kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۱۲۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸

انتقال 1100 دستگاه موتورسیکلت با راکبان متخلف به پارکینگ

 
 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از تداوم اجرای «طرح ۱۰» پلیس راهنمایی و رانندگی در ساماندهی موتورسواران پایتخت خبر داد.
به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ فیروز کشیر درخصوص آخرین آمار از اجرای «طرح 10» بیان داشت: هدف اصلی از اجرای این طرح نه «برخورد سلبی» بلکه «فرهنگ‌سازی» است. در چهار روز ابتدائی طرح ۱۰ در سطح شهر، اقدامات و توصیه‌های فرهنگی و آموزشی را برای راکبان موتورسیکلت انجام داده‌ایم و در کنار آن هم با تخلفات مشهود برخورد قانونی صورت گرفته و در این راستا از شروع این طرح در ۱۸ دی تا به امروز یک‌هزار و ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت که راکبان آنها مرتکب تخلف شده بودند، با کفی به پارکینگ منتقل شده‌اند.
کشیر افزود: همچنین ۸۱۰ دستگاه موتورسیکلت نیز در اجرای طرح ۱۰ پلیس راهور به صورت ساعتی در محل توقیف شده است و یک‌هزار و ۸۰۰ نفر نیز در طرح موتوریار آموزش‌های لازم را دریافت کردند. وی همچنین از آشکارسازی ۲هزار و ۶۰۰ دستگاه موتورسیکلت در اجرای طرح ۱۰ پلیس راهور پایتخت طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: منظور از آشکارسازی این است که در قسمت عقب موتورسیکلت نوار و برچسب‌های قرمزرنگ و در قسمت جلو نوار و برچسب‌های زردرنگ برداشته می‌شود تا پلاک و هویت موتور به صورت مشهود برای پلیس مشخص باشد.