کد خبر: ۲۸۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷

سئول توانايي هسته‌اي کره شمالي را تهديدی بزرگ خواند

دولت کره جنوبی اعلام کرد ، توانایی هسته ای کره شمالی تهدیدی بزرگ برای منطقه است.


 به گزارش واحد مرکزی خبر،  وزیر دفاع کره جنوبی سه شنبه گفت:توانایی هسته ای کره شمالی تبدیل به تهدید بزرگ شده، اگرچه هنوز فناوری سلاح هسته ای مینیاتوری را آزمایش نکرده است.
 اظهارات «یونگ سه اونگ» درحالی مطرح می شود که فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جنوبی روز جمعه گفته بود، به باور وی پیونگ یانگ توانایی ساخت کلاهک هسته‌ای قابل نصب بر روی موشک بالستیک را دارد، اگرچه هنوز آن‌را آزمایش نکرده است.
 وزیر دفاع کره جنوبی گفت: تهدید هسته‌ای کره شمالی اکنون مقابل ماست، تهدیدی که قبلا بیرون از نرده‌های خانه ما بوده است. وی افزود:‌کره شمالی هنوز آزمایش هسته ای انجام نداده است ، ولی ارتش ما شاهد روند ساخت سلاح هسته‌ای مینیاتوری است.
 طبق گزارش خبرگزاری سئول یانهاپ ،وزیر دفاع کره جنوبی گفت به نظر می رسد کره شمالی به سطحی از فناوری لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای که قابل حمل بر موشک بالستیک باشد دست یافته است.
کره شمالی تاکنون سه بار آزمایش هسته‌ای انجام داده که آخرین آن در فوریه سال 2013 بود.
توانایی تولید بمب هسته‌ای مینیاتوری کره شمالی را قادر به نصب آن بر روی یک موشک بالستیک خواهد کرد.