kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷

خواندنی از ورزش 

 
 
* یوسف بهتری رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان، به دلیل آنچه برگزاری انتخاباتی عادلانه عنوان شده است، از سمت خود کناره‌گیری کرد. پس از این کناره‌گیری، کیومرث‌ هاشمی وزیر ورزش و جوانان در حکمی، مجید زارعیان را به‌ عنوان سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی منصوب کرد.قرار است انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی، هفتم بهمن ماه برگزار شود.بر این اساس در پایان زمان مقرر، ۱۱ نفر برای ریاست و ۵ نفر برای عضویت در هیئت‌ رئیسه ثبت‌نام کردند. یوسف بهتری، تورج علی عنصری، افشین ‌هادی‌چگینی، محمد ضیایی، محمد عسگری، سید محسن حسینی، حسین شهرکی، جاسم منوچهری، یوسف جاویدان، فرهاد طاووسی و حمیدرضا پارسی‌منش برای ریاست و علی فکی، رضا منوچهری، علی یزدی، اسماعیل کریمی و یوسف جاویدان برای حضور در هیئت ‌رئیسه نام‌نویسی کرده‌اند.
 * حسین رضازاده رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری با بیان اینکه حسین توکلی تا بازی‌های پارالمپیک پاریس هدایت تیم ملی پاراوزنه‌برداری را برعهده گرفت، اظهار کرد: طی جلسه‌ای که امروز(دیروز) با حضور من، محمدشروین اسبقیان و حسین توکلی در محل فدراسیون جانبازان و توان یابان برگزار شد، حسین توکلی که پیش از این نیز هدایت تیم ملی پاراوزنه‌برداری را برعهده داشت طی حکمی از سوی اسبقیان دوباره سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری تا بازی‌های پارالمپیک پاریس شد.وی همچنین با اشاره به اعزام وزنه‌برداران به مسابقات جهانی فزاع امارات و جام جهانی گرجستان برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس، خاطرنشان کرد: برای نهائی کردن تعداد سهمیه‌های خود در پاراوزنه‌برداری ۲ تورنمنت برای این تیم پیش‌بینی شده که فزاع امارات در اواخر بهمن و جهانی گرجستان در اواخر اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد. گفتنی است اولین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی پاراوزنه‌برداری در راستای حضور در پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ از یکم تا پانزدهم دی ماه در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون برگزار می‌شود که طی آن 7 ورزشکار به اردو تیم پاراوزنه‌برداری دعوت شدند: محسن بختیار (گیلان)، احمد امین‌زاده (خوزستان)، امیر جعفری، مهدی صیادی (البرز)، علی‌اکبر غریب‌شاهی (فارس)، روح‌الله رستمی، سیدحامد صلحی‌پور (تهران).
* میخائیل گرشکوویچ، عضو کمیته اجرائی فدراسیون فوتبال روسیه به خبرگزاری ریانووستی گفت: کمیته اجرائی این اتحادیه با انتقال به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) مخالفت کرد. گرشکوویچ گفت: به‌اتفاق آرا به ایده پیوستن به آسیا رأی منفی دادیم، زیرا هیچ تضمینی از سوی فیفا برای بازی در این قاره وجود ندارد. تصمیم گرفتیم به تماس‌ها با اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ادامه دهیم، به‌خصوص که پیشرفت‌هایی وجود دارد. باید ببینیم سال آینده شرایط چگونه پیش خواهد رفت.در دسامبر 2022، کمیته اجرائی فدراسیون فوتبال روسیه پس از محرومیت تیم‌های ملی و باشگاه‌های این کشور از رقابت‌های بین‌المللی، موضوع انتقال از یوفا به AFC را مورد بررسی قرار داد، بعداً روسیه به‌همراه یوفا یک کارگروه برای تهیه نقشه راه بازگشت تیم‌های روسی به مسابقات بین‌المللی ایجاد کردند.