kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۱۶۸۹
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

اخبار کوتاه از فوتبال

 
مذاکره جدی پرسپولیس با ۲ گزینه اروپایی
باشگاه پرسپولیس به‌طور همزمان با چند گزینه اروپایی در حال مذاکره است تا به‌زودی سرمربی جدید این تیم را معرفی کند.
پس از منتفی شدن حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس،‌ این باشگاه مذاکرات خود با چند گزینه اروپایی برای هدایت سرخپوشان را آغاز کرده و با حذف چند گزینه در مذاکرات ابتدائی، در نهایت سه گزینه اروپایی برای سرخپوشان باقی مانده است.
در این زمینه از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد ژوزه پسیرو پرتغالی که سابقه هدایت تیم‌های الهلال و تیم ملی عربستان و الوحده امارات را در آسیا دارد یکی از گزینه‌های اصلی مدیران پرسپولیس است که مذاکرات برای جلب رضایت این مربی ادامه دارد. پسیرو در حال حاضر هدایت تیم ملی نیجریه را در جام ملت‌های آفریقا در اختیار دارد و قراردادش با این تیم در پایان این مسابقات به اتمام خواهد رسید.
علاوه‌بر این مربی پرتغالی، ولادیمر پتکوویچ بوسنیایی دیگر گزینه مورد تأیید پرسپولیسی‌هاست که همزمان با ژوزه پسیرو مذاکره با این مربی نیز در جریان است، اما تاکنون توافقی حاصل نشده است.
مدیران باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند تا پایان هفته جاری سرمربی جدید این تیم را معرفی کنند و به همین دلیل مذاکره همزمان با چند مربی در دستور کار قرار دارد و باید دید در نهایت چه کسی جانشین یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس خواهد شد.
امیدواری به احیای بینایی یامگا 
با انجام عمل جراحی سوم
بازیکن مصدوم تیم استقلال یک عمل جراحی دیگر را درپیش دارد.
کوین یامگا مدافع فرانسوی تیم فوتبال استقلال چند روز در قبل در جریان تمرین دچار حادثه و آسیب‌دیدگی از ناحیه چشم شد.
به همین خاطر این بازیکن پس از اقدامات اولیه به بیمارستان منتقل شد و پزشکان ضمن انجام معاینات و مراقبت‌های لازم، 2 عمل جراحی را نیز روی چشم او انجام دادند. به این ترتیب پارگی مجرای اشکی که کاملا از بین رفته بود، ترمیم شد.
طبق اعلام پرشک استقلال؛ تمرکز بر این است که فشارِ روی عصب چشم برداشته شود تا بینایی یامگا به مرور برگردد. مشکل اصلی این است که بینایی او کامل نیست و به عمل‌های جراحی دیگر هم نیاز دارد.
به همین خاطر قرار است پس از ریکاوری چشم یامگا به خاطر عمل‌های جراحی صورت گرفته، در چند روز آینده عمل جراحی سوم نیز انجام شود.
براساس پیگیری‌ها مشخص شد پزشکان و مجموعه استقلال امیدوارند این عمل جراحی، بینایی بازیکن فرانسوی را به طول کامل احیا کند و برگرداند.
جریمه ۸۰ هزار دلاری روی دست پرسپولیس 
باشگاه پرسپولیس به دلیل اتفاقات دیدار مقابل استقلال تاجیکستان با جریمه مالی روبه‌رو شد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه اخیر انضباطی‌اش درباره اتفاقات رخ داده در هفته‌های اخیر لیگ قهرمانان آسیا تصمیم‌گیری کرد. 
این نهاد درباره اتفاقات بازی پرسپولیس- استقلال تاجیکستان اقدام به جریمه مالی پرسپولیس کرد. بر این اساس به خاطر پرتاب سه ماده آتش‌زا و رفتار نادرست از سوی هواداران، پرسپولیس به ترتیب ۱۰ و ۵ هزار دلار جریمه نقدی شد. این جریمه ۱۵ هزار دلاری باشگاه پرسپولیس باید حداکثر ۳۰ روز پس از اتخاذ تصمیم فوق پرداخت شود. (۲۸ روز دیگر)
همچنین پرتاب بطری و لیوان آب به سوی داوران و تیم الدحیل نیز از چشم کنفدراسیون فوتبال آسیا دور نماند و این نهاد تصمیم به جریمه پرسپولیس کرد. باشگاه پرسپولیس به دلیل نقض ماده ۶۵.۱ آیین‌نامه انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرداخت ۵۵ هزار دلار و به دلیل نقض ماده ۶۴.۱ این آیین‌نامه، به پرداخت ۱۰ هزار دلار جریمه نقدی دیگر محکوم شد. این جریمه ۶۵ هزار دلاری نیز باید تا ۳۰ روز از تاریخ صدور رأی (۲۸ روز دیگر) پرداخت شود.
به این ترتیب باشگاه پرسپولیس ۸۰ هزار دلار از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه شد.
جزئیات قرارداد عبدالکریم حسن و پرسپولیس
مدافع قطری جدید پرسپولیس با این باشگاه برای یک فصل و نیم به توافق رسیده است.
در روزهای اخیر باشگاه پرسپولیس مذاکراتی برای به خدمت گرفتن عبدالکریم حسن، مدافع قطری انجام داد و حالا توافق نهائی با این بازیکن انجام شده تا او فردا با حضور در تهران قرارداد خود را رسما به امضا برساند.
بر اساس شنیده‌ها، قرارداد این بازیکن با پرسپولیس به مدت یک فصل و نیم و به مبلغ ۷۵۰ هزار دلار است. به عبارت دیگر حسن در نیم فصل آینده ۲۵۰ هزار دلار دستمزد خواهد گرفت و ۵۰۰ هزار دلار هم دستمزد او مربوط به فصل آینده است. این بازیکن ۳۰ ساله قطری سابقه حضور در تیم اوپن بلژیک را هم در کارنامه دارد و تجربه بالای او می‌تواند کمک زیادی به پرسپولیس کند. او در سال ۲۰۱۸ عنوان مرد سال فوتبال آسیا را به دست آورد. 
سرلک و عمری تا پایان هفته در انزلی
زمان ورود بازیکنان سرباز ملوان به تمرینات سپیدپوشان خزر مشخص شد.
بعد از تعطیلات نیم‌فصل از روز 23 دی ماه تمرینات ملوان با حضور مهدی تارتار در انزلی آغاز شد. پیش از این مدیرعامل باشگاه ملوان گفته بود که بعد از آغاز تمرینات، لیست ورودی ملوانی‌ها اعلام خواهد شد. در حال حاضر بخشی از برنامه تقویت این تیم به جذب سرباز بازیکنان اختصاص یافته است. از آنجایی که سپیدپوشان خزر نظامی هستند و امکان جذب سرباز دارند، می‌توانند با صرف هزینه‌ای کم بازیکنان مدنظر خود را جذب کنند. در پنجره نقل‌وانتقالاتی نیم‌فصل لیگ بیست‌وسوم میلاد سرلک، محمد عمری، حبیب فرعباسی، نیما انتظاری و جلال مداحی بازیکنانی هستند که دفترچه اعزام به خدمت خود را پست کرده و مشمول شدند. بررسی‌ها حاکی از آن است کد خدمتی این بازیکنان در روز یکم بهمن ماه سال جاری صادر می‌شود و نهایتاً تا پایان هفته به تمرینات ملوان اضافه شدند.