kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۱۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶

افتتاح رسمی پیست اسکی توچال بام تهران میزبان جام جهانی پارااسکی خواهد بود

 
بهره‌برداری از پیست ‌اسکی توچال در ارتفاعات شمال تهران که مدتی به صورت محدود فعال بود، به طور رسمی افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار کیهان، مدیرعامل مجموعه توچال روز گذشته در نشستی رسانه‌ای، با اشاره به نوسازی و بازسازی ایستگاه‌های این مجموعه در شرایط تحریم، گفت: برخی ایستگاه‌های ما مثل حلبی‌آباد بود. تمامی تله کابین‌های گذشته از مدار خارج و ۱۷۰ تله‌کابین جدید به مرور جایگزین می‌شوند. به خاطر تحریم‌ها از ورود بسیاری از امکانات به کشورمان جلوگیری شد اما تجهیرات مجموعه توچال با توان جوانان این کشور بازسازی شد.
روح‌الله امداد افزود: در پیست اسکی توچال نیز با توان داخلی برای اولین بار دو دستگاه تلسکی ساختیم. خبرنگاری از آناتولی ترکیه گفت که پیست اسکی توچال نماد شکست تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.
امداد با بیان اینکه پیست اسکی توچال، اخیرا میزبان ورزشکارانی از روسیه بود، گفت: پیست توچال ٢٧ بهمن میزبان جام جهانی پارااسکی است که با حضور ۵٠ کشور برگزار خواهد شد. 
وی با تأکید بر اینکه «گردشگری ورزشی را احیا خواهیم کرد»، یادآور شد: گردشگری ورزشی دارای اهمیت بالایی است. کشورها تلاش می‌کنند از این بازار عقب نمانند و ما هم باید برنامه داشته باشیم. پتانسیل بالایی در این زمینه داریم ولی متاسفانه برنامه و راهبردهای خوبی نداریم و حتما باید دولت‌ها تلاش کنند و ما هم در این زمینه فعال هستیم.