kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۰۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
معاون امور جوانان وزیر ورزش:

۲۳۵ هزار «وام ازدواج» و «فرزندآوری» مازاد بر سهمیه امسال پرداخت می‌شود

 
بنابر اعلام معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، تا پایان روز ۱۱ دی‌ماه، ۱۳۰هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است.
وحید یامین‌پور در صفحه مجازی خود نوشت: «به منظور کاهش صف متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری، ۱۲۵هزار فقره تسهیلات ازدواج و ۱۱۰هزار تسهیلات فرزند، مازاد بر سهمیه‌های ابلاغی در سال جاری به متقاضیان پرداخت خواهد شد. همچنین تا پایان روز ۱۱ دی‌ماه ۱۳۰هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است.»
به گزارش ایسنا، مطابق با قانون بودجه امسال، مبلغ وام ازدواج که به پرداخت آن در ماده ۶۸ قانون جوانی جمعیت نیز تاکید شده است، در سال جاری برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۲۲۰میلیون تومان و برای سایرین ۱۸۰میلیون تومان در نظر گرفته شد. این تسهیلات به هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱/۱/۱۳۹۸ است تعلق می‌گیرد و دوره بازپرداخت آن ۱۰ساله است. همچنین بر اساس قانون بودجه امسال مبلغ وام فرزندآوری که پرداخت آن در ماده ۱۰ قانون جوانی جمعیت نیز تاکید شده است، در سال جاری تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۳۰میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۶۰میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۹۰میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۱۲۰میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم و به بعد ۱۵۰میلیون تومان است. وام مذکور برای فرزندانی است که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند و متقاضیان حداکثر تا دو سال پس از تولد فرزند می‌توانند درخواست دریافت وام فرزندآوری را ثبت کنند.