kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۱۴۰۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶

روزنامه اعتماد مجرم شناخته شد

 
سخنگوی هیئت‌منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: در جلسه روز دوشنبه دادگاه مطبوعات، مدیرمسئول روزنامه اعتماد با اکثریت مطلق آراء مجرم شناخته شد.
به گزارش ایسنا، اکبر نصراللهی در این‌باره افزود: اتهام‌های‌ آقای بهروز بهزادی «نشر اکاذیب و چاپ و انتشار اسناد رسمی و محرمانه» موضوع بند ۷ ماده ۶ قانون مطبوعات در تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۲ با تیتر «پشت‌پرده حجاب‌بان‌ها» بود که هیئت‌منصفه پس از شنیدن دفاعیات متهم با اکثریت مطلق آراء در موضوع اتهام او را مجرم دانست و نیز او را با همین رای مستحق تخفیف ندانست.
وی ادامه داد: قاضی کریمی گفت که صرف‌نظر از موضوع حجاب‌بان‌ها، چرا عین سندی را که «مهر خیلی محرمانه» دارد منتشر کرده‌اید؟ متهم پاسخ داد که سند را از فضای مجازی گرفتیم و متعاقب اظهارات وزیر کشور در مورد حجاب‌بان‌ها، آن را منتشر کردیم ضمن اینکه محرمانه و خیلی محرمانه ارسالی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، شأنیت خود را از دست داده‌اند.
سخنگوی هیئت‌منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: قاضی کریمی بعد از دفاعیات متهم و توضیحات وکیل آقای بهزادی بار دیگر با اشاره به اینکه موضوع  بررسی دادگاه، درست و غلط بودن اظهارات وزیر کشور و بخشنامه مذکور نیست، از وکیل متهم پرسید، چرا سند خیلی‌محرمانه بدون مجوز منتشر شد که وکیل پاسخ داد «ماهیت بخشنامه مذکور را محرمانه نمی‌دانیم» و به جای پاسخگویی مدیرمسئول، مجلس باید وزیر کشور را به خاطر اظهاراتش استیضاح کند. در عین حال «من نمی‌گویم روزنامه مجاز به سند محرمانه است».
نصراللهی افزود: در جلسه امروز همچنین پرونده اتهام مدیرمسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری اصلاحات‌نیوز بررسی شد که هیئت‌منصفه بعد از استماع دفاعیات متهم او را مجرم نشناخت. اتهام آقای مهدی انوشه‌ای مدیرمسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری اصلاحات‌نیوز، «انتشار حکم در روند رسیدگی بدون مجوز قانونی(در حکم افترا) « موضوع شکایت شرکت الحاوی مورخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲، بوده است.