kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۰۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
با حضور قالیباف

مجموعه‌ ۴۰ جلدی «ره‌نامه» رونمایی شد

آیین رونمایی از مجموعه‌ ۴۰ جلدی «ره نامه» تازه‌ترین آثار انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله ‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظّم رهبری در دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران برگزار شد.

مجموعه‌ ۴۰ جلدی «ره‌نامه»، دریچه‌ای برای دانستن و اندیشیدن جوان مؤمن، دانا و انقلابی در مسیر تمدن نوین اسلامی است که از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه‌ رهبر معظم انقلاب، مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمدی را با توجه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند.
این کتاب‌ها عرصه‌ گسترده‌ای از موضوعات در ساحت‌های اعتقادی، اجتماعی، سبک زندگی، مباحث تربیتی و اخلاقی، سیاسی و انقلابی را در برمی‌گیرند.
به گزارش فارس، هر یک از این کتاب‌ها مشتمل بر ۱۰ فصل بوده که شامل بیانات حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در موضوعی خاص است و دیباچه‌ هر کتاب در دو بخش، حاوی آیات و روایات و بیانات حضرت امام خمینی(ره) در همان موضوع می‌باشد. برای طرح جلد این کتاب‌ها نیز از آثار هنری هنرمندان نگارگر انقلاب اسلامی استفاده شده است.
مراسم رونمایی از مجموعه‌ ۴۰ جلدی «ره‌نامه»، همزمان با دانشگاه تهران در بیش از ۳۰ دانشگاه‌ کشور نیز برگزار شد.
قالیباف: شهید موسوی یک مجاهد ۲۴ ساعته بود
محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن تسلیت شهادت سید رضی موسوی، گفت: سید رضی موسوی به دست جنایتکارترین و خبیث ترین افراد به شهادت رسید همان کسانی که به جامعه بشری ظلم می کنند.
وی افزود: شهید سید رضی توفیق داشت بیش از ۳ دهه در مجاهدت مداوم و پیوسته شرکت کند و از نزدیک‌ترین هم رزمان شهید سلیمانی بود. شهید موسوی یک مجاهد ۲۴ ساعته بود و حلال هر مشکلی بود. البته برای این شهدای عزیز اظهار تأسف نمی‌کنیم چون با خداوند معامله کرده و همه زندگی اش را برای خدا گذاشته است.
قالیباف تاکید کرد: اساسا جوهره انقلاب اسلامی ما فرهنگ پایه است و ما مسئولین وقتی می‌خواهیم به کارهای اجرایی ورود کنیم باید پیوست فرهنگی هم به کارها بزنیم. هر تصمیم و حرکت ما در عرصه مدیریتی باید فرهنگ پایه باشد و فرهنگ پایه حرکت کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بدون شک انقلاب اسلامی مبتنی بر یک شبکه معنایی تحقق پیدا کرد. یکی از مهم ترین کارکردهای دین در جوامع معنا بخشی است.
توصیه می کنم جوان ها کتاب
«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» را بخوانند
وی عنوان کرد: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن را توصیه می کنم جوان ها بخوانند و ببینید چگونه رهبر انقلاب در حوزه های مختلف در سال ها قبل چه فرمایشات و مسیر مهمی را تبیین کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بدون شک نظام جمهوری اسلامی برخاسته از همین شبکه معنایی است که با محوریت ولایت شکل
گرفته است.
قالیباف با توصیه به جوانان دانشگاهی برای توجه جدی به بیانیه گام دوم انقلاب، بیان داشت: مقام معظم رهبری پس از صدور این بیانیه، در یک نشست دانشجویی، به چهار نکتۀ مهم اشاره کردند.
وی تاکید کرد: یکی به عظمت خود انقلاب اسلامی، یکی به عظمت راهی که تابدین‌جا طی کرده‌ایم، یکی به عظمت چشم‌اندازی که باید به آن برسیم، و درنهایت عظمت نقش نیروهای مؤمن و انقلابی. این بار سنگین بر دوش ماست.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ایشان در آن‌جا اشاره می‌کنند حرکت عمومی این نیروها باید هم صحیح و ملتزم باشد و هم عقلانی باشد. مجموعۀ چهل‌جلدی ره‌نامه می‌تواند حرکت جوانان مؤمن انقلابی را در صحت و عقلانیت تجهیز کند.
قالیباف گفت: وقتی حضرت آقا از حلقه میانی می‌گویند و خودشان این را تشریح می‌کنند، باید این مفهوم را با دقت بیشتری فهمید. این حلقه‌های میانی در مردم، از مردم، و برای مردم‌اند و درعین‌حال در ارتباط با دستگاه‌های اجرایی بروکراتیک هستند و رسالت خود را در اینجا دنبال می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از هنرهای انقلاب اسلامی این بود که همه‌چیز را ملی و عمومی کرد و مردم را به میدان آورد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با شناختی که از پیش از کار جهادی و حلقه‌های میانی داشتم، در مجلس یک ماده برای آن در برنامه هفتم توسعه تصویب کردیم. یکی از عزیران در میان بررسی برنامۀ توسعه پیش من آمد و از این بند انتقاد کرد و گفت متوجه آن نمی‌شوم. به او گفتم اگر تحولی در کشور رخ نمی‌دهد، به‌خاطر ازدست‌دادن ظرفیت حلقات میانی است.