kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۱۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰

اخبار کوتاه از فوتبال

 
تصمیم جدید فدراسیون فوتبال برای استفاده از VAR 
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تصمیم داریم VAR را به Van VAR تبدیل کنیم و هر ورزشگاهی که قابلیت بهره‌برداری داشت VAR را در آن ورزشگاه اجرا کنیم.
مهدی تاج دیروز در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت استقرار VAR در ورزشگاه‌ها اظهار داشت: دو دستگاه VAR وارد شده است و آموزش داوران را کمیته داوران باید با سرعت انجام دهد. در کل در مسیر اجرائی شدن این پروژه قرار گرفته‌ایم. وی در ادامه افزود: تصمیم داریم VAR را به Van VAR (سیستم سیار) تبدیل کنیم و هر ورزشگاهی که قابلیت بهره‌برداری داشت VAR را در آن ورزشگاه اجرا کنیم. هنوز بسیاری از کشورهای منطقه به جز قطر و عربستان در همه ورزشگاه‌های‌شان VAR مستقر نشده است.
رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: با این حال تلاش داریم به سرعت سیستم‌های VAR را ‌مستقر کنیم تا در شش ورزشگاهی که لیگ برگزار می‌شود بتوانیم این سیستم را مستقر کنیم.
ننکا با پرسپولیس فسخ کرد
مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال پرسپولیس قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کرد.
ولسلی ننکا مربی دروازه‌بانان تیم فوتبال پرسپولیس با حضور در باشگاه پرسپولیس و مذاکره با مدیران این باشگاه، قرارداد خود را با پرسپولیس فسخ کرد و رسما جدا شد.
 جدایی قطعی ۴ بازیکن از نساجی 
پس از فسخ قرارداد دروازه‌بان تیم فوتبال نساجی، سه بازیکن دیگر این تیم با نظر سرمربی اسپانیایی در لیست خروج قرار گرفتند.
 رشید مظاهری دروازه‌بان تیم فوتبال نساجی که در ابتدای لیگ بیست‌وسوم و پس از حضور سیدمهدی رحمتی به عضویت این تیم درآمده بود، قرارداد خود با باشگاه نساجی را فسخ کرد.همچنین محمدرضا مهدی‌زاده، سیداحمد موسوی و علی داوران هم توسط لوکاس آلکاراس در لیست خروج قرار گرفتند. پیش از این هم علاء عباس مهاجم عراقی نساجی از این تیم جدا شده بود. تیم فوتبال نساجی برای برپایی اردوی تدارکاتی قصد دارد روز 28 دی ماه به ترکیه سفر و در آنجا دو بازی تدارکاتی برگزار کند. 
 گاف بزرگ نفتی‌ها، شفر غرامت می‌خواهد
سرمربی آلمانی مد نظر نفتی‌ها به صحبت‌ها و حواشی به وجود آمده پیرامون پیوستنش به تیم صنعت نفت آبادان واکنش نشان داد.
پس از اینکه باشگاه صنعت نفت وینفرد شفر را به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی کرد، صحبت‌ها و حواشی بسیاری درباره انتخاب این مربی آلمانی به میان آمد. مربی آلمانی پس از ترک ایران صحبت‌هایی بر علیه ایران در محافل خبری به میان آورده بود که بازگشت وی را به کشور با مشکلاتی همراه کرده بود‌. با ایجاد این حواشی، مدیران باشگاه صنعت نفت نیز از انتخاب خود عقب‌نشینی کردند. حالا این مربی در اظهار نظری تازه ضمن تایید حرف‌های خود بر علیه ایران، اعلام کرده که پیش‌نویس قرارداد وی با باشگاه صنعت نفت موجود است و به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای مدیران این تیم، بر علیه باشگاه آبادانی در مرجع جهانی فوتبال اعلام شکایت خواهد کرد. گویا تصمیم غیرحرفه‌ای مدیران باشگاه صنعت نفت که برخلاف خواسته هواداران این تیم نیز صورت گرفته است، این باشگاه را در آستانه غرامت سنگینی قرار داده است.
 مدیرعامل پرسپولیس به دیدار برانکو می‌رود
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس قصد دارد آخر هفته به قطر برود تا به صورت مستقیم با برانکو ایوانکوویچ مذاکره کند.
بعد از مذاکره اولیه‌ای که محمد دلبری عضو هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ در امارات انجام داد و ناراحتی این مربی کروات را در پی داشت، رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس برای مذاکره و به نوعی جبران این ناراحتی قصد دارد آخر این هفته به دیدار برانکو برود.
تیم ملی عمان که با هدایت برانکو دیشب در نخستین بازی خود در جام ملت‌ها با عربستان دیدار کرد گزینه اصلی پرسپولیس برای هدایت این تیم است و در پی همین موضوع درویش امروز یا فردا به قطر خواهد رفت تا به صورت مستقیم با برانکو مذاکره کند. قرار است مسئول امور بین‌الملل پرسپولیس هم درویش را در این سفر همراهی کند. پرسپولیسی‌ها امیدوار هستند که برانکو در این مذاکرات نظر مثبت خود برای پیوستن به این تیم را اعلام کند اما همه چیز به مذاکرات رودررو بستگی دارد.