kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۰۶۴۸
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
انگلیس

پیامد‌های طوفان

 

طوفان «هنک» که در روزهای گذشته انگلیس را درنوردید، با اختلال در تردد و جاری کردن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها، جامعه این کشور را در تعطیلات سال نو میلادی با دشواری‌های فراوان رو‌به‌رو کرده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، درپی وقوع طوفان هنک، سازمان هواشناسی انگلیس، بیش از ۶۰۰ هشدار جاری شدن سیلاب صادر کرده که ۳۰۲ مورد از آنها تا دیروز پابرجا بود.
تندباد و بارش مداوم باران، سفر‌ها با قطار در منطقه جنوب انگلیس را متوقف یا با تأخیر همراه کرده است.
برق هزاران ساختمان قطع شده بود که با گذشت ساعت‌ها همچنان ساکنان برخی از آنها در خاموشی به سر می‌بردند.
شماری از اهالی مناطق سیل‌زده با انتقاد از آنچه کم‌توجهی دستگاه‌های دولتی در کمک به آنها در این شرایط می‌گویند: «چگونه می‌توان پذیرفت در کشوری که مدام در آن بارندگی است و انتظار می‌رود دولت و دستگاه‌های مربوط تجربه کافی داشته باشند و هشدار‌های سازمان هواشناسی نیز از چندین روز پیش صادر شده، باز هم دستگاه‌های دولتی در امدادرسانی غافلگیر شده‌اند و شرایط ساکنان مناطق سیل‌زده را در روز‌های سال نو درک نمی‌کنند.»
علاوه‌بر صد‌ها نفر در نقاط مختل، در محله هکنی(Hackney) در لندن، ۵۰ نفر از ساکنان، به علت ورود سیلاب به خانه‌هایشان، ناچار به تخلیه خانه‌های خود شدند.
به نوشته دیلی‌میل، با توجه به ورود سیلاب به خطوط راه‌آهن و نیز سرنگون شدن درختان به علت وزش باد شدید در مسیر قطارها، سفر‌ها با راه‌آهن در مناطق جنوب، جنوب‌غرب و جنوب‌شرق انگلیس، با اختلال همراه است. دیلی‌میل افزود درپی بارش باران در ۴۰ روز گذشته شماری از رودخانه‌ها از جمله تایمز، طغیان کرده‌اند و ورود آب این رودخانه‌ها به مناطق اطراف، زندگی مردم منطقه را با دشواری رو‌به‌رو کرده است.
آژانس محیط‌زیست انگلیس اعلام کرد فقط در یک هفته اخیر هزار منزل مسکونی در این کشور، آنچان دچار سیلاب شد که ساکنان ناچار شدند خانه‌هایشان را تخلیه کنند.