kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۰۹۲۵
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰

ابعاد تازه از بستری شدن رئیس پنتاگون و بی‌اطلاعی بایدن از این موضوع!

 
رسانه‌های آمریکایی با افشای ابعاد تازه‌ای از بستری شدن وزیر دفاع این کشور اعلام کردند حتی بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم از این موضوع خبر نداشته است.
بیماری «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و بستری شدن وی در بیمارستان به جنجال تازه سیاسی آمریکا تبدیل شده است. شماری از جمهوریخواهان به دلیل پنهانکاری پنتاگون در همین زمینه خواستار استعفای آستین شده‌اند. در حالی که هنوز مشکل پزشکی وزیر دفاع آمریکا برای بستری‌ شدن در بیمارستان نامشخص است آستین از این پنهانکاری پنتاگون عذرخواهی کرده است. همزمان رسانه‌های آمریکایی ابعاد تازه‌ای از این پنهانکاری را منتشر کرده و اعلام کردند حتی خود بایدن از این موضوع خبر نداشته است و پس از چند روز در جریان این مسئله قرار گرفت. 
به گزارش ایرنا به نقل از «ایندیپندنت»، رسانه‌های ان‌بی‌سی نیوز و پولیتیکو اولین‌بار شامگاه شنبه به نقل از مقامات ارشد دولت بایدن از بستری شدن آستین گزارش دادند. این گزارش‌ها جدی بودن موضوع بستری شدن وزیر دفاع آمریکا در بیمارستان بدون اطلاع عموم را نشان داد. مقامات ارشد آمریکایی همچنین اعلام کردند که کاخ سفید از عدم اطلاع رئیس‌جمهور از وضعیت سلامتی آستین نگران شده است. بر اساس گزارش‌ها، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اولین مقامی بوده است که روز پنج‌شنبه از بستری شدن آستین در بیمارستان مطلع شده و فوراً این موضوع را به بایدن اطلاع داده است.کاخ سفید هنوز در مورد عدم اطلاع‌رسانی بموقع آستین به رئیس‌جمهور آمریکا در مورد عدم توانایی وی در ایفای نقش به عنوان وزیر دفاع این کشور اظهار نظری نکرده است. با این حال مقامات کاخ سفید از بازگشت آستین به کار پس از مرخص شدن از بیمارستان استقبال کردند. بر اساس این گزارش چارلز براون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم دوم ژانویه(12 دی) از بستری بودن آستین مطلع شده بود. پنتاگون بخشی از پنهانکاری در این زمینه را به گردن رئیس دفتر آستین انداخت و گفت که وی به دلیل مرخصی استعلاجی نتوانست در این باره اطلاع‌رسانی کند. به نوشته رویترز، آستین ۷۰ ساله پس از جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا دومین فرد بلندپایه در ارتش این کشور به شمار می‌آید و مسئولیت‌های وی ایجاب می‌کند که همواره در دسترس باشد تا بتواند درباره بحران‌های مربوط به امنیت ملی آمریکا تصمیم‌گیری کند.
ترامپ: آستین اخراج شود
ترامپ با انتشار پست تندی در شبکه اجتماعی‌اش موسوم به «تروث» عدم اطلاع‌رسانی لوید آستین به مافوقش در باب بستری شدن در بیمارستان را نوعی «سرکشی از انجام وظیفه‌» عنوان کرد و گفت او باید به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای و نامناسبش و ترک مسئولیتی که داشته، هرچه سریع‌تر از کار برکنار شود.
 به گزارش فارس به نقل از «دیلی میل» رئیس‌جمهور سابق آمریکا ضمن بیان اظهارات تند و تیزش علیه آستین، از وی به عنوان وزیر دفاع «شکست خورده» یاد کرد که باید هرچه سریع‌تر به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای‌اش از کار برکنار شود. ترامپ به طعنه خطاب به آستین عنوان کرد که «او یک هفته تمام ناپدید شده و هیچ کس حتی رئیسش جو بایدن متقلب هم سرنخی از اینکه او کجاست و یا ممکن کجا باشد، نداشته است» ترامپ در توضیحات بیشتری عنوان کرد که لوید آستین عملکرد ضعیفی داشته است و باید مدت‌ها پیش به همراه ژنرال «مارک میلی» به دلیل اقدامات فاجعه بار بسیاری که انجام داده، اخراج می‌شد. وی به طور ویژه به ماجرای افغانستان و بیرون آمدن نیروهای آمریکایی از آن اشاره و آن را «شرم‌آورترین لحظه» در تاریخ آمریکا توصیف کرده است. پیش از ترامپ هم افراد دیگری خواستار اخراج و برکناری آستین از قدرت شدند که هنوز بایدن به آنها پاسخی نداده است. با این حال پولیتیکو در گزارشی در این رابطه نوشته است: شغل آستین در خطر نیست زیرا وی به عنوان متحد دیرینه بایدن به دنبال ماندن در بالاترین سمت نظامی این کشور است.آشنایی بایدن با آستین به زمانی بازمی‌گردد که به عنوان معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا سیاست این کشور در عراق را رهبری می‌کرد. در آن زمان آستین هم در سمت فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه بود.