kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 
  خوش‌به‌حالت پدر!
 مجید نوری، فرزند حمید نوری (ایرانی بازداشت شده در سوئد) نوشت: «بعضی مواقع خدا به یک انسان معمولی عنایت خاص می‌کند؛ نمی‌دانم پدرم در ۵۰ ماه زندگی‌ در انفرادی با خدای خود چه گفته که به این جایگاه رسیده، ولی می‌فهمم که امروز همه آدم‌کش‌ها اعم از صهیون و مجاهد و ساواکی و... در یک جبهه رو‌به‌روی پدرم هستند؛ خوش به‌حالت پدر که دشمنان خدا، دشمنان تو هستند.»
 ننگ بر این حقوق بشر
 حسام الدین برومند: «مثلث حقوق بشری ‎سوئد درس آموز است.
1. دفاع و حمایت از قرآن سوزی! 2. حمایت از «حق نسل‌کشی» اسرائیل (که نخست‌وزیر سوئد اخیرا مرتکب شد) ۳. حمایت از تروریست‌های منافقین و محکومیت حبس ابد برای ‎حمید نوری؛ ننگ و مرگ بر این حقوق بشر!»
 به یاد صیاد دل‌ها
 کاربری با انتشار شهید صیاد شیرازی نوشت: «دومین دادگاه ۱۰۴ نفر از سرکرده‌های منافقین کوردل برگزار شد؛ ما مرزنشینهای غرب کشور خیلی خوب درک می‌کنیم منافقین چه جنایت‌هایی انجام دادن؛ روح صیاد دلها شاد.»
 پاپ فراموشکار
 حسن رحیم پور ازغدی: «رهبر مسیحیان جهان، برای زندگی مشترک همجنسبازان طلب برکت کرده است. پس از ۷۰ روز از هولوکاست غزه، چند روز قبل هم ناراحتی خود را از اصابت یک بمب به یک کلیسا در غزه ابراز فرمودند. درمورد قتل‌عام ۲۰ هزار فلسطینی هنوز چیزی به ذهنش نیامده است. پاپ یادش نمی‌آید که مسیح‌(ع)، فلسطینی بود.»
 وضعیت ناگوار اسرا در غزه
 محمد صرفی: «احتمالا تصاویر برهنه اهالی غزه را دیده‌اید که توسط ارتش حقیر اسرائیل دستگیر می‌شوند. تقریبا چیزی برای خوردن به آنها نمی‌دهند و 3 بطری آب برای 300 نفر! از کودک 12 تا پیرمرد 70 ساله در میان آنان است. بعد از بازجویی و توهین و کتک، برخی را آزاد و در آواره‌های شمال غزه، رها...»
 اساتید جنگ‌های چریکی
 عبدالرحیم انصاری: «تصاویری که از نبردهای خیابانی در غزه منتشر می‌شود حیرت انگیز است؛ فلسطینی‌ها گویی استاد جنگ‌های چریکی هستند. این همان وضعیتی است که بسیاری تحلیلگران قبل از حمله زمینی هشدارش را به صهیونیست‌ها داده بودند. آشنایی با منطقه، موانع شهری و ایمان قوی برگ‌های برنده رزمندگان مقاومت هستند.»
  داستان‌های ترامپ و آمریکا
 شیوا تقی‌نژاد: «کریسمس مبارک باشه، اما نه برای ترامپ! دیوان عالی ایالت کلرادو حکم داده که ترامپ به‌خاطر رهبری کردن یک شورش صلاحیت اینو نداره که برای ریاست جمهوری کاندید بشه. اما این انتهای ماجرا نیست و باید منتظر داستان‌های جدید برای ترامپ و آمریکا باشیم.»
 مخاطبان اخبار دروغ
 رضا پورحسین: «آدم‌های «منفعل» و «تکانشی» مخاطبان خوبی برای ‎اخبار فیک (تقلبی) هستند. آن‌ها «بدون تأمل»، بدون پردازش ذهنی و با سرعت بالا هر خبری را ضریب و نشر می‌دهند.»
 آمریکا قمارباز بازنده
 یک فعال مجازی غربی با یک و نیم میلیون دنبال‌کننده در مورد افول آمریکا نوشت: «(آمریکا با) بیش از 800 پایگاه نظامی و جنگ در اوکراین، فلسطین، سوریه و اکنون لبنان و یمن، با تشدید تنش‌ها در ایران و تایوان. دولت آمریکا روی سلطه بر جهان قمار کرد و همه چیز را از دست داد.
34 تریلیون دلار بدهی غیرقابل حل. به زودی اَبَرتورم، فروپاشی و جنگ هسته‌ای.»