بي بي سي: لشکرکشي انگليس به افغانستان فايدهاي براي انگليسيها نداشت
شبکه بيبيسي طي يک نظرسنجي اعلام کرد ?? درصد از مردم اين کشور حضور انگليس در افغانستان را بيفايده دانستند.
به گزارش خبرگزاري فارس آخرين گروه از نظاميان انگليسي در حالي شهر هلمند افغانستان را ترک کردند که طبق نظرسنجي بيبي سي 68 درصد مردم معتقدند ?? سال حضور نظامي انگليس در افغانستان بيفايده بودهاست. روز يکشنبه (4 آبان) اعلام شد آخرين گروه از نظاميان انگليسي و آمريکايي «کمپ باستيون» در استان هلمند افغانستان را به نيروهاي افغان تحويل دادند و بدين ترتيب عمليات نظامي اين دو کشور در افغانستان خاتمه يافت. آخرين نظاميان انگليسي درحالي افغانستان را ترک کردند که سوار بر هليکوپتر پرچم انگليس را به دست داشتند. نظاميان آمريکايي هم که در «کمپ ليترنک» به «کمپ باستيون» پيوسته بودند افغانستان را ترک کردند.