kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۳۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران:

گوشت و مرغ شب عید و ماه رمضان تأمین است

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین التهابی در بازار شب عید و ایام ماه رمضان برای گوشت قرمز، گوشت مرغ، کالاهای اساسی و خرما اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسنا، «جبرئیل برادری» روز گذشته در نشست خبری به تامین اقلام مورد نیاز شب عید و ماه رمضان اشاره کرد و گفت: تامین اقلام مورد نیاز این ایام جزو اولویت‌های اصلی ما است و شبانه‌روز تلاش می‌کنیم که این اقلام در اختیار مردم قرار گیرد.
به گفته وی استان تهران نیز مشکلی در تامین گوشت مرغ نخواهد داشت و در بحث تامین گوشت مرغ، جوجه‌ریزی در سطح کشور بیش از 147 میلیون قطعه بوده که این میزان می‌تواند بازار شب عید و ایام نوروز کل کشور را تامین کند.
رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای تولیدی بین 57 تا 58 هزارتومان است که گوشت مرغ آن به طور متوسط بین 78 تا 85 هزار تومان باید به دست مصرف‌کنندگان برسد، افزود: نیاز استان تهران به گوشت مرغ روزانه 1500 تن و گوشت قرمز 480 تن است که در حال حاضر به دلیل فراوانی جوجه‌ریزی و واردات گوشت قرمز، مرغ و گوشت قرمز استان تامین است.
به گفته وی در بحث تامین گوشت گوساله هیچ مشکلی نداریم. در تامین گوشت گوسفندی با اندکی ضعف رو‌به‌رو هستیم که بر اساس برنامه‌ریزی دولت روزانه 150 تن گوشت گوسفندی وارداتی توزیع می‌شود.
ذخیره‌سازی 5000 تنی سیب و پرتقال شب عید
برادری همچنین به میوه شب عید نیز اشاره کرد و گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخش خصوصی همچون سال گذشته ذخیره‌سازی مطلوبی در میوه شب عید انجام داده است و توزیع آن توسط میادین میوه وتره بار و سازمان تعاون روستایی انجام می‌شود. این میوه‌ها در اواخر اسفندماه در میادین میوه و تره‌بار و مراکز مشخص شده توزیع می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه گفت: تاکنون برای تهران 5000 تن سیب درختی قرمز و زرد و پرتقال تامسون شمال ذخیره‌سازی شده است.
برادری با بیان اینکه در تامین خرما مورد نیاز ایام مبارک ماه رمضان نیز ذخیره‌سازی‌های خوبی صورت گرفته، گفت: مشکلی در تامین و عرضه این محصول با قیمت‌های مناسب در سطح استان نداریم.
اجازه التهاب در بازار شب عید را نمی‌دهیم
رئیس جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین التهابی در بازار شب عید و ایام مبارک ماه رمضان برای گوشت قرمز، گوشت مرغ، کالاهای اساسی و خرما اتفاق بیفتد.
وی با بیان اینکه سنددار کردن اراضی کشاورزی اولویت جهاد استان است، افزود: بیش از 54 درصد اراضی کشاورزی تهران در یک‌سال و نیم پیش سنددار شده، یعنی از 190 هزار هکتار 103 هزار هکتار سند دار شده است.
برادری همچنین عنوان کرد: قصد داریم خود اتکائی استان‌ تهران را در تولید مرغ و دام سبک افزایش دهیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به شناسنامه‌دار کردن اراضی نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم 5000 هکتار واحد گلخانه‌ای تحت پوشش «کیو آر کد» قرار گیرند. در حال حاضر نیز گلخانه‌هایی که در حوزه صادرات فعالند دارای این کد هستند. در حقیقت می‌توان گفت که 50 درصد گلخانه‌های کشور این کد را دارند.