kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۱۹۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323

* روند انقلاب اسلامی از زمان پیروزی تا به امروز نشان می‌دهد این اکثریت مردم هستند که به حکومت اسلامی قدرت داده‌اند و با همین پشتوانه مردمی بوده که نظام جمهوری اسلامی به موفقیت‌های بزرگی رسیده است. در مقابل‌، رفتار دشمنان در طول ۴۵ سال گذشته نیز نشان می‌دهد با انواع توطئه‌های خود به دنبال جدا کردن مردم از حاکمیت هستند. بی‌جهت نیست که آرزو می‌کنند مشارکت مردم در انتخابات پایین بیاید ولی با هوشیاری هموطنان ناکام خواهند شد.
ادیبی
*با توجه به آمارهایی که از شهرستان‌ها به دست آمده، پیش‌بینی می‌شود مشارکت مردم در انتخابات به بالای ۴۵ درصد برسد. از الآن روشن است که خط تحریمی‌ها به هر دلیل و با هر ماهیت، بازنده این میدان هستند. در مقابل این گروه، خط مشارکت است که همگی بر‌گفتمان مشارکت تأکید دارند. صاحبان و طرفداران این گفتمان، دلسوزان واقعی کشور، نظام و مردم هستند که با حضور فعال خود در صحنه انتخابات پیش‌رو ایران را به رغم توطئه‌های دشمن جلو خواهند برد.
مردانی
* دشمن در تلاش است که مردم پای صندوق‌های رای حضور پیدا نکنند و مشارکت در انتخابات کمرنگ بشود. اما مردم در طول ۴۴ سال گذشته نشان داده‌اند پای انقلاب خود هستند. اگرچه گله‌مندی‌هایی نیز دارند. در مقابل مسئولین هم باید نشان دهند که در خدمت مردم هستند.
قبادی
*اخبار رسیده از آرایش سیاسی انتخابات حاکی است ضلع سوم اصلاح‌طلبان و اعتدالیون که شخصیت‌های شناخته شده‌ای مانند اسحاق جهانگیری، روحانی، لاریجانی، خاتمی‌، ناطق‌‌نوری‌ و سیدحسن خمینی در رأس آن حضور دارند با عنوان تشکیل ائتلاف میانه‌روها میاندار انتخابات در جمع اصلاح‌طلبان شده است. با این وضعیت در جبهه اصلاحات جریانی که خط قهر و تحریم انتخابات را دنبال می‌کند هر روز منزوی‌تر می‌شود.
ذاکرنیا
* آمریکا پس از حملات اخیر به یمن سعی داشت تا قاعده بازی را در منطقه بر اساس غلبه قهری خود تعریف کند. لذا با ارسال پیام به اصطلاح هشدار سعی کرد ضمن تأثیر بر جنگ غزه، ایران را در طراحی خود کنترل کند. اما حمله موشکی و بموقع سپاه نشان داد جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت طراحی خود را دارد و ابتکار عمل را در این طراحی در دستان خود نگه می‌دارد.
کلهر
* جمهوری اسلامی ایران بار‌ها به صراحت به همسایگان خود گوشزد کرده حسن همجواری و همسایگی ایجاب می‌کند تا از تروریسم‌پروری جلوگیری شود و همسایگان باید اجازه ندهند صهیونیستها‌، مخالفان و معاندان جمهوری اسلامی از خاک این کشور‌ها اقداماتی را علیه امنیت ملی ایران انجام دهند. ناگفته پیداست که صبر استراتژیک نظام هم نباید به حساب انفعال جمهوری اسلامی گذاشته شود.
سیفی
* وقتی رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات گروهک‌های داعشی تکفیری که عده کثیری از هموطنان ما را در کرمان به خاک و خون کشیدند توانستند از جنوبی‌ترین نقطه کشور، یعنی از فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری یکی از مقرهای مهم گروهک‌های تکفیری را در منطقه تحت اشغال آنها در ادلب سوریه مورد اصابت قرار بدهند، یعنی این که اسرائیل باید حساب خودش را بکند.
کردان
*مسئولین هلند با آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان تماس گرفته و گفته‌اند در حملات ایران به اربیل نسبت به کشته شدن یک کودک معترض هستند. گذشته از این که کودکی در این حمله کشته نشده سؤال این است که چرا این مقامات غربی برای١٢٠٠٠کودک کشته شده فلسطینی تلفن را بر نداشته و اظهار دلسوزی نکرده‌اند؟
پناهی
* در این صد و پانزده روز گذشته شاهد رخدادهای عجیبی بودیم. اما اینکه آمریکا از طریق یک کشور عربی به سوریه پیام بدهد و درخواست وساطت میان خود و محور مقاومت کند از همه جالب‌تر است. در این پیام آمریکایی‌ها گفته‌اند سوریه میانجی‌گری کند تا مقاومت عراق، لبنان و یمن سطح اقدام را پایین بیاورند و در ازای آن، آمریکایی‌ها از میدان نفتی العمر خارج خواهند شد. از همه این‌ها جالب‌تر پاسخ دمشق هم مشابه بقیه ارکان محور بوده، سوریه گفته است هرکس مستقل تصمیم می‌گیرد.
