kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۰۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶

ثبت 657 تیراندازی جمعی در آمریکا طی سال 2023 50 هزار نفر در خیابان‌های این کشور کشته شدند

گزارش‌ها نشان می‌دهد تعداد تیراندازی‌ها و قتل‌های دسته‌جمعی در آمریکا طی سال گذشته میلادی(2023) به ۶۵۷ مورد رسید و نزدیک به 50 هزار تن در این تیراندازی‌ها جان خود را از دست دادند.
برآوردها نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیرنظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند و همین مسئله در کنار محرک‌هایی مثل نژادپرستی و مشکلات اجتماعی و اقتصادی باعث شده آمارهای مربوط به کشتارهای مسلحانه سال به سال رکورد‌های جدیدی را در این کشور به نام خود ثبت کند. داده‌های منتشر شده توسط «آرشیو خشونت با اسلحه» نشان می‌دهد تعداد تیراندازی‌های منجر به قتل‌های دسته‌جمعی در آمریکا در مقایسه با ۶۴۶ مورد در سال ۲۰۲۲، در سال ۲۰۲۳ افزایش‌ یافته و به حداقل ۶۵۷ مورد رسید. به گزارش ایسنا داده‌های این سایت حاکی از آن است که در تمام حملات مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۳ میلادی ۴۲۹۸۸ نفر جان خود را از دست دادند و ۳۶۳۶۶ نفر مجروح شدند. این سایت می‌نویسد داده‌های جمع‌آوری‌شده در مورد تیراندازی‌های دسته‌جمعی از بیش از ۷۰۰۰ منبع تهیه شده است. بر اساس این گزارش تعداد افسران پلیس کشته شده در تیراندازی در سال ۲۰۲۳ نیز به ۳۶۸ نفر رسید.
پیش‌بینی سقوط اقتصاد آمریکا
خبر دیگر از آمریکا این که دونالد ترامپ پیش‌بینی کرد که اقتصاد آمریکا سقوط خواهد کرد و ابراز امیدواری کرد که «طی ۱۲ ماه آینده این اتفاق رخ دهد!» به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در مصاحبه با «لو دابس» خبرنگار و مجری سابق «فاکس بیزنس نتورک» عنوان کرد: اگر من مجددا رئیس‌جمهور شوم، دوره مشابه «هربرت هوور» سی و یکمین رئیس‌جمهور ایالات متحده را نخواهم داشت؛ رئیس‌جمهور اسبقی که وقتی اقتصاد کشور پایدار بود ریاست را برعهده گرفت و سپس با رکود بزرگی مواجه شد. طبق گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ با اشاره به وضعیت فعلی این کشور افزود: پیش‌بینی می‌کنم اقتصاد آمریکا سقوط کند و امیدوارم این اتفاق طی ۱۲ ماه آینده رخ دهد زیرا نمی‌خواهم رئیس‌جمهوری مثل «هربرت هوور» باشم.
این اولین باری نیست که رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره اقتصاد این کشور که با تورم بالا مواجه شده، هشدار می‌دهد. دونالد ترامپ هفته گذشته در شبکه اجتماعی خود تحت عنوان «تروث سوشال» نوشت: بازار بورس وضعیت خوبی دارد زیرا مردم توقع دارند که من در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شوم. اگر پیروز نشوم، پیش‌بینی من این است که بورس سقوط خواهد کرد و بدتر از سال ۱۹۲۹ خواهد شد. چه رکود بزرگی! وی افزود: تنها چیزی که اقتصاد را زنده نگه داشته، آن چیزی است که در دوران ریاست ترامپ به دست آورده‌ایم.