kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۱۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 علت رمانتیک شدن برخی‌ها چیست؟
 امیرحسین ثابتی: «دولت آمریکا به عنوان نماد لیبرال دموکراسی در جهان، بدون اجازه از کنگره به یمن حمله نظامی کرد. یعنی حتی قوانین داخلی خودش را هم نقض کرد. بعد عشاق لیبرال دموکراسی در ایران می‌گویند چرا ایران سیاست‌های منطقه‌ای‌اش را به رفراندم نمی‌گذرد؟ چطور بخشی از جامعه ایران این‌قدر رمانتیک شدند؟»
 دوراهی آمریکا در منطقه
 مهدی محمدی: «گذار از «درگیری با اسرائیل درون سرزمین‌های اشغالی» به یک «نبرد منطقه‌ای با آمریکا» گرچه آسان نیست، اما در حال تبدیل شدن به یک «اجبار استراتژیک» برای مقاومت است. آمریکا به زودی مجبور خواهد بود بین درگیر شدن در این رویارویی، یا گفتن یک نه قاطع به اسرائیل، انتخاب کند.»
 شکستن مارپیچ سکوت
 کاربری با انتشار تصاویری از استوری مشترک و متحد بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با شعار «تا پای جان، برای ایران»، نوشت: «از روزایی که ورزشکارامون از ترس مشتی زامبی جرأت نداشتن سرود ملی بخونن و پرچم وطن‌شون رو دست بگیرن، رسیدیم به این اتحاد و همدلی و عشقی که با صدای بلند ابراز میشه... یکی از برکات فتنه‌ها همین شجاعت‌ها و شکستن مارپیچ سکوته. به امید پیروزی و موفقیت تیم ملی»
 فلسطین آزاد می‌شد اگر...
 محمد صرفی: «اگر سر سوزنی از آزادگی سران آفریقای جنوبی و شجاعت رهبران یمنی، در برخی حکام کشورهای اسلامی بود، خیلی پیش از اینها فلسطین از چنگال اشغالگران رهایی می‌یافت.»
 دشمنان احمق ما!
 سید نظام‌الدین موسوی: « احمق‌ها فکر کردند نسخه یمن را پیچیده‌اند. اتحادی که پس از حمله آمریکا و انگلیس به یمن بین طیف‌های مختلف این ملت به وجود آمده، بی‌سابقه است. حالا بسیاری منتقدان و دشمنان تابلودار انصارالله، تبدیل به مدافعان سیدعبدالملک شده‌اند. خدا را سپاس که دشمنان ما را از میان احمق‌ها برگزید!»
 بازشدن مسیر مسدود 75ساله
 عبدالله گنجی: «فکرش را هم نمی‌کردیم که پدیده داستان ‎غزه، آفریقای جنوبی شود. پشتوانه تاریخی آپارتاید گزیدگی را هم مثل فلسطینی‌ها دارد. مقابل چشمان غرب، صهیونیست‌ها را به درون دادگاه کشاند و روی کرسی متهم نشاند. نتیجه هرچه باشد باز کردن یک مسیر مسدود 75ساله است، تا این‌جا هم برد است.»
 امضای خدا تضمین است، نه کدخدا
 ‏امیرعلی اسماعیلی با انتشار این تصویر از تجمع عظیم مردم یمن در محکومیت جنایات اسرائیل، آمریکا و انگلیس، نوشت: «این عکس یعنی امضای خدا تضمینه نه کدخدا.»
 یمن مقاوم در برابر ابرقدرت‌ها
 علیرضا زادبر در مورد رشادت یمنی‌ها علیه اسرائیل، آمریکا و انگلیس در هفته‌های اخیر نوشت: «پا برهنه بودند. وقتی دولت به آنها حمله می‌کرد به کوه پناه می‌بردند. قیام کرده و مورد حمایت مردم‌شان قرار گرفتند. ده سال سعودی و امارات محاصره و بمباران‌شان کردند. حالا قدرت‌های جهان برای بمباران ۱۲ نقطه ائتلاف علیه یمن به‌وجود آورده‌اند. آمریکا، انگلیس، کانادا! همین بود!؟»
 فضیلت ماه رجب
 کاربری به مناسبت آغاز ماه پربرکت رجب نوشت: «حضرت آیت‌الله فاطمی‌نیا(ره): ماه رجب ماه بسیار پرفضیلتی است و آن را اصبّ گويند زيرا ماه ريزش رحمت الهی است. آنچه در اين ماه مهم است، توجه باطنی به اعمال و ادعيه آن است. عمده كار در اين ماه، استغفار است و بسيار مهم است.»