اجاقی
* براساس تصمیم کمیته امنیت ملی پاکستان‌، این کشور سطح کامل روابط دیپلماتیک با ایران را از سرگرفته و به زودی سفیران ایران و پاکستان به پایتخت‌های یکدیگر اعزام می‌شوند. با این تصمیم دولت پاکستان عده‌ای خناس که برای تنش‌زایی بین دو کشور همسایه عروسی گرفته بودند ناگهان خفه شدند و در حقیقت عروسی‌شان به عزا تبدیل شد.
یاری
* واکنش و حساسیت ضدانقلاب به موضوع اجرای تلویزیونی خانم صادقی مجری سیمای جمهوری اسلامی ایران با پوشش اسلامی جدید قابل تامل است. معلوم می‌شود از حضور طیف‌های مختلف مردم با سلایق مختلف و با پوشش‌های شرعی متنوع در صدا و سیما نگرانند و خواهان محمل‌هایی هستند که اهداف‌شان تامین شود و بتوانند علیه نظام سیاه‌نمایی بکنند.
تیموری
*مدیر دفتر فرح دیبا درمصاحبه‌ای اذعان کرده است که در دوران شاه، دموکراسی وجود نداشت. با این اعتراف سنگین نزدیک‌ترین فرد به همسر شاه ملعون که دومین مقام کشور محسوب می‌شد سلطنت‌طلبان دوآتشه باید برای همیشه زیپ دهانشان را بکشند و ساکت باشند.
الهیاری
* با وجود اینکه نفوذی‌ها در هر دو کشور ایران و پاکستان بی‌میل نبودند که با درگیر کردن راس محور مقاومت با یکی از همسایگان حامی فلسطین، به زعم خود سر اختاپوس را درگیر کنند تا نقطه تمرکز از روی فلسطین و غزه برداشته شود. در چنین شرایطی مهم این بودکه تسلیم فضاسازی‌های رسانه‌ای بدخواهان دو دشمن قسم‌خورده یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع منطقه نشویم. رابطه ایران و پاکستان فراتر از رابطه دوستانه بوده بلکه برادرانه است.
اسدیان
* محور مقاومت باید به اشغالگران هشدار دهد که خاک فلسطین را ترک کنند و به سرزمین‌های خودشان برگردند. به صورت سایبری یا پخش تراکت و رسانه مجازی در سرزمین‌های اشغالی پخش کنند و هشدار بدهند که اگر بیرون نروید روز به روز عرصه برای شما تنگ می‌شود و آنها را قانع کنند که ترک دائمی فلسطین تنها گزینه معقول آنهاست.
غلام‌شاهی
*چرا عده‌ای نمی‌گذارند بازار خودرو آرامش بگیرد؟ مدتی فروش خودرو در بورس می‌گیرد، عده‌ای مانع می‌شوند و طرح دیگری اجرا می‌شود! ما از مسئولان انتظار ثبات بازار خودرو را داریم.
0922-5424
*پوشش برخی کارکنان خانم در برخی از مراکز بهزیستی در شأن کارکنان دولت نیست. شایسته است بحث حجاب و عفاف از کارکنان دولت شروع شود.
0930-6038
*30سال غفلت از توجه به تربیت در مراکز آموزشی نتیجه‌اش اوضاع فرهنگی و اجتماعی کنونی جامعه است. بعد از جنگ تحمیلی باید اذعان نمود که دولت‌ها توجهی به بعد فرهنگی جامعه ننمودند و به ویژه بعد از فراگیری فضای مجازی بی‌در و پیکر، آسیب جدی به نسل جوان و نوجوانان کشور وارد شد و می‌شود. تربیت امری دفعی نیست که اکنون با اکتفا به الزام‌های قانونی احیا شود.
ادهم
* بـا توجه به وجود تورم و هزینه‌های سنگین زندگی آیا بهتر نیست مالیات را ازحقوق‌های بالای 20 میلیون بگیرند تا کمکی به اقشار حقوق بگیر بشود؟
ماندگار
* برخـی اپراتورها تبلیـغ اینترنت مجانی می‌کنند درحالی که فقط وعده و ترفند تبلیغاتی برای پول درآوردن اسـت. تازه پول اضافی هم از مردم می‌گیرند. لازم است از طریق این ستون، مردم هوشیار شوند و فریب نخورند.
سیف
*از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست می‌شود که به مناسبت دهه فجر که جشنواره‌ها در پیش داریم در مراسم گوناگون، تصاویری از کودکان غزه را به نمایش بگذارید تا این جماعت هنری هم کمی به خود آیند و سرمستی و حال خوش را برای همه جهانیان بخواهند!
دلیری- چالوس