kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

وزیر علوم استعفای رئیس سازمان سنجش را نپذیرفت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تا جایی که اطلاع دارم وزیر علوم استعفای رئیس سازمان سنجش آموزش کشور را نپذیرفته است.


به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در حاشیه مراسم تقدیر از برگزیدگان فراخوان ایده اعتکاف دانشجویی که یک‌شنبه در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد، درخصوص اینکه آیا وزیر علوم، استعفای رئیس سازمان سنجش را پذیرفته است یا خیر اظهار داشت: تا جایی‌که من اطلاع دارم وزیر علوم استعفای وی را نپذیرفته است.
وی افزود: رئیس سازمان سنجش استعفا داده که البته کار درستی نبوده است. در اختلاف پیش‌آمده باید حلم‌ورزی می‌کرد تا به نتیجه و جمع‌بندی نهائی برسد. اینکه هر مدیر و مسئولی نظری داشته باشد و نظرش سریع به اجابت نرسد که نباید استعفا دهد. اگر رئیس سازمان سنجش بر استعفایشان اصرار داشته باشد و وزیر علوم نیز استعفای وی را بپذیرد، طبیعتاً وزیر شخص دیگری را جایگزین می‌کند.
واکنش رئیس سازمان سنجش به تکذیب استعفایش
به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پی احکام بازگشت به تحصیل داوطلبان مشکوک به تقلب که توسط یکی از شعب دیوان عدالت اداری صادر شده‌ است، روز ۲۷ آذر از ریاست سازمان سنجش استعفا کرد و در نامه‌ای تاکید کرد که سازمان سنجش عملاً توانایی اجراء این حجم از برگشت به تحصیل متقلبان کنکور را ندارد و برهمین اساس تصمیم‌ به کناره‌گیری از ریاست سازمان گرفته تا شرایط برای فرد دیگر برای اجرای احکام صادر شده، فراهم شود.
پورعباس روز یک‌شنبه در واکنش به خبر عدم تایید استعفای وی توسط وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت:« از لحظه‌ای که از سازمان سنجش خارج شده‌ام تاکنون هیچ تماسی از سوی وزارت علوم با بنده گرفته نشده است.»
وی با بیان اینکه از ساعت ۱۱ صبح ۲۷ آذر ۱۴۰۲ تمام مسئولیت‌های سازمان سنجش را واگذار کرده، تاکید کرد که از صبح ۲۷ آذر ۱۴۰۲ هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال سازمان سنجش آموزش کشور به عهده ندارد و هیچ تماس و ارتباطی هم با سازمان برقرار نکرده‌ است.