kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹

هجدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا -۲۰۲۳ قطر

 
 
واکنش فدراسیون فوتبال به شایعات 
درمورد تماشاگران ایرانی و گروه دف‌نواز
امیرمهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با اشاره به برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا در کشور قطر، اظهار داشت: همزمان با نتایج خوب تیم ملی در این رقابت‌ها و انتشار اخبار مثبت از اردوی تیم ملی، تلاش تاسف‌آور برخی از رسانه‌های خارج‌نشین که دشمنی‌شان با فوتبال ملی روشن است، برای حاشیه سازی شدت گرفته است. وی با ابراز ناراحتی از انتشار شایعه‌ای درباره تماشاگران ایرانی حاضر در جام ملت‌های آسیا تاکید کرد: در یکی از آخرین اتفاقات، موضوع برنامه‌ریزی برای اعزام گروهی از هواداران به قطر برای حمایت از تیم ملی طرح شده که این مبحث کذب محض است. علوی همچنین درباره دف‌نوازی در جام ملت‌های آسیا در قطر گفت: این گروه شیرازی تاییدیه‌ای از وزارت ورزش‌، وزارت فرهنگ و ارشاد و فدراسیون فوتبال برای اجرا در مسابقات جام ملت‌های آسیا ندارد.
 محرمی جام ملت‌های آسیا را از دست داد
تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین بازی گروهی خود در جام ملت‌های آسیا با نتیجه 2 بر یک امارات را شکست داد که در جریان این دیدار، یکی از مدافعین تیم ملی مصدوم شد. پس از بررسی‌های تکمیلی کادر پزشکی تیم ملی فوتبال، صادق محرمی بازیکن تیم ملی ایران به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه لیگامانی زانوی چپ ادامه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را از دست داد. بدین ترتیب رامین رضائیان اصلی‌ترین گزینه تیم ملی برای بازی در دفاع راست خواهد بود.
اعتراض ایران
 به کمیته برگزاری جام ملت‌های آسیا 
مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان از اعتراض ایران به کمیته برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به ‌دلیل فعالیت یک گروه هنری در یکی از بازی‌های تیم ملی‌ خبر داد.حجت‌الاسلام علی احدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت یک گروه هنری در بین دو نیمه دیدار ایران و هنگ‌کنگ اظهار کرد: فعالیت این گروه از ابتدا نه با مجوز فدراسیون فوتبال و نه به هیچ عنوان مورد تایید وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال بوده و بدون هماهنگی صورت پذیرفته و به محض انجام برنامه این گروه در بازی تیم ملی، ایران طی نامه‌ای رسمی و کتبی به کمیته برگزاری این رقابت‌ها، اعتراض خود را اعلام کرد. او ادامه داد: معمولا انجام گروه‌های هنری کشورها باید با تایید تیم‌های حاضر در مسابقات باشد اما این روند طی نشد و فعالیت این گروه تاییدیه ایران را نداشت بنابراین اعتراض ایران به‌ صورت رسمی و کتبی به میزبان ابلاغ شد و از بازی بعد این گروه فعالیتی در ورزشگاه 
نداشت.
تست دوپینگ مثبت بازیکن بحرین 
تیم ملی فوتبال بحرین به عنوان صدرنشین گروه E این رقابت‌ها و بالاتر از کره جنوبی راهی مرحله یک‌هشتم نهائی جام ملت‌های آسیا شد تا در مرحله بعد با ژاپن بازی کند. حالا اما خبر می‌رسد که هزاع علی دفاع راست تیم فوتبال بحرین به دلیل مثبت شدن تست دوپینگش بازی با ژاپن را از دست خواهد داد. روزنامه «صدى» عربستان در این خصوص خبر داد؛ طبق اخبار رسیده، هزاع 28 ساله به خاطر مثبت شدن تست دوپینگش که پس از شکست 3 بر یک بحرین مقابل کره جنوبی در دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023 داده بود؛ تا اطلاع ثانوی از بازی کردن محروم شده است.
