kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۱۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

نوجوان فلسطینی با کلماتش به سوی اشغالگران می‌تازد (اخبار ادبی و هنری)

نوجوان 15ساله فلسطینی با ساختن آهنگ و خواندن روی آوارهای خانه‌های غزه توانسته توجه مخاطبان بسیاری را در سراسر جهان به سوی شرایط حاکم بر غزه جلب کند.
 
 
به گزارش خبرنگار کیهان، «عبدالرحمان الشانتی» نوجوان 15ساله فلسطینی است که این روزها ویدئوهایش در یوتیوب با استقبال خیره‌کننده مخاطبان رو‌به‌رو شده است. او با آهنگسازی و خواندن روی آوار خانه‌های ویران شده در غزه در میان مخاطبان به محبوبیت زیادی رسیده است.
عبدالرحمن سبک رپ را انتخاب کرد؛ چرا که در فرهنگ موسیقی جهان، رپ یک سبک اعتراضی است و ابزاری برای مقابله با شرایط و مطرح کردن چالش‌های زندگی است. عبدالرحمن نوجوان، درون خودش قدرتی برای نوشتن و اعتراض کردن حس می‌کند و می‌گوید: «قدرتی که در قلم خود هنگام نوشتن دارم، غیرقابل توقف است. میکروفون تنها راه فرار ممکن است.»
مضمون یکی از آثار معروف او به نام «فریاد بر دیوار» به این شرح است: «خسته‌ام دیشب خوابم نبرد وقتی هم که برد توی خوابم صدای بمب شنیدم / چه طور می‌توانند این قدر پلید باشند؛ که بچه‌های بی‌گناه را بازیچه کنند / ساختمون جوری تکون می‌خوره که انگار جن‌زده است؛ اما تکان‌هاش نمی‌تونه قوی‌تر از اراده مظلوم باشه...» 
یک کاربر آمریکایی در زیر ویدئوی او نوشته است: «این به معنای واقعی کلمه باعث شد اشک بریزم... فقط این را بدانید که بسیاری از ما آمریکایی‌ها در کنار شما هستند. امیدوارم این پسر و همه مردم فلسطین زنده بمانند تا آرامش و خوشبختی را در خود بیابند. فلسطین آزاد!»
کاربر دیگری نیز با اشاره به اینکه این صحنه‌ها زندگی واقعی مردم غزه است نوشت: «این صحنه ‌هالیوود نیست، این زندگی واقعی است که واقعیت هر روز آنهاست.»