kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۰۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷

کیهان و خوانندگان

 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* تفاوت نقش ولی فقیه با سایر رهبران دنیا در این است که او می‌خواهد جامعه را ارتقا دهد و هدایت کند نه اینکه با زور چیزی را تحمیل کند. دقیقا به همین خاطر بود که رهبر معظم انقلاب در موضوع هسته‌ای در همان ابتدای دولت یازدهم یعنی 12 آبان 92 فرمودند: بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم. من فکر نمی‌کنم از این مذاکرات آن نتیجه‌ای را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌ای است و پشتوانه‌ تجربی ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد. ایرادی ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد.
ولی‌زاده
* واقعیت مسئله این است که کشور دچار مشکلات متعددی است و باید برای آن راهکار ارائه شود و داشتن مجلس قوی، بدون شک یکی از مهم‌ترین اهرم‌های حل مشکلات کشور است. به همین دلیل رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار مردمی اخیرشان فرمودند اگر مشکلات وجود دارد، راه‌حل مشکلات انتخابات است. اتفاقاً برای اینکه مشکلات برطرف بشود، بایستی در انتخابات شرکت کرد. البته توجه داشته باشیم اگر مشارکت ضعیف باشد، مجلس ضعیف خواهد شد و مجلس ضعیف توانایی کامل برای رفع مشکلات نخواهد داشت. پس اگر بخواهیم مشکلات برطرف بشود راهش این است که مشارکت بالا برود.
عامری
* در زمانه‌ای که رسانه‌های بزرگ انقلابی با صدها هزار مخاطب زیرفشار عناصر فاسد امنیتی و در محرومیت و تبعیض و با حداقل امکانات ادامه حیات می‌دهند اما یکی از رسانه‌های اصلاحات (دنیای اقتصاد) آن‌قدر بودجه و امکانات دارد که بابرگزاری همایش در گرانقیمت‌ترین رستوران‌ها و سالن‌ها از تهران تا کیش همه کله‌گنده‌های سیاسی و لیبرال‌ها را دور هم جمع می‌کند! این هزینه‌های ریخت و پاش از کجا تأمین می‌شود؟
بنایی 
* در مقام جواب به افرادی که آگاهانه یا از روی ناآگاهی نظارت استصوابی شورای نگهبان یعنی بررسی صلاحیت نامزدها توسط این نهاد قانونی را برنمی‌تابند عرض می‌کنم اگر حکومت، با استفاده از نهادهای گوناگون، تحقیقات مفصلی را انجام داده و افرادی را که صلاحیت ورود به عرصه انتخابات را دارند، اعلام کند، در واقع، انتخاب را برای مردم تسهیل کرده است. در این صورت است که مردم به جای انتخاب از میان انبوه افراد ناشناخته اعم از آنان ‌که تخصص و شرایط لازم را برای ورود به مناصب مهم دارند و آنان‌ که شرایط لازم را ندارند؛ انتخاب خود را از میان افرادی انجام می‌دهند که صلاحیت‌شان از سوی افراد خبره تأیید شده است. بنابراین، وجود یک صافی که جریان انتخابات را کنترل کند، شیوه‌ای مرسوم است و در تمام کشور‌هایی که انتخابات برگزار می‌شود وجود دارد.
قریشی
* به کسانی که انتقاد می‌کنند چرا حزب‌الله بر علیه رژیم کودک‌کش اسرائیل اقدام مهمی نمی‌کند می‌خواهم بگویم تا این لحظه حزب‌الله لبنان ۱۲۰شهید در راه دفاع از غزه تقدیم کرده است که این تعداد شهید به اندازه نیمی از شهدای جنگ مستقیم رژیم صهیونیستی با حزب‌الله در جنگ33 روزه است.
یک‌هموطن
* داریوش ارجمند این هنرمند پیشکسوت و متعهد کشورمان در جواب به یاوه‌گویی کیانیان و نیش و طعن‌های او به مرحوم ناصر طهماسب سخن دندان‌شکنی گفت که حرف دل ما مردم خطاب به براندازان است. خواستم از طریق این ستون از امثال داریوش ارجمند که در میدان دفاع از انقلاب درعرصه هنر حضور فعال دارند تشکر بکنم.
هندویی
* ما خانواده‌ها با همه وجود تا جایی که می‌توانیم از انحرافات اخلاقی و اجتماعی فرزندانمان جلوگیری می‌کنیم و نسبت به آن حساسیت نشان می‌دهیم، اما از آن طرف، فضای مجازی یله و رها که به مانند یک سگ ‌هار در فضای جامعه می‌چرخد، زحمات ما والدین را هدر می‌دهد و نوجوانان و جوانان را که سرمایه‌های خانواده‌هایشان و کشور هستند، از ما می‌گیرد. شک ندارم که در این آسیب جدی که به خانواده‌ها و کشور وارد می‌شود‌، قطعا مسئولین امر باید بابت ترک فعل‌ها و کوتاهی‌های خود در ساماندهی فضای مجازی پاسخگو باشند.
