kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۰۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲
برگزاری مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی در غیاب وزیر ورزش

کمیته ملی پارالمپیک در انتخابات فدراسیون جانبازان گزینه‌ای ندارد کارگری: باید قوی کار کنیم و کمر همت ببندیم

مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی 2022‌ هانگژو صبح دیروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
 
سرویس ورزشی-
 
در این مراسم که با هماهنگی میان کمیته ملی پارالمپیک و شهرداری تهران برگزار شد، علیرضا زاکانی شهردار تهران، غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک و سایر مسئولان این کمیته، چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و محمد آخوندی عضو شورا، کاظمی‌پور معاون وزیر ورزش و جوانان، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، به‌همراه مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی و اعضای کادر فنی رشته‌های مختلف حضور داشتند، قرار بود وزیر ورزش نیز در این مراسم حضور داشته باشد، اما به‌دلیل جلسه فوری در نهاد ریاست‌جمهوری، حضور نداشت.
در بخشی از این مراسم از خانواده شهید سید رضی موسوی و شهید ‌هادی شجاع تجلیل به‌عمل آمد، همچنین در ادامه از مدال‌آوران رشته‌های مختلف در‌ هانگژو و همچنین تعدادی از پیشکسوتان حوزه ورزش جانبازان و توان‌یابان تجلیل شد.
جوایز نقدی برای مدال‌آوران
در مراسم دیروز به مدال‌آوران طلا، نقره و برنز به‌ترتیب 100، 70 و 50 میلیون تومان در رشته‌های انفرادی اهدا شد، همچنین به مدال‌آوران در رده تیمی به‌ترتیب با 70 میلیون برای طلا، 50 میلیون برای نقره و 30 میلیون برای برنز تجلیل به‌عمل آمد، ضمن اینکه به سرمربیان نیز 30 میلیون اهدا شد.
کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی‌ هانگژو چین با کسب ۴۴ مدال طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز به عنوان دومی دست یافت که برای اولین‌بار این جایگاه برای کاروان ایران در تاریخ بازی‌های پاراآسیایی رقم خورد.
غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک در این مراسم گفت: توفیق شد که با برگزاری این مراسم که با همت و تلاش شهرداری و سازمان ورزش شهرداری تهران برگزار شد، دور هم جمع شویم.
او افزود: درست است مراسم تجلیل است اما هنوز در روزهای مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم و ما هنوز نتوانستیم ابعاد بزرگ شخصیتی این شهید بزرگوار را درک کنیم. اخیرا نیز شهید بزرگ سید رضی موسوی را از ما گرفتند. من او را می‌شناختم. او فردی ساده و بانفوذ در منطقه بود. امروز مفتخریم که فرزند این شهید بزرگ در مراسم حضور دارد. هدف دشمن در اتفافات کرمان رقم نخورد بلکه مردم بیش از گذشته در کنار هم قرار گرفتند.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک همچنین با اشاره به نایب‌ قهرمانی ایران در بازی‌های پاراآسیایی ‌هانگژو اظهار کرد: ۱۳۱ مدال رنگارنگ در‌ هانگژو گرفتید که ۴۴ مدال آن طلا و ۲۲ مدال آن همراه با رکوردشکنی در آسیا بود. یعنی ۵۰ درصد از ورزشکاران مدال‌شان همراه با رکوردشکنی رقم خورد.
