kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۰۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 
 شارلاتانیزم رسانه‌ای
 حسام‌الدین برومند: «برچسب پوپولیسم به دولتی که مزین به «دولت کار و فعالیت» از سوی رهبر انقلاب است، در امتداد ‎شارلاتانیزم رسانه‌ای جریانی است که عقبه گفتمانی آن بر پایه نظریه له‌شدن مردم زیر چرخ‌های توسعه بوده و همواره تز بستن با کدخدا را دنبال کرده و مصداق مرفهین بی‌دردند و از خدمت به مردم عصبانی!»
 حاج قاسم جزو السابقون بود
 سید محمدمهدی میرباقری: «حاج قاسم سلیمانی جزو سابقون بود: «وَ السَّابِقون الْأَوَّلون مِن الْمهاجِرِين و الْأَنصار». خاصیت سابقون این است که در صحنه‌هایی قدم می‌گذارند که هنوز فتح نشده است. «راه» مبهم است و باید بروید و خدا امداد کند و راه را باز کنید و دیگران پشت‌سر شما بیایند.»
 مردم وفادارند
 محمد میرزایی با انتشار تصویری از زائران مزار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان در سال گذشته، نوشت: «خداروشکر تو کشوری زندگی می‌کنم که تعداد زائرهای حاج قاسم در روز از تعداد کل براندازاش بیشتره!»
 پیشنهاد هدیه روز زن
 میثم مطیعی: «6 کتاب خواندنی خاندان صدر، سید موسی و شهیدان بنت‌الهدی و سید محمدباقر می‌توانند هدیه‌های ارزنده‌ای برای روز زن باشند. ۱ - زن و چالش‌های جامعه، گفتارهایی از امام موسی صدر درباره‌ مسائل زن و چالش‌های جامعه ۲- هفت روایت خصوصی، روایت‌های مستند بستگان امام موسی صدر درباره‌ی زندگی او 3- به رنگ صبر، خاطرات خانم فاطمه‌ صدر، همسر آیت‌الله شهید سید محمدباقر صدر و خواهر امام صدر 4- ایام غربت، خاطرات خانم‌ها فرشته‌ اعرابی و فاطمه‌ طباطبائی از اعضای خانواده‌ صدر و امام خمینی ۵- تولد دوباره، مجموعه داستان‌های شهیده بنت‌الهدی صدر درباره‌ مسائل تربیتی و اجتماعی».
 کابوس جدید برای آمریکا
 رضا یزدان‌پرست: «با شهادت ده مجاهد یمنی، آمریکا وارد جنگ با سلحشوران یمن شد. خریتی از این بالاتر نیست. چون کشوری مثل یمن که هشت سال تمام زیرساخت‌هایش ویران شده و چیزی برای از دست دادن ندارد، از این به بعد کابوس نیروی دریایی آمریکاست. آمریکایی که از ویتنام تا افغانستان فقط و فقط شکست در کارنامه دارد.»
 اگر دنیا بدون صهیونیست‌ها بود
 کاربری با انتشار این تصویر از بوسه پدر فلسطینی بر پای فرزند شهیدش که بازتاب زیادی نیز در فضای مجازی پیدا کرد، نوشت: «تو دنیای بدون صهیونیست‌ها این‌طوری می‌شد که این بچه بزرگ می‌شد و قد می‌کشید و شب عروسیش دست و پای پدرش رو می‌بوسید!»
 بریتانیای صغیر
 الهام عابدینی: «بریتانیا گفت به کارزار حمله هوائی علیه مواضع «حوثی‌های یمن»، تحت هدایت آمریکا می‌پیوندد؛ دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا همان است که در زمان نخست‌وزیری با افتخار از بمباران یمن و صادرات تسلیحات به عربستان سعودی می‌گفت. هرچقدر آن موقع در شکست مقاومت یمن موفق بود، حالا هم خواهد بود!»
 می‌دونی چرا؟
 کاربری نوشت: «می‌دونید چرا تو آمریکا کسی شعار نه غزه نه لبنان نمیده؟ چون آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی تو ۸۰ کشور دنیا داره و هیچ‌جوره این‌همه کشور تو چندخطی شعار هم جا نمیشن!»
 دستاورد تقریبا صفر
 علیرضا گرائی: « به گزارش واشنگتن‌پست؛ جنگ غزه تاکنون ۱۸میلیارد دلار برای رژیم‌ صهیونیستی هزینه داشته! یعنی تقریبا روزی ۲۲۰میلیون دلار هزینه و دستاورد؛ تقریبا صفر.»