kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۱۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 تروریست‌ها زیر ذره‌بین اطلاعاتی
 مهدی جهان‌تیغی: «اطلاعیه سوم وزارت اطلاعات درباره جنایت کرمان نشان می‌دهد که دستگاه امنیتی ایران فراتر از همکاران داخلی، عناصر غیرایرانی داعش را هم شناسایی کرده. این اقدام ویژه اطلاعاتی به این معنی است که برخی فرماندهان پنهان داعش در خارج از ایران، به صورت فردی هم باید منتظر تنبیه سخت باشند.»
 گفتمان جهانی محاکمه صهیونیست‌ها
 عبدالله گنجی: «پس از آفریقای جنوبی، مکزیک و شیلی نیز اعلام کردند پرونده اقدامات اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین را برای رسیدگی به اتهام «جنایت‌های جنگی» به دیوان کیفری بین‌المللی ارجاع داده‌اند. زنجیره‌ای شدن روند حقوقی بسیار ارزشمند است. بازتاب این اقدامات خود گفتمان جهانی محاکمه تولید می‌کند.»
 نسخه تروریست‌ها باید پیچیده شود
 سیدنظام‌الدین موسوی: «‏از منظر امنیتی، توان ایران به اندازه‌ای است که ریگی سرکرده گروهک جیش‌العدل را در آسمان شکار کرد. با این وجود یک روز می‌بایست تکلیف تروریست‌ها از منظر سیاسی و نظامی روشن شود. عملیات اخیر در اربیل، ادلب و پاکستان در همین راستا بود که باید با ابزارهای مختلف تا «تعیین تکلیف» پیش برود.»
 فرصت مناسب برای مقابله با تروریسم
 مهرداد کریم‌زاده: «جنگ که نباید بشه با پاکستان. به صد دلیل. ما حریم اونارو نقض کردیم، اونا همچنین. هر دو هم گفتیم تروریست‌ها رو زدیم. البته ادعای پاکستان محل بحثه. ولی الان بهترین زمان برای اینه که دو همسایه سفت و سخت موظف به جلوگیری از حمله تروریستی در دیگری بشن. برنده چنین توافقی، قطعا ما هستیم.»
 رذالت بی‌حد و مرز
 سید امیرحسین‌ هاشمی: «- از شهادت مردم در شاهچراغ حمایت کردند! - از شهادت مردم در کرمان حمایت کردند! - از تیم ملی انگلیس در برابرِ تیم ملی کشورشون حمایت کردند! - از حمله نظامی آمریکا به خاکِ کشورشون حمایت کردند! - از تحریمِ دارویی آمریکا حمایت کردند!؛ حقیقتاً رذالت و بی‌وطنی شما وحوش برانداز رو تاریخ به خودش ندیده!»
 دردسر آمریکا بیشتر شد
 جعفری: «تطمیع، تشویق، تهدید، محاصره اقتصادی و جنگ هیچ‌کدام باعث عقب‌نشینی یمنی‌ها از مواضع‌شان در حمایت از ملت فلسطین نشد، نشانه شکست آمریکا از یمن، قرار دادن انصارالله در لیست گروه‌های تروریستی است. این لیست هیچ ارزشی ندارد، به نفع یمنی‌ها شده و باعث دردسر بیشتر آمریکا خواهد شد.»
 حسن روحانی و سَراب برجام!
 کاربری با انتشار این تصاویر از روزنامه‌های اصلاح‌طلب در زمان امضای برجام نوشت: «27 دی‌ماه سالروز اجرای برجام بود، اون موقع‌ها مخالفان برجام می‌گفتن برجام سرانجامی نداره و از طرف حامیان رسانه‌ای حسن روحانی مدام متهم می‌شدن، حالا که چند سال گذشته مرد باشید بگید کی درست می‌گفت! حسن روحانی هنوز هم دست به دامان برجام هست، چرا؟ چون تمام آینده خودشو به اون گره زده بود. ولی موضوع اینجاست که: ملت ایران معطل کدخدای روحانی نمیشن.»