kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۰۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد

واگذاری بررسی وضعیت کنکوری‌های شبهه‌دار به هیئت عالی تجدیدنظر وزارت علوم و بهداشت

 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آخرین تصمیمات جلسه دیروز این شورا درخصوص کنکوری‌های شبهه‌دار را تشریح کرد.
به گزارش ایرنا، در واکنش به حواشی اخیر بین سازمان سنجش آموزش کشور و دیوان عدالت اداری در موضوع ادامه تحصیل داوطلبان شبهه‌دار و مشکوک به تقلب در دانشگاه‌ها جلسه فوق‌العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر دیروز با حضور سران سه قوه برگزار شد.
به گزارش ایرنا، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه درخصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه دو موضوع مهم در یک فضای علمی و کارشناسی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و دستور اول اختصاص به رسیدگی موضوع داوطلبانی که مشکوک به تقلّب در کنکور بودند که تأکید می‌شود هیچ دانشجویی که تقلب آن محرز شده است در رسیدگی‌های دیوان عدالت اداری به دانشگاه بازگشت داده نشده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه افزود: موضوع محل بحث پیرامون دانشجویانی بود که مشکوک به تقلب در کنکور بوده و مقرر شد که تصمیم‌های اتخاذشده در دیوان عدالت اداری در هیئت‌های عالی رسیدگی و تجدیدنظر وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شود و با یک توافق بین این هیئت‌های عالی تجدیدنظر و دیوان عدالت اداری جمع‌بندی نهائی انجام و ابلاغ شود.
خسروپناه ادامه داد: ان‌شاء‌الله با توافق صورت‌گرفته و تعامل دو قوه مجریه و قوه قضائیه این بحث به سرانجام خواهد رسید و تمام تلاش بر این است که حق کسی ضایع نشود.
وی ادامه داد: برای این جلسه فوق‌العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه‌ای در دبیرخانه شورا با حضور رئیس دیوان عدالت اداری و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین جلسه‌ای در حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شده بود که جمع‌بندی این جلسات در جلسه امروز مورد توافق نهائی قرار گرفت.
گفتنی است، ماجرای بازگشت به تحصیل شماری از داوطلبان شبهه‌دار آزمون‌های سراسری سال‌های ۱۴۰۰ و قبل از آن و حکم اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر بازگشت به تحصیل آنها به دانشگاه‌ها در نهایت به استعفای رئیس سازمان سنجش در واکنش به این حکم منجر شد.