینمای رحمانی در مقابل سینمایی شیطانی تاکید کرد: این هیئت و ترکیبِ متخصص می‌تواند مقدمه یک حرکت جمعیِ تشکیلاتی باشد و در شرایط پیچیده امروز، عملاً پرچم هنر قدسی را برافراشته نگه دارد.
بر همین اساس، در ادامه اجرای سیاست حمایت از آثار قرآنی در عرصه فیلم و سینما از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای ششمین سال متوالی فیلم‌های مُلهم از مفاهیم و مضامین قرآن و عترت‌(ع) در بخش سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مورد داوری قرار می‌گیرند و این معاونت همچنان حضوری فعال خواهد داشت.
داورانِ فیلم‌های قرآنی این دوره از جشنواره فجر هم از اساتیدی هستند که طی سال‌های گذشته در زمینه پژوهش، برنامه‌ریزی و تولید فیلم‌های قرآنی مُجدانه کار کرده‌اند و عبارتند از: عباس صالح مدرسه‌ای (کارگردان و تهیه‌کننده سینما)، امیرعباس قِلیچ لو (بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان)، سید مصطفی زراوندیان (فیلمنامه‌نویس) که قرار است با انتخاب بهترین گزینه‌های معطوف به اهداف راهبردیِ این معاونت در توجه به مؤلفه‌های هویت ساز کلام الله مجید، موجبات ترغیب و تشویق هنرمندان سینمایی در پردازش این مضامین را به سهم خود فراهم سازند.