kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۱۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
سردار غلامرضا سلیمانی:

بسیج به عنوان بزرگ‌ترین تشکیلات مردم‌پایه الگوی جهان اسلام است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج به عنوان تشکیلات اصلی انقلاب اسلامی و بزرگ‌ترین تشکیلات مردم‌پایه توانسته است به عنوان الگو برای جهان اسلام مطرح شود.

 

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین رونمایی از پوستر نمایشگاه و جشنواره سراسری پایگاه‌های مقاومت بسیج ضمن گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی، بسیج به عنوان تشکیلات اصلی انقلاب اسلامی و بزرگ‌ترین تشکیلات مردم‌پایه توانسته است به عنوان الگو برای جهان اسلام مطرح شود. وی گفت: امروز شاهد هستیم که در سراسر جهان اسلام و حتی خارج از کشورهای اسلامی و در برخی کشورهای آمریکای لاتین الگوگیری از بسیج مورد توجه واقع شده و هسته‌های بسیج به تأسی از پایگاه‌های مقاومت در سراسر جهان و در کشورهایی که به دنبال استقلال و آزادی هستند شکل پیدا کرده است برای اینکه به نیروها، باورها و توانایی مردمی تکیه کنند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بسیج در انقلاب اسلامی یک الگوی تکامل‌یافته‌ای است که در میدان‌های مختلف و سخت حضور داشته و بعد از دفاع مقدس هم فعالیت‌های خود را تداوم داد و امروز هم در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، رسانه، فضای مجازی، اقتصاد مقاومتی و جهادی توانسته در خدمت ملت ایران باشد.
سردار سلیمانی بیان کرد: پایگاه‌های بسیج نقش محوری و اصلی را در همه دوران‌ها به خود اختصاص دادند و بدون تردید به عنوان مجموعه راهبردی و عملیاتی هستند همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند؛ پایگاه‌های مقاومت هم باید راهبرد داشته باشند و هم تاکتیک. لذا باید متناسب با نیازهای زیست‌بوم نقش‌آفرینی کنند.
وی با اشاره به اینکه پایگاه‌ها به تراز بسیار شایسته‌ای دست پیدا کرده‌اند، یادآور شد: در دوران کرونا بسیجیان ولایتمدار پایگاه‌ها را تعطیل نکردند بلکه چراغ‌ها را روشن نگه داشتند و با تمام ظرفیت برای خدمت به مردم شتافتند و در طرح‌هایی مثل کمک مؤمنانه و طرح شهید سلیمانی به مردم خدمت‌رسانی کردند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: با پایان کرونا نیز پایگاه‌ها به عنوان هسته‌های مقاومت ملت بزرگ ایران فعالیت‌های گسترده مردم‌پایه را آغاز کردند و در مناسبت‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند و در تحقق بیانیه گام دوم و همچنین عمل کردن به فرمان راهبردی
10 ساله اعتلای بسیج که از سوی فرمانده معظم کل قوا ابلاغ شده است نقش‌آفرینی‌های شایسته‌ای را انجام دادند. 
سردار سلیمانی عنوان کرد: همه پایگاه‌ها اسوه هستند و شایسته مقام برتری جشنواره‌ها را دارند لذا در آستانه بهمن‌ماه که ماه پیروزی انقلاب است همراه با ماه پربرکت رجب، این نمایشگاه دایر می‌شود و پایگاه‌های اسوه به نمایندگی از همه بسیجیان ظرفیت‌ها را ارائه می‌دهند تا بیشتر مأنوس شویم و برای پشتیبانی از حرکت مردم‌پایه در تحقق دولت و جامعه اسلامی و رسیدن به تحقق تمدن نوین اسلامی بهتر برنامه‌ریزی کنیم و در آینده روشن و امیدبخش ملت ایران شاهد نقش‌آفرینی گسترده و پویای پایگاه‌های بسیج باشیم.