kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۰۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* در این شرایط حساس باید تلاش همگان در تمام بخش‌ها امیدآفرینی باشد. چنان‌که رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب نخستین توصیه‌ خود را نگاه خوش‌بینانه به آینده می‌دانند و تاکید می‌کنند بدون آن هیچ گامی نمی‌توان برداشت.
وفایی
* در وضعیت کنونی آنچه که به صورت کاملاً پنهان از سوی دشمنان و معاندین درحال انجام است و در فضای مجازی و رسانه‌های ضد انقلاب تبلیغ می‌شود، بالابردن سطح انتظارات از دولت فعلی است. این گفتمان مأیوس‌سازی که برخی افراد با نیت سوء در داخل نیز تبلیغ می‌کنند، قصد دارد سطح انتظارات مردم را به صورتی غیر واقعی بالا ببرد که دولت با هر میزان موفقیت در پاسخگویی آن با مشکل مواجه باشد که باید گفت واقعا حرکت ناجوانمردانه‌ای است.
ذبیحی
* این یک قلم از صدها اقدامات دولت کار و تلاش است که طی ۲سال گذشته بیش از ۶ هزار کارگاه، کارخانه و کسب‌وکارهای تعطیل یا نیمه‌تعطیل را فعال کرده و به چرخه تولید بازگردانده است.
مروجی 
* کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد ارتش اسرائیل تیپ گولانی را به دلیل کشته شدن بسیاری از نیروهای این تیپ از غزه خارج کرده است. درحالی که یک ارتش‌، نهادی است که وظیفه‌اش ایجاد امنیت است.فلذا طبیعی است در مناطقی حضور یابد که امن نباشد.ولی وقتی از یک منطقه بالاجبار خارج می‌شود یعنی اینکه برای خودش هم نا امن شده است. به نظرم امن‌ترین جای دنیا برای نظامیان اسرائیلی خونه عمو سام آمریکایی و ننه انگلیس است.
طالبی
* بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد پس از هشتاد روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه اکنون صهیونیست‌ها نه توان ادامه جنگ و نه توان اعلام پایان جنگ را دارند. بدین ترتیب، جنگ غزه به باتلاقی برای صهیونیست‌ها و غرب تبدیل شده است که توان مدیریت آن را از دست داده‌اند.
فشکی
* صحنه‌های دلخراش کشتار مردم بی‌گناه فلسطینی در غزه توسط صهیونیست‌های جنایتکار،جهانیان را به ستوه آورده است.این کشتارها باید متوقف شود و کودکان و زنان بی‌گناه بیش از این قربانی نشوند.ضرورت دارد مردم جهان به هر شکل ممکن به این مردم آسیب دیده کمک برسانند و با تداوم تظاهرات اعتراض‌آمیز خود مانع تداوم این جنگ ظالمانه
بشوند.
مستعان‌زاده
* حمایت‌های فراوان ایالات متحده از جریان افراطی بنیامین ‌نتانیاهو (حزب لیکود) به گونه‌ای شده است که حتی صدای برخی از سیاستمداران داخلی آمریکا را نیز در آورده است. پس از عملیات طوفان‌الاقصی‌، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی افشا کرد‌، بیش از ۴۰۰ نفر از نخبگان سیاسی و کارکنان دولت آمریکا با ارسال نامه‌ای به جو بایدن به حمایت او از رژیم اسرائیل در جنگ غزه اعتراض کرده‌اند. از سوی دیگر درخواست عمومی برای پایان دادن به کمک‌ها و حمایت‌های ایالات متحده از رژیم جعلی صهیونیستی نیز سبب شده است حاکمان فعلی ایالات متحده در یک انزوای تاریخی به سر ببرند. همه این حوادث و تحولات نشان می‌دهد آمریکا، منزوی‌تر از قبل شده است.
کیایی
* اسرائیل برای خروج از باتلاق غزه چنان در وضعیت بد و نگران‌کننده‌ای قرار گرفته که برای خروج از این باتلاق به میانجی‌های خود پیشنهادات مهمی را داده که از جمله این پیشنهادها بازگرداندن مروان البرغوثی رهبر برجسته فتح در چارچوب توافق مبادله اسرا است.
خواجه‌پور
* رژیم مفلوک صهیونیستی طی این 80 روز تنها غلطی که کرد فقط از کشتن یک عده زن و کودک آن هم از طریق هوا برآمد! ولی تا به حال از برخورد تأثیرگذار برحماس هیچ غلطی نتوانسته بکند و بیش از 5 هزار نفر برای اولین بار طی این 75 سال کشته ومعلول داده است.
 غفوری
* خطاب به سلبریتی‌های کشورمان عرض می‌کنم اگر هنرمند هستید مثل ناصر طهماسب باشید. این هنرمند متعهد نه به‌خاطر چند لایک و چند صد فالوور وطنش را فروخت،نه به ‌خاطر ‌گرین کارت هویتش را آلوده کرد و نه به‌ خاطر ترس از زامبی‌های مجازی دست از اصالتش برداشت.به همین خاطر باید گفت یادت گرامی ‌ای صدای ماندگار.
گلشن
* قبول داریم که 45 درصد خانوارهـای ایرانی فاقد خودرو هسـتند.به همین دلیل پرداخت یارانـه بنزین به شکل فعلی عادلانه نیست. اما اگر به بهانه کسـانی که خودرو ندارند و یا به بهانه عادلانه کردن پرداخت یارانه‌، بنزین گران شود با افزایش نرخ بسیاری از کالاها و خدمات در کشور مواجه خواهیم شد و قابل کنترل هم نخواهد بود.
میرزایی
* خوشبختانه در چند روز گذشته شاهد پلمب قهوه‌خانه‌هایی بودیم که بدون جواز کسب فعالیت داشتند.این‌گونه طرح‌ها باعث می‌شـود قانون اجرا و قانونمداری رعایت شود و قهوه‌خانه‌دارانی که قانون را رعایت می‌کنند، بیشـتر مورد حمایت قرار گیرند که جای قدردانی دارد.
جلینی
* در چند هفته گذشته میلیون‌ها نفر از هموطنان در سراسـر کشور به تماشای فیلم‌های کمدی در سـینماها رفته‌اند. با چنین استقبالی از فیلم‌های طنز سینما چرا رادیـو ایران پخش تنهـا برنامه طنز صبح جمعـه با شـما را متوقف کرده اسـت. مطمئن هستم امروز هم تهیه کنندگان و کارگردانان برنامه‌های رادیو قطعا تجربه و دانش کافی برای تغییر و تولید برنامه‌های شاد را دارند.
دوانی
* بیشترین عامل آلایندگی هوا در شـهرهای بزرگ موتورسـیکلت‌هایی هستند که در سطح شهر تردد دارند. از سوی دیگر خودروهای فرسوده که در طی سال‌های گذشته از رده خارج نشده‌اند نیز در این زمینه ‌تاثیر زیادی دارند. به همین خاطر عرض می‌کنم برای حل معضل آلودگی هوا باید فکر اساسی کرد.
شیخی