kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 
 حرافی‌های نامحدود
 علی قلی‌زاده: «اگر آمریکا صدها بغداد دیگر را به جهنم بدل، هزارها کابل دیگر را ویرانه و میلیونها فلسطینی دیگر را سلاخی کند و اگر ‌هابرماس دهها مقاله دیگر در لزوم سرکوب رسانه‌ها بنویسد، لیبرال-خیالباف‌های ایرانی همچنان از بهار بغداد، آبادی کابل و اهمیت گدایی حقوق بشر و آزادی از دول غرب خواهند گفت.»
 تداوم نسل‌کشی 
در فلسطین
 تصویر این نوزاد فلسطینی به نام جمال محمود کفارنه که بر اثر گرسنگی به شهادت رسید، بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و موجب تاسف کاربران شد.
 افول انسانیت به پست‌ترین نقطه ممکن
 امیر ایراندوست با انتشار این تصویر از دو کودک شهید فلسطینی نوشت: «کودک ۱۳ ساله با پرچم سفید اومد تو خیابون ولی با تیر زدنش. وقتی برادرش رفت جنازه‌شو بیاره اونم شهید کردن. افول انسانیت به پست‌ترین نقطه ممکن رسیده.»
 تناقض‌های عجیب
 سید امیرحسین‌هاشمی خطاب به اعتراض حسن روحانی نسبت به رد صلاحیت‌اش برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان نوشت: «بیش از چهل سال در این مملکت فرمانده پدافند هوایی، دبیر شورای امنیت ملی، مشاور خاتمی در امنیت ملی، عضو مجمع تشخیص مصلحت، نماینده ادوار مجلس، نماینده مجلس خبرگان و هشت سال رئیس‌جمهور بودی، بعد الان ژست گرفتی این اسلامی نبود که معرفی شد؟! تا روی قدرتید، اسمش «حماسه دوم خرداد» و «پیروزی جمهوریت» و... است اما تا کنار می‌رید اسمش «تقلب» و «اقلیت حاکم» و... می‌شه؟!»
 روسفیدی با صورت سیاه
 کاربری با انتشار این تصویر از یک آتش‌نشان در جریان اطفاء حریق بیمارستان گاندی، نوشت: «درسته صورتشون با دود سیاه شده، ولی امشب روسفید شدن این قهرمان‌ها».
 رونق تولید در کنار دیپلماسی
 احمد قصری: «آمارهای اقتصادی وقتی بهبود پیدا میکنه که در کنار رونق تولید روابط بین‌المللی احیا و بهبود پیدا کنه؛ امضای ۱۰ سند همکاری در زمینه‌های ریلی، انرژی، راه‌اندازی مناطق مشترک تجاری و ارتباطات و هدف‌گذاری روابط اقتصادی از ۷ ميليارد دلار به ۳۰ میلیارد دلاری بین تهران- آنکارا یعنی امید.»
 نسل جدید
 از معنویات
 دور شدند؟
 کاربری با انتشار تصاویری از اعتکاف کودکان و نوجوانان در مساجد نوشت: «میگن نسل جدید از معنویات و خدا و دین دور شدن... اگر این‌طوره پس حضور پرشور دهه هشتادی‌ها و نودی‌هامون در اعتکاف نشان‌دهنده چیه؟!»