نقدی
* درباره به شهادت رساندن دو مستشار نظامی ما در سوریه در چند هفته قبل و ترور اخیر سید رضی موسوی از فرماندهان نیروی قدس توسط رژیم کودک‌کش اسرائیل می‌خواهم عرض بکنم باید علیه دشمن، در سطح خودش پاسخ درخور آماده کنیم. البته هیچ‌کس خواهان اقدام نسنجیده و احساسی نیست. در جنگ اطلاعاتی امنیتی، تدبیر چراغ راه خواهد بود. اما باید دشمن را پشت مرزهای حماقت له کرد و اجازه گستاخی نداد.
نیک‌سرشت
* اینکه آمریکا که به عنوان ثروتمندترین کشور دنیا و دارای بزرگ‌ترین نیروی نظامی شناخته می‌شود برای مواجهه با یمن که یکی از فقیرترین کشورهای دنیاست، مجبور است ائتلافی از چند کشور ایجاد کند، یعنی نظم قدیم جهانی پایان یافته و نظم جدیدی در حال شکل‌گیری است.
پیشکار
* قتل‌عام کودکان و زنان و مردم بی‌دفاع غزه همه‌روزه در مقابل چشمان جهانیان قرار دارد. حالا دیگر عمده مردم دنیا رژیم صهیونیستی را به عنوان بزرگ‌ترین تهدیدکننده صلح جهانی می‌دانند ولی هیچ صدایی از مدعیان حقوق بشر دیده نمی‌شود.
زمانی
* چرا در قوانین مصوبه مجلس هیچ قانونی در حمایت از فرماندهان جنگ از فرمانده دسته تا گروهان وگردان به بالا وجود ندارد؟
اسحاق‌خواه
* از سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتظار می‌رود پاسخ قاطع و کوبنده ملت به رژیم کودک‌کش در به شهادت رساندن سردار موسوی در سوریه را در بهترین شکل آن بدهند. 
اسداللهی
* از جبهه مقاومت سایبری که برق رژیم صهیونیستی را مختل کردند تقدیر و تشکر می‌ کنیم. ان شاءالله این روند را ادامه دهند.
 عزیزی
* از بانک مرکزی درخواست می‌شود که رفع مشکل تسهیلات جزء به متقاضیان را از بانک‌ها به جد بخواهند. با گذشت سه فصل سال به هر بانکی مراجعه می‌شود با پاسخ منفی رو‌به‌رو می‌شویم. 
سماعی
* اغلب کشاورزان قادر به خرید ادوات کشاورزی به صورت نقدی نیستند و همین اندک تسهیلات که هر از چندی به کشاورزان پرداخت می‌شد مدت‌هاست قطع شده است. از دولت کار و تلاش درخواست حل مشکل را داریم.
آل‌نبی
* بعضی از شیرخشک‌ها بیش از ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. مگر بنا بر حمایت از فرزندآوری نیست؟ با این قیمت‌ها حقوق‌ ماهانه کفاف هزینه‌های پوشک بچه و شیرخشک و... را نمی‌دهد! 
شاطری
* بارها گران‌فروشی میوه‌ را گزارش کرده‌ایم ولی برخوردی از سوی متولیان امر دیده نشده است. برای این کوتاهی به چه نهادی مراجعه کنیم؟ 
حسینی
* یک کارشناس بی‌بی‌سی خبیث نشخوار کرده که آمریکا به ایران حمله کند تا نتانیاهوی جانور درنده از دست حماس خلاص شود و چند صباحی به حیات ننگین خود ادامه دهد. به این فلک‌زده‌ها باید گفت که زمان بزن در رو گذشت.دیر از خواب بیدار شدید! آمریکا که هیچ از آمریکا بزرگ‌تر هم دیگر هیچ غلطی نمی‌تواند بکند!
شمسی
* در اغتشاشات سال گذشته معلوم شد اپوزیسیون یا همان براندازان داخل و خارج کشور همان‌طور که توان براندازی جمهوری اسلامی را ندارند، فاقد توان برای ایجاد ساختار جدید نیز هستند. سال گذشته وقتی خواستند از ساختار جایگزین نظام جمهوری اسلامی صحبت بکنند آبروی یکدیگر را بردند.ولی حضرت امام(ره) با امت خود هم رژیم شاه را ساقط نمود و هم با رأی ملت‌، نظام بعدی را ایجاد کرد.
قبادی