kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹

در نخستین جشنواره آگهی‌های تبلیغاتی صداوسیما چه گذشت؟

 
رسول شمالی ورزنده
اولین جشنواره فرهنگی اقتصادی آگهی‌های بازرگانی صداوسیما بهمن ماه امسال با حضور مدیرکل بازرگانی رسانه ملی، تنی چند از مدیران شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، مدیران و کارشناسان شرکت‌های بازرگانی و تبلیغاتی سراسر کشور و اصحاب رسانه در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما در جام جم برگزار شد.
در این مراسم، رئیس سازمان صداوسیما گفت: هویت‌محوری یکی از ارکان ما در رسانه ملی است و ما به هویت ملی خودمان می‌بالیم و نگران هویت تاریخی و فرهنگی خودمان هستیم و آنچه که در دوره تحول صداوسیما قرار است که بیشتر به آن توجه شود عدالت است و این شعار اولین دوره این جشنواره هم هست و عدالت یعنی دیده شدن همه اقشار و همه لایه‌های جامعه که باید به آن پرداخته شود.
پیمان جبلی همچنین با بیان اینکه ما در رسانه ملی تلاش داریم جزء به جزء فرهنگ کشور را در قاب رسانه داشته باشیم و همه ببینند گفت: مخاطبان ما بایستی به‌درستی خودشان را در قاب تلویزیون ببینند و خانواده ایرانی، سبک زندگی ایرانی با همه موارد بایستی خودشان را در رسانه ملی با عدالت ببینند.
رئیس سازمان صداوسیما همچنین گفت: همواره بنگاه‌های اقتصادی از گذشته‌های دور با رسانه ملی همراه و همکار بودند و تلاش ما این است که این همکاری و همراهی را ارتقا دهیم.
وی همچنین افزود: نقش تبلیغات به عنوان ویترین تولیدات است و بایستی با یک طراحی و شیوه‌های درست در رسانه ملی شکل بگیرد.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به برخی انتقادها درخصوص برخی از آگهی‌ها گفت: برخی از تبلیغات آگهی که از تلویزیون پخش می‌شود درست نیست و مخاطب نمی‌پسندد و باید بازنگری شود و همراه با اقتضائات جامعه و فرهنگ ایرانی اسلامی ما باشد.
جبلی با بیان اینکه هدف ما حمایت از تولیدات داخلی است گفت: سیاست ما تقویت بنگاه‌های تبلیغاتی برای حمایت از تولیدات داخلی است و حمایت ما از کانون‌های تبلیغاتی در راستای همفکری و تعامل با کانون‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی است و بنگاه‌های تبلیغاتی ما باید به فرهنگ اسلامی ایرانی توجه کنند و فرهنگ باید در خدمت اقتصاد باشد و اقتصاد هم در خدمت فرهنگ باشد.
رئیس رسانه ملی گفت: بایستی کار مشترک محتوایی داشته باشیم و باید آسیب‌شناسی مشترک شود و در این راستا باید تحقیق و مطالعه شود.
در ادامه، مازیار حبيب‌نیا نماینده کانون‌ها و مجموعه‌های تبلیغاتی ایران با اشاره به اهداف و انگیزه‌های شرکت‌های تبلیغاتی کشور از آغاز تاکنون گفت: در دهه 70 روند تبلیغاتی پس از دفاع مقدس آغاز شد و در دهه‌های 80 و 90 پیشرفت کرد و امروز به دوره‌ای رسیده‌ایم که رقابت‌ها شروع شد. امروز در واقع وارد صنعت هوش مصنوعی شده‌ایم و باید در فضای نوآوری گام برداریم و سرویس‌های تبلیغاتی خود را در راستای پیشرفت در دنیا ارتقا بدهیم و این جشنواره اتفاق خوبی در این برهه است که می‌تواند در پیشرفت صنعت تبلیغات بسیار مؤثر باشد.
بابایی مدیرکل بازرگانی صداوسیما هم در این مراسم گفت: برگزاری این جشنواره در راستای ارتقا و کیفیت محصولات تولیدی بومی و ساخت داخل کشور است و امیدواریم که این جشنواره موجب انگیزه و امید در میان صنایع و واحدهای تولیدی کشور باشد و یقینا در آینده شاهد رشد و پیشرفت کیفیت بالای تولیدات کارخانه‌های و صنایع کشور باشیم که در سطح جهان هم بازارهای منطقه و دنیا را از آن خود کنند.
همچنین در ادامه نخستین جشنواره فرهنگی اقتصادی آگهی‌های تبلیغاتی در صداوسیما، نماهنگ تصویری از صداها و چهره‌های ماندگار هنرمندان پیشکسوت و قدیمی عرصه دوبله و صداوسیما که در برنامه‌های تبلیغاتی و آگهی‌های صدا و سیما شاهد هنرنمایی آنها بودیم و در حال حاضر در میان ما نیستند پخش شد و یادشان گرامی داشته شد.
پخش نماهنگ تصویری از حضور سردار دل‌ها در بین رزمندگان و در جبهه‌های سوریه و عراق از شاخص‌ترین قسمت برنامه این جشنواره بود که با پخش آن‌، و محبوبیت شهید حاج قاسم در میان مردم ایران و مسلمانان و آزادگان جهان، یاد سردار ملی ایران گرامی داشته شد.
رضایی معاون منابع مالی و سرمایه انسانی نیز در این جشنواره گفت: صداوسیما دانشگاه نشر فرهنگ اسلامی است و ما تلاش می‌کنیم که از تولید کالاهای ایرانی حمایت کنیم.
وی با بیان اینکه توجه رسانه ملی به هویت ملی، سبک زندگی ایرانی اسلامی است افزود: خودکفایی اهم اولویت تولیدات داخلی است و بازاریابی باید به‌سمت تحقیق و مطالعه کالاها و بازار باشد و بایستی ارتقای نشرکانون‌های تبلیغاتی به نحو احسن صورت پذیرد.
معاون منابع مالی و سرمایه انسانی همچنین گفت: آمادگی داریم که با کانون‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی که همراه و همگام با صداوسیما باشند همکاری بسیار خوب و شایسته داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۰ اقدام از سوی رسانه ملی در سال ۱۴۰۳ بین ما و کانون‌های و شرکت‌های تبلیغاتی صورت خواهد پذیرفت افزود: با طراحی و شیوه‌های مدرن با کانون‌های تبلیغاتی که  با هدف حمایت از مصرف‌کننده در راستای تحقق اهداف صداوسیما و در دوره تحول که در سال ۱۴۰۳ صورت خواهد گرفت در تلاش هستیم که از صنایع و کالاهای بومی و داخلی حمایت کنیم.
همچنین در پایان این مراسم از سوی رئیس سازمان صداوسیما، تندیس جشنواره و لوح تقدیر به برترین محتواهای تبلیغاتی و آگهی‌های بازرگانی اهدا شد.