kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 محکومیت میلیاردی پرسپولیس 
جزئیاتی از رأی دادگاه و محکومیت میلیاردی باشگاه پرسپولیس در یک پرونده منتشر شد.
رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس چند روز پیش از محکومیت 152 میلیارد تومانی باشگاه پرسپولیس در یک پرونده حقوقی خبر داد.این پرونده مربوط به سال 98 و شکایت یک شرکت تبلیغاتی از باشگاه پرسپولیس به‌دلیل فسخ قرارداد مربوط به واگذاری حق بلیت‌فروشی بوده است. 
در حالی که مدیرعامل پرسپولیس رقم محکومیت را 152 میلیارد اعلام کرده است اما بر اساس ارقام مندرج در رأی دادگاه این باشگاه حدود 120 میلیارد تومان محکوم شده است. بر اساس اسناد منتشرشده توسط باشگاه پرسپولیس، رأی دادگاه بدوی علیه سرخپوشان در سه بخش به‌شرح زیر صادر شده است:
1ـ مبلغ 6 میلیارد و 999 میلیون تومان بابت قرض‌الحسنه دریافتی توسط باشگاه از طرف شاکی.
2ـ مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون تومان بابت هزینه‌های انجام‌شده جهت اجرای قرارداد بلیت‌فروشی.
3ـ مبلغ 107 میلیارد و 591 میلیون تومان به‌دلیل عدم انعقاد قرارداد جامع.
باشگاه پرسپولیس در پایان‌نامه خود تأکید کرده است که به رأی صادرشده اعتراض و درخواست تجدیدنظرخواهی خواهد کرد.
نکته جالب این است که باشگاه پرسپولیس تأکید کرده است با توجه به اینکه منبع این بدهی قبل از عرضه سهام در فرابورس بوده و در صورت‌های مالی زمان عرضه سهام بابت این موضوع ذخیره‌ای در حساب‌ها شناسایی نشده است، چنانچه در رأی نهائی هر مبلغی این شرکت محکوم به پرداخت شود، وزارت ورزش به‌عنوان سهام‌دار عمده مسئول پرداخت این بدهی است.
ادامه بحران در صنعت نفت آبادان
فراز کمالوند که هفته گذشته به عنوان سرمربی صنعت نفت انتخاب شده بود، اردوی این تیم در کیش را ترک کرد.
 فراز کمالوند که هفته گذشته به عنوان سرمربی صنعت نفت در نیم‌فصل دوم لیگ بیست و سوم انتخاب شده بود، دیروز اردوی زردپوشان آبادانی در کیش را ترک کرد و به نظر می‌رسد قصد ادامه همکاری با صنعت نفت را ندارد.
کمالوند که تا دیروز قراردادی با باشگاه صنعت نفت امضا نکرده، از شرایط اردو و آماده‌سازی این تیم ابراز نگرانی کرده و از جمع تیم جدا شده است. کمالوند به طور رسمی جدایی خود را به مسئولان صنعت نفت اعلام کرده است.
سپاهان یک بازیکن جدید جذب کرد
وینگر سابق تیم فوتبال شمس‌آذر‌ قزوین با عقد قراردادی به مدت دو و نیم فصل، به تیم فولاد مبارکه سپاهان پیوست.
 با توجه به درخواست ژوزه مورایس، سرمربی تیم فوتبال سپاهان و پیگیری‌های هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه، علی‌اصغر اعرابی قرارداد خود را با سپاهان به مدت ۲.۵ فصل امضا کرد.این بازیکن پس از هماهنگی با تیم شمس‌آذر قزوین و دریافت رضایت‌نامه از این تیم و توافق با سپاهان، به جمع زردپوشان پیوست. 
اعرابی در تیم‌ شمس‌آذر قزوین به میدان می‌رفت و در فصل جاری برای این تیم ۲ گل به ثمر رسانده و ۳ پاس گل داشته است. او در فصل گذشته ۸ گل به ثمر رساند و ۸ پاس گل نیز در کارنامه خود ثبت کرد. 
 انصاری‌فرد به آریس یونان پیوست
کریم انصاری فرد با قراردادی تا پایان فصل که قابلیت تمدید تا یک سال دیگر را نیز دارد، راهی آریس سالونیکا یونان شد.
در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران درقطر به سر می‌برد، کریم انصاری‌فرد در خبری غیرمنتظره و با عقد قراردادی رسمی، راهی تیم فوتبال آریس سالونیک یونان شد.
این باشگاه یونانی که اکنون در رتبه پنجم جدول رده‌بندی سوپرلیگ قرار دارد، به دنبال تقویت خط حمله خود بود و برای همین منظور، اقدام به جذب مهاجم تیم ملی ایران کرد. مدت این قرارداد تا پایان فصل بوده و قابلیت تمدید برای یک سال دیگر را نیز دارد.
آریس سالونیکا سابقه سه بار قهرمانی در لیگ یونان را دارد که همگی برای سال‌های قبل بوده است. این تیم در سال‌های 1928، 1932 و 1946 عنوان قهرمانی لیگ و در سال 1970 قهرمان جام حذفی شده است.