 پایان کار برانکو در تیم ملی عمان 
تیم ملی فوتبال عمان در سومین هفته از مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023، مقابل قرقیزستان به تساوی یک- یک رسید تا از صعود به‌ عنوان یکی از برترین تیم‌های رده سومی بازبماند. پس از این اتفاق، فدراسیون فوتبال عمان بیانیه‌ای صادر و در آن اعلام کرد که همکاری این فدراسیون با برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی عمان به پایان رسیده است.
استقبال سرمربی بحرین از تقابل با ژاپن 
خوان آنتونیو پیزی، سرمربی بحرین از دیدار با ژاپن قهرمان چهار دوره آسیا در مرحله یک هشتم نهائی جام ملت‌های آسیا استقبال کرد. او درباره دیدار با ژاپن گفت: آن‌ها مهارت‌ها و پتانسیل فردی بالایی دارند اما ما به بازیکنان‌مان، تمرکز و تلاش آن‌ها اعتماد زیادی داریم و امیدواریم بتوانیم به مرحله یک چهارم برسیم.  برای ما همه بازی‌ها سخت است. مرحله گروهی برای ما بسیار سخت بود اما توانستیم رقابت کنیم، پیروز شویم و به عنوان تیم نخست صعود کنیم. ژاپن عالی است و بازیکنان باتجربه‌ای دارد که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند اما ما به تیم خود خوشبین هستیم و روحیه بالایی داریم. ما برای همه تیم‌ها احترام زیادی قائلیم. 
 مانچینی: کار را برای کره سخت خواهیم کرد 
سرمربی عربستان می‌گوید که تیمش باید برابر کره از موقعیت‌ها به بهترین شکل استفاده کند. روبرتو مانچینی درباره تقابل با کره جنوبی گفت: ما نسبت به بازی با کره احساس خوبی داریم. اگر می‌خواهید از این مرحله عبور کنید و قهرمان شوید باید آن‌ها را شکست دهید. من فکر می‌کنم که کره تیم بسیار خوبی است و بازیکنان باتجربه خوبی دارند که در اروپا بازی می‌کنند اما این یک بازی فوتبال است و در ۹۰ دقیقه هر چیزی ممکن است رخ دهد. بازی با کره سخت خواهد بود چون آن‌ها بسیار خوب هستند اما ما کار را برای آن‌ها سخت خواهیم کرد. ما همیشه به دنبال این هستیم که با هر تیمی که روبه‌رو می‌شویم، بازی خود را انجام دهیم. ما عملکرد بسیار خوبی داشتیم و برابر تایلند ۱۷ شوت به سمت دروازه حریف زدیم. در فوتبال باید گلزنی کرد تا برنده شد. امیدوارم بتوانیم در بازی بعدی موقعیت‌های گل‌مان را به گل تبدیل کنیم و از موقعیت‌ها بهترین استفاده را 
کنیم.
 کلینزمن: نمی‌خواستیم از بازی با ژاپن فرار کنیم
تیم ملی فوتبال کره جنوبی در هفته سوم از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023، در دیداری جذاب و هیجان‌انگیز با تساوی 3-3 مقابل تیم حذف شده مالزی متوقف شد. بسیاری از کاربران فضای مجازی که این دیدار را دنبال می‌کردند، بر این باور بودند که کره‌ای‌ها علاقه‌ای برای کسب این پیروزی ندارند. در صورتی که کره جنوبی صدرنشین گروه E می‌شد، در مرحله یک هشتم نهائی باید به مصاف ژاپن می‌رفت و همین امر موجب شد فوتبالدوستان زیادی فکر کنند کره جنوبی نمی‌خواهد صدرنشین گروه شود. این موضوع در نشست خبری بعد از دیدار کره جنوبی- مالزی مطرح شد و سرمربی کره نسبت به آن واکنش نشان داد. یورگن کلینزمن در این باره اظهار داشت: ما نمی‌خواستیم از دیدار با ژاپن فرار کنیم و دریافت سه گل در برنامه ما نبود. می‌خواستیم به‌عنوان صدرنشین صعود کنیم. مالزی با دل و جان بازی کرد و باید به این تیم احترام بگذارید. با این حال باید پیروز 
می‌شدیم.