kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

سرخوردگی شدید بایدن از نتایج یک نظرسنجی 70 درصد آمریکایی‌ها بایدن را بی‌کفایت می‌دانند

 

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که بیش از 70درصد از مردم آمریکا بایدن را فردی بی‌کفایت برای اداره کشور می‌دانند مسئله‌ای که به شدت بایدن را سرخورده و نگران کرده است.
یک سال مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان دچار قحط‌الرجال شده‌اند. در بین جمهوری‌خواهان نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اقبال عمومی بیشتری به ترامپ نسبت به سایر کاندیداها وجود دارد. فردی که چندین پرونده مفتوح قضائی دارد و نژادپرستی و فساد اخلاقی وی برای همه عیان است. دموکرات‌ها هم فردی بهتر از بایدن را پیدا نمی‌کنند، فردی که سالخوردگی، زوال عقل و سوتی‌های گاه و بیگاه او زبانزد خاص و عام است. نظرسنجی‌ها هم از افت بسیار شدید محبوبیت بایدن در میان ملت آمریکا حکایت دارد. به گزارش ایسنا، نظرسنجی دانشگاه «مونموث» که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که تنها سه نفر از هر ۱۰ آمریکایی معتقدند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده به مسائلی که بیشتر آنها را نگران می‌کند، توجه کافی نشان می‌دهد.
بر اساس نظرسنجی جدید مونموث، میزان محبوبیت جو بایدن حتی از کامالا هریس هم که به میزان زیادی بین مردم آمریکا نامحبوب بود، کمتر شده است. بر اساس این نظرسنجی، تنها ۳۴درصد از مردم آمریکا از بایدن حمایت کرده‌اند در حالی که ۳۵درصد کامالا هریس را نسبت به بایدن ترجیح داده‌اند. نتایج نظرسنجی «مونموث» نشان می‌دهد که فقط ۳۱درصد از آمریکایی‌ها معتقدند بایدن به مهم‌ترین مسائل توجه کافی نشان می‌دهد، در مقایسه با ۶۵درصد که می‌گویند او به اندازه کافی کار نمی‌کند.تنها ۲۶درصد از بزرگسالان ایالات متحده، سیاست‌های مهاجرتی بایدن را تأیید می‌کنند، در حالی که ۲۸درصد از مدیریت او در زمینه تورم استقبال کردند. در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت مالی، ۴۴درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که با مشکل مالی مواجه هستند که دوبرابر درصد ثبت‌شده در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ است. تنها ۱۲درصد گفتند که وضعیت مالی آنها رو به بهبود است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که از هر پنج آمریکایی فقط یک نفر معتقد است که کشورش در «مسیر درست» پیش می‌رود، در مقابل ۶۹درصدی که گفتند در ایالات متحده در «مسیر اشتباه» است. بخشی از پاسخ‌دهندگان که می‌گویند کشورشان در مسیر درستی حرکت می‌کند، به نسبت سال گذشته هشت درصد کاهش یافته است.
نگرانی بایدن از افت محبوبیت
نظرسنجی جدید در حالی انجام شده است که واشنگتن‌پست در جریان گزارشی عنوان کرد: بایدن گروه کوچکی از دستیاران خود در کاخ‌سفید را پیش از تعطیلات شکرگزاری گرد هم آورده و سخنان تندی را خطاب به این گروه بیان کرده است و ضمن اشاره به اینکه درصد حمایت از وی در نظرسنجی‌ها بسیار پایین آمده است از آنها خواسته تا برایش شرح دهند به عنوان دستیاران وی در کاخ‌سفید و اعضای کمپین انتخاباتی‌اش در این مورد چه اقدامی انجام می‌دهند. به گزارش ایسنا، وحشت و نگرانی جو بایدن، رئیس‌جمهوری سالخورده آمریکا در شرایطی است که دونالد ترامپ در بیشتر نظرسنجی‌های سراسری و در ایالت‌های کلیدی از او جلوتر است و این برای بایدن نشان‌دهنده از دست دادن کاخ‌سفید در سال ۲۰۲۴ است.در نظرسنجی مورنینگ کانسالت، ترامپ در شش ایالت از هفت ایالت چرخشی حیاتی، از بایدن جلوتر است. در نظرسنجی ان‌بی‌سی‌نیوز، ترامپ