کارگری افزود: ورزشکارانی داشتیم که به خاطر نتیجه گرفتن تیم از مدال خود انصراف دادند تا تیم به مدال برسد. تعدادی هم مدال خود را به شهدای غزه تقدیم کردند. نوع احترام شما به پرچم مؤید تعهد شما ورزشکاران است.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک خاطرنشان کرد: سه رویداد مهم پیش رو دارید؛ پارالمپیک پاریس، جوانان آسیا در تاشکند و پاراآسیایی ژاپن هر سه رویداد سخت است و باید خیلی قوی کار کنید و برای نتیجه گرفتن باید از هم‌اکنون کمر همت ببندیم برای فتح قله‌های هر سه رویداد.
 مگر می‌گذاریم خانم جوانمردی خداحافظی کند؟
وی در واکنش به انتقاد ساره جوانمردی نسبت به قول‌هایی که عملی نشده و گفته است که ممکن است از ورزش قهرمانی خداحافظی کند، عنوان کرد: ایشان با من صحبت کرده است و اصلا جای نگرانی نیست. خانم جوانمردی در یکی از مسابقاتی که برای کسب سهمیه برگزار خواهد شد، حضور ندارد ولی در مسابقه اصلی شرکت خواهد کرد. او هنوز در شرایط قهرمانی قرار دارد و یکی از ورزشکاران خوب و بنام ما هستند، مگر ما می‌گذاریم که خانم جوانمردی خداحافظی کند؟
کارگری درباره انتخابات فدراسیون جانبازان تصریح کرد: فدراسیون جانبازان قطعا یکی از فدراسیون‌های مهم کل کشور است، حتی در مقایسه با فدراسیون بخش سالم‌ها و مهم‌ترین فدراسیون بخش پارالمپیکی ما است. طبیعتا توجه و حساسیت نسبت به این فدراسیون بالا است. کاندیداهای مختلفی ثبت‌نام کردند، البته بعضی‌ها انصراف دادند و باید ببینیم شرایط چگونه خواهد بود. ما نگرانی بابت دو طیفی و قطب‌بندی فدراسیون نداریم ولی در انتخابات فدراسیون‌ها و انتخابات آزاد، معمولا به این شکل است و دو، سه نفر از مجموع کاندیداها برای رقابت اصلی شرکت می‌کنند و احتمال دارد بین دو یا سه نفر رقابت اصلی باشد.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود در انتخابات، کمیته پارالمپیک گزینه خاص خود را دارد و طیف مقابل هم جزء گزینه پارالمپیک نیست و در این شرایط ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، گفت: کمیته ملی پارالمپیک به عنوان یک سازمان گزینه ندارد ولی من به عنوان یک نفر که در مجمع هم هستم، طبیعتا نظری دارم، من نگرانی ندارم که این اتفاق بیفتد ولی بعد از انتخابات آن انسجام و هماهنگی یکی از ضرورت‌های لازم است به‌ویژه برای فدراسیون مهمی مانند فدراسیون جانبازان، که هر دو طرف بعد از انتخابات باید ‌منسجم و هماهنگ عمل کنند.
کارگری درخصوص اینکه نتیجه تست دوپینگ 3 ورزشکار مثبت شده است و جدیدا هم یک نفر دیگر توسط وادا دوپینگی اعلام شده است، عنوان کرد: اولا 4 دوپینگی نیست و فعلا 2 دوپینگی قطعی است. موقعی که یک موضوعی مطرح می‌شود و در حال بررسی است نباید بگوییم این اتفاق افتاده است. این موضوع در جای خودش در حال بررسی است که نتیجه‌اش اعلام خواهد شد.
وی در پایان گفت: در این مراسم از خانواده شهید سیدرضی تجلیل شد، ما یادمان نرفته که تمامی این اتفاقات و مراسم‌ها و پیروزی‌ها مدیون شهدا است و اگر آنها نبودند وضعیت طور دیگری بود. از دو نفر از جانبازان مدافع حرم ورزشکار هم در این مراسم تجلیل شد و طرح یاران سلیمانی که قبلا هم گفته بودیم خداراشکر در حال شکل‌گیری است. ما یک اعزامی به طور سمبلیک به سوریه داشتیم و دو هفته پیش هم اولین مسابقات مربوط به جانبازان مدافعان حرم در رشته تیراندازی برگزار شد که 10-15 نفر شرکت کرده بودند و در این مراسم از 2 نفر آنها تجلیل شد.