kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۰۳۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
نخستین پیروزی هوادار با شجاعی و توقف ملوان در اراک

کار سخت پرسپولیس و سپاهان در خارج از خانه

هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی خانگی هوادار مقابل استقلال خوزستان و تقسیم امتیاز تیم‌های آلومینیوم و ملوان پیگیری شد.
هفته پانزدهم و پایانی نیم‌فصل نخست مسابقات فوتبال لیگ برتر دیروز با برگزاری دو مسابقه از ساعت 15 پیگیری شد که طی آن هوادار توانست با دو گل استقلال خوزستان را شکست دهد و اوضاعش را در جدول رده‌بندی بهبود ببخشد. همچنین دیدار حساس آلومینیوم اراک و ملوان بندرانزلی نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
بازی تیم‌های هوادار تهران و استقلال خوزستان در ورزشگاه پاس برگزار شد که این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود بنفش پوشان تهرانی به پایان رسید. یونس شاکری (۶۵) و صائب محبی (۷۶) برای هوادار در این دیدار گلزنی کردند. در دقیقه ۶۵ این بازی، یونس شاکری مهاجم هوادار توانست با یک شوت دروازه میهمان را باز کند. در دقیقه و ۷۶ نیز صائب محبی با ضربه سر زیبا و تماشایی برای دومین بار دروازه فرزین گروسیان را باز کرد. در سایر دقایق این دیدار موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ تیم‌ها ایجاد نشد و در نهایت شاگردان مسعود شجاعی برنده این بازی خانگی شدند.شجاعی که هنوز به طور رسمی به عنوان سرمربی هوادار معرفی نشده است، در نخستین بازی پس از برکناری محمود فکری، مقابل نساجی هدایت هوادار را از روی سکوها برعهده گرفت و موفق به کسب تساوی شده بود و این نخستین برد او در قامت سرمربی هوادار محسوب می‌شود.
در دیگر دیدار دیروز تیم‌های آلومینیوم و ملوان انزلی از ساعت ۱۵ و در ورزشگاه امام خمینی(ره) شهر اراک با قضاوت کوپال ناظمی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این بازی که با حملات تیم میزبان آغاز شد در دقیقه ۲۵ با سرنگون شدن میلاد فخرالدینی در محوطه جریمه، یک خطای پنالتی به سود آلومینیوم اعلام شد که فخرالدینی پشت توپ قرار گرفت و آن را تبدیل به گل کرد تا آلومینیوم یک بر صفر جلو بیفتد. در ادامه فشار ملوان برای زدن گل تساوی بیشتر شد و در دقیقه ۳۹، رضا جعفری روی یک پاس عمقی و با فرار از بین مدافعان آلومینیوم با دروازه‌بان تک به تک شد و گل مساوی ملوان را به ثمر رساند. آلومینیوم با این تساوی ۲۲ امتیازی شد و در رده هشتم باقی ماند. ملوان هم با کسب دومین تساوی متوالی، ۲۴ امتیازی شد و به صورت موقت در رده ششم قرار گرفت.
سپاهان بحران‌زده مقابل غول‌کش
اما در ادامه بازی‌های این هفته عصر امروز دو مسابقه دیگر در قزوین و رفسنجان برگزار می‌شود که طی آن دو مدعی دیگر قهرمانی یعنی سپاهان اصفهان صدرنشین و پرسپولیس به مصاف رقبا می‌روند.
در قزوین تیم شمس آذر که لقب غول‌کش لیگ برتر بیست و سوم را به خود اختصاص داده باید به مصاف تیم آسیایی سپاهان برود. تیمی که پرمهره‌ترین تیم این فصل است ولی به دلیل قانون سقف بودجه کمیته انضباطی دستور داده دستمزد 6 بازیکن اصلی‌اش(پیام نیازمند، رضا اسدی، رضا شکاری،‌ هادی محمدی، کاوه رضایی و احسان پهلوان) باید اصلاح شود. البته مدیران باشگاه در تلاش هستند که مجوز بازی آنها را در دیدار با شمس‌آذر بگیرند یا قراردادها به نوعی اصلاح شود. سپاهان پیش از این مسابقه با دو باخت متوالی مقابل آلومینیوم و گل گهر شرایط عجیبی پیدا کرده و اگر سومین باخت را هم متحمل شود شاید در پایان نیم فصل اول هم صدرنشین نماند.
در دیگر بازی حساس امروز مس رفسنجان که در بحرانی‌ترین شرایط خود قرار دارد و در 5 هفته اخیر با 5 شکست متوالی خود را گزینه سقوط برای نیم فصل دوم مطرح کرده است مقابل پرسپولیسی قرار می‌گیرد که افتان و خیزان خود را به جمع مثلت قهرمانی رسانده و با 29 امتیاز و تفاصل گل کمتر نسبت به استقلال در رده سوم جدول ایستاده است. پرسپولیس اگر از شهر پسته با برد بیرون بیاید حتی اگر صدرنشین نیم فصل هم نشود نیم فصل دوم شانس دارد که خود را به عنوان مدعی جدی قهرمانی باردیگر مطرح کند.
برنامه سایر دیدارهای هفته پانزدهم به این شرح است:
دوشنبه 11 دی 1402
*شمس‌آذر قزوین................................................................سپاهان (ساعت15:30)
*مس رفسنجان..............................................................پرسپولیس (ساعت17:30)
چهارشنبه 13 دی 1402
*ذوب‌آهن..............................................................گل‌گهر سیرجان (ساعت15:00)
*فولاد.....................................................................نساجی مازندران (ساعت17:45)