کد خبر: ۲۸۱۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
معاون حمل‌ونقل شهرداری خبر داد

ورود ۱۹۰ ون برقی به مدار سیستم «تاکسی شاتل» در تهران

 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 190 دستگاه ون برقی به طرح شاتل سرویس در تهران خبر داد و گفت: استقبال شهروندان از این سرویس خوب بوده است.
محسن هرمزی درباره اجرای طرح شاتل سرویس در پایتخت به پایگاه خبری شهر اظهار داشت: طرح شاتل، طرحی است که برای اولین‌بار در تهران در حال پیاده‌سازی و اجراست. قرار است تا در این طرح بر مبنای تقاضا به مردم سرویس بدهیم. هرمزی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر مشکلاتی دارد که درصدد حل آن هستیم، افزود: تاکنون استقبال شهروندان از شاتل سرویس خوب بوده و موفق عمل کرده است. با این حال هنوز با آن شرایط ایده‌آل مدنظر کمی فاصله دارد. وی درباره مواردی که منجر به خدمات‌دهی بهتر این طرح می‌شود، ادامه داد: تعداد سرویس‌هایی که باید طی یک روز انجام بشود از مهم‌ترین این موارد است. در حال بررسی این مسئله هستیم تا به توافقاتی برسیم که همه ظرفیت ون‌های در نظر گرفته‌شده را وارد این طرح کنیم. معاون شهردار تهران گفت: باید تمام ۱۹۰ دستگاه ون برقی که برای شاتل سرویس در نظر گرفته‌ایم را به مدار وارد کنیم. فعلا پایانه ونک نمونه این طرح است اما اگر تمام ظرفیت را وارد خطوط کنیم پایانه‌های دیگر نیز به این طرح می‌پیوندند. گفتنی است، مدیرعامل سابق سازمان تاکسیرانی تهران، آذرماه امسال در تشریح نحوه فعالیت سرویس تاکسی‌های شاتل گفته بود: در شاتل سرویس، مسافر اطمینان دارد که در زمان مشخص و محل مشخص که از قبل تعیین کرده، یک دستگاه ون در انتظار اوست. برای استفاده از این سرویس، در سوپر اپلیکیشن «شهرزاد» مختص به شهرداری تهران بخشی به شاتل ‌تاکسی اختصاص داده شده است. در این بخش تعدادی از خطوط براساس مبدأ، مقصد و ساعت حرکت تعریف شده است. مسافر، خط موردنظر خود را انتخاب می‌کند و بلیت را می‌خرد. وقتی مسافر در زمان مقرر به محل مراجعه کند، می‌بیند که یک دستگاه ون آماده مسافرگیری است. شاتل تاکسی به‌عنوان یک وسیله نیمه‌انبوه‌بر دارای ساختار کاری مخصوص و اشتراکی است. ضمناً این ون‌ها متعلق به شهرداری هستند. به گفته وحدت‌کار، همچنین در این طرح، هر چهارشنبه سرویس‌های هفته بعد مشخص می‌شود که در حال حاضر شامل چندین خط از میدان ونک به شرق، غرب، شمال و جنوب تهران است. هدف از این طرح، انتقال تدریجی بعضی سفرها به ساعت‌های دیگر است. قیمت بلیت نیز براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در اواخر سال 1401 تعیین شده که کمتر از طی همان مسافت با تاکسی اینترنتی است.