kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۱۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

هجدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا -۲۰۲۳ قطر

 
 
برنامه بازی‌های مرحله گروهی 
سه‌شنبه ۲۶ دی 1402
* تایلند......................... قرقیزستان (ساعت ۱۵:۰۰- ورزشگاه عبدالله بن خلیفه)
* عربستان.............................. عمان (ساعت ۲۱:۰۰- ورزشگاه بین‌المللی خلیفه)
چهارشنبه ۲۷ دی 1402
* لبنان...................................................... چین (ساعت ۱۵:۰۰- ورزشگاه الثمامه)
* تاجیکستان................................................ قطر (ساعت ۱۸:۰۰- ورزشگاه البیت)
 انتقاد تند مانچینی به بازیکن سالاری در عربستان
سرمربی سرشناس عربستان علیه بازیکنان سعودی صحبت کرد.
رو‌برتو مانچینی سرمربی سرشناس عربستان دو روز پیش نواف العقیدی دروازه‌بان اصلی تیم ملی این کشور را از لیست خط زد. این تنها اقدام سرمربی سابق ایتالیا علیه بازیکنان سرشناس عربستان نبود چون او سلمان الفرج کاپیتان تیم ملی این کشور و ستاره الهلال را برای مسابقات جام ملت‌های آسیا دعوت نکرده بود. همچنین سلطان الغنام ستاره النصر هم دیگر قربانی مانچینی بود.
سرمربی ایتالیا در نشست خبری بازی اولش درباره این اقدامش علیه بازیکن سالاری، گفت: سلمان الفرج به من گفت که نمی‌خواهد در بازی‌های دوستانه ملی بازی کند به همین خاطر او را خط زدم. الغنام به من گفت باید در ترکیب اصلی باشم و در غیر این‌صورت اردو را ترک می‌کنم. العقیدی هم نظر او را داشت و برای من شرط گذشت که در ترکیب اصلی باشد.
مانچینی درخصوص دیدار با عمان در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا اظهار داشت: ما برای موفقیت در این بازی‌ها قدم بر می‌داریم. می‌دانیم که رویارویی با عمان به عنوان حریف اول در جام ملت‌ها برای ما سخت خواهد بود و پیروزی برای ما را دشوار می‌کند. من از همه بابت تمام لطفی که نسبت به من و تیم عربستان دارند تشکر می‌کنم اما ما تورنمنت خیلی مهمی داریم که بهترین‌ها در این‌جا حضور دارند.
مانچینی درخصوص رقبای سرسخت عربستان در جام ملت‌ها، توضیح داد: چهار تیم خیلی قوی هستند. ژاپن، کره‌جنوبی، ایران و استرالیا قوی هستند و رنکینگ خوبی هم در فیفا دارند. آنها بازیکنان خوبی دارند که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. فرصت متفاوتی دارند. ما ابتدا به صعود فکر می‌کنیم و قدم به قدم پیش می‌رویم‌.
تمرین تیم‌ملی در ۲ گروه مجزا
ملی‌پوشان فوتبال ایران ظهر دیروز در دو گروه تمرین کردند.
با تصمیم امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی، بازیکنان تیم ملی ظهر دیروز در دو گروه به تمرین پرداختند.
یک گروه شامل بازیکنانی که روز یکشنبه در ترکیب اصلی تیم ملی حاضر بودند. این گروه تمرینات ریکاوری را در هتل محل اقامت خود انجام دادند و با حضور در استخر، خستگی بازی با فلسطین را از تن خارج کردند.
گروه دوم بازیکنانی بودند که یا روز یکشنبه بازی نکردند یا زمان کمتری در میدان حاضر شدند. این بازیکنان به همراه سرمربی تیم ملی در زمین تمرینی باشگاه الریان تمرین تاکتیکی خود را انجام دادند.
تمرین تیم ملی عصر امروز با حضور ملی‌پوشان در باشگاه الریان برای انجام دیدار برابر هنگ‌کنگ انجام خواهد شد.
 استارت کره‌ در قامت یک مدعی
شاگردان کلینزمن در نخستین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ با نتیجه ۳ بر یک از سد بحرین عبور کردند.
از ساعت 15 دیروز تیم‌های ملی کره جنوبی و بحرین در چارچوب دیداری از گروه E جام ملت‌های آسیا 2023 به مصاف هم رفتند که در پایان این بازی شاگردان کلینزمن با نتیجه 3 بر یک پیروز شدند.
در این بازی که در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه برگزار شد، این بئوم هوانگ (39) و لی کانگ این (56 و 69) برای کره گلزنی کردند. تک گل بحرین را نیز عبدالله الحشاش در دقیقه 51 به ثمر رساند.
کره جنوبی با برتری در بازی دیروز در قامت یک مدعی ظاهر شد. بحرین نیز با وجود ارائه یک بازی تدافعی راه به جایی نبرد و دست خالی میدان را ترک کرد. قضاوت این دیدار برعهده مانینگ چینی بود که پارک یانگ وو، کیم مین جائه، لی کی، گوئه سونگ چو و سون هیونگ مین از کره جنوبی و علی جعفر مدان و موزس جونا از بحرین را با کارت زرد جریمه کرد.