kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۰۵۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

رویداد هنری سردار دل‌ها در کیهان برگزار شد(اخبار ادبی و هنری)

به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، کارگاه هنری «سردار دل‌ها» با حضور حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، محمدحسین صلواتیان مدیرمسئول مجله کیهان بچه‌ها و جمعی از هنرمندان، روز سه‌شنبه 12 دی در مؤسسه کیهان برگزار شد.
 
 
حسین شریعتمداری در ابتدای این رویداد طی سخنانی ضمن عرض خیرمقدم به هنرمندان حاضر، به ذکر خاطراتی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت. 
محمدحسین صلواتیان، مدیرمسئول کیهان بچه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره رویداد هنری سردار دل‌ها گفت: شرکت‌کنندگان در این رویداد، هنرمندانی در زمینه‌های گرافیک، تایپوگرافی، تصویرسازی و داستان مصور هستند. موضوع این رویداد حاج قاسم است و کارگاه‌های آن، خروجی‌ محور است، یعنی پس از برگزاری کارگاه، هر یک از هنرمندان، آثاری را با محوریت حاج قاسم خلق می‌کنند. با آثار تولید شده نیز نمایشگاهی در فضای مجازی برگزار و همچنین این آثار در نشریاتی چون کیهان بچه‌ها، زن روز و... منتشر خواهد شد.
وی افزود: رویداد هنری «سردار دل‌ها» توسط پاتوق هنری مجله کیهان بچه‌ها و با همکاری آموزشگاه کلبه هنر برگزار شد. پاتوق هنر کیهان بچه‌ها کمتر از یک‌سال است که شکل گرفته و ترکیبی از هنرمندان، معلمان رشته‌های هنری و کودکان و نوجوانان هنرمند است که در سرتاسر کشور تبدیل به یک شبکه خواهد شد. 
صلواتیان بیان کرد: ابعاد شخصیتی شهید قاسم سلیمانی آن‌قدر گسترده است که هر قدر درباره او کار کنیم باز هم کم است. امروز برای همه دنیا مشخص شده که حاج قاسم چه نقش مؤثری در تقویت جبهه حق داشته و بازوهای توانمند این جبهه را در یمن‌، فلسطین‌، لبنان‌، عراق‌، سوریه‌، قلب آفریقا و آمریکای لاتین گسترش داده است. ما هم در حد وسع خودمان تلاش کردیم تا دین خودمان را به این سردار شهید ادا کنیم.
این هنرمند به حضور مدیرمسئول کیهان در رویداد سردار دل‌ها اشاره کرد و گفت: از نگاه من حسین شریعتمداری، حاج قاسم عرصه رسانه است. ایشان هم حامی جبهه مقاومت و ارزش‌های انقلاب با زبان رسانه‌ای تخصصی و هنرمندانه است. حسین شریعتمداری دارای قلم و نگاهی جامع است که هم با زبان جدی و هم زبان طنز به مسائل می‌پردازد. قلم طنز ایشان یک استثنا است که مغفول مانده است.