kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۰۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
حواشی و اشتباهات داوری نکات منفی هفته پانزدهم لیگ برتر

سومین باخت متوالی سپاهان و توقف پرسپولیس در رفسنجان قهرمانی نیم فصل به استقلال رسید

توقف پرسپولیس مقابل مس رفسنجان و شکست سپاهان در قزوین برابر تیم شمس آذر که هر دو دیدار پر حاشیه و با اشتباهات داوری همراه بود، باعث شد تا استقلال نهایت استفاده را ببرد و عنوان قهرمانی نیم فصل  را از آن خود کند.
 
سرویس ورزشی-
در ادامه بازی‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال عصر دیروز دو دیدار حساس در شهرهای قزوین و رفسنجان برگزار شد. در نخستین دیدار دیروز دو تیم سپاهان و شمس آذر از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در ورزشگاه سردار آزادگان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر شمس آذر
 به پایان رسید تا حُسن‌ختامی عالی برای نیم‌فصل فوق‌العاده‌ این تیم باشد.
در دقیقه 6 با سانتری از سمت چپ و ضربه سر رحمان جعفری دروازه سپاهان باز شد تا شاگردان دقیقی با گلی زود هنگام از حریفشان پیش بیفتند. پس از این گل دو تیم چندین و چندبار تا آستانه گلزنی پیش رفتند اما ناموفق بودند. در این نیمه نه مهاجمان دو تیم قصد گلزنی داشتند و نه پیام نیازمند اجازه داد دروازه‌اش بیش از یک بار باز شود.
پیش از آغاز نیمه دوم بازیکنان سپاهان در اعتراض به قرار گرفتن تماشاگران شمس آذر نزدیک به نیمکت این تیم، حاضر به ورود به زمین نشدند و پس از مهیا شدن شرایط و با تاخیر چند دقیقه‌ای راضی به حضور در زمین شدند. نیمه دوم این دیدار با حملات طلایی‌پوشان آغاز شد و مهاجمان سپاهان چند موقعیت روی دروازه تیم میزبان ایجاد کردند اما نتوانستند بازی را به تساوی بکشانند.
همچنین ژوزه مورایس به دلیل اعتراض به حمید حاج ملک داور بازی در دقیقه ۸۵ از کنار زمین اخراج شد تا در دقایق پایانی بازی نتواند بازیکنان خود را هدایت کند.
در اواخر بازی میلاد زکی‌پور با ضربه‌ای زیبا دیرک دروازه شمس آذر را به لرزه درآورد و در ریباند، رضا اسدی به توپ ضربه زد و توپ وارد دروازه شد که کمک داور آن را آفساید گرفت. این تصمیم با اعتراض شدید سپاهانی‌ها همراه شد به‌طوری که دسته‌جمعی به سمت کمک داور حمله‌ور شدند و بازی دقایقی متوقف شد. در ثانیه‌های پایانی این بازی که ۱۰۲ دقیقه به طول انجامید، سپاهانی‌ها معتقد بودند که داور باید برای آنها پنالتی می‌گرفت اما این اتفاق رخ نداد تا باز هم شاهد اعتراض بازیکنان و نیمکت‌نشینان تیم اصفهانی باشیم. حاصل اعتراض‌های سپاهانی‌ها در طول بازی اخراج ژوزه مورایس(85- سرمربی) ژوائو پدرو(مربی-93) و رضا فتاحی(سرپرست-9+90) را به همراه داشت.
با این شکست سپاهان متحمل سومین باخت متوالی خود شد و عملاً قهرمانی نیم‌فصل را از دست داد تا این عنوان به استقلال برسد.
در دومین دیدار دیروز تلاش دو تیم مس رفسنجان و پرسپولیس با نتیجه تساوی به پایان رسید تا سرخ‌پوشان فرصت هم‌امتیاز شدن با استقلال و عبور از استقلال را از دست بدهند.
در این بازی که از ساعت 17:30 دیروز در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان برگزار شد تلاش دو تیم با تساوی یک- یک خاتمه یافت تا شاگردان گل‌محمدی با 30 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه سوم به کار خود در نیم‌فصل اول پایان دهند. پرسپولیس با توجه به شکست سپاهان برابر شمس آذر این فرصت را داشت که از این تیم عبور کند و در رده دوم بایستد اما شاگردان گل‌محمدی تعارف رقیب خود را پس زدند.در این بازی شهاب زاهدی در دقیقه 42 و در شرایطی مشکوک به آفساید ابتدا پرسپولیسی‌ها را پیش انداخت اما لوسیانو پریرا در دقیقه 54 از روی نقطه پنالتی کار را برای میزبان به تساوی کشاند.
یحیی گل محمدی در این بازی تصمیم گرفت برای سومین هفته متوالی محمدحسین کنعانی‌زادگان را در ترکیب اصلی قرار ندهد تا مدافع تیم ملی ایران از روی نیمکت بازی را تماشا کند. همچنین میلاد سرلک و نبیل باهویی به لیست مصدومان این تیم اضافه شده بودند تا همچون مرتضی پورعلی گنجی، یاسین سلمانی و وحید امیری جایی در ترکیب نداشته باشند. ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت در آخرین بازی دور رفت رقابت‌های لیگ برتر فصل جاری به این شرح بود: علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، گولسیانی، محمدمهدی احمدی (علی نعمتی- ۷۰)، دانیال اسماعیلی‌فر (علیرضا بابایی- ۸۴)، سینا اسدبیگی، سروش رفیعی (مسعود ریگی- ۸۵)، مهدی ترابی (محمد عمری-۷۰)، سعید صادقی (محمدحسین کنعانی‌زادگان -۸۸)، شهاب زاهدی و امید عالیشاه(کاپیتان).
 در این دیدار عملکرد سیدوحید کاظمی داور میدان روی چند صحنه اعتراض مربیان دو تیم را به همراه داشت. در دقیقه 60 داور ابتدا خطای مدافع پرسپولیس را پشت محوطه جریمه گرفت و به فرشاد فرجی کارت زرد نشان داد اما بعد از مشورت با کمک داور خود تصمیمش را برگرداند و خطای بازیکن مس را اعلام کرد و دردقیقه 64 آذرپاد در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار گرفت اما در حالی که با بیرانوند تک به تک شده بود کمک داور بازی آفساید اعلام کرد! 
برنامه سایر دیدارهای هفته پانزدهم به این شرح است:
چهارشنبه 13 دی 1402
*ذوب‌آهن...............................گل‌گهر سیرجان (ساعت15:00)
*فولاد......................................نساجی مازندران (ساعت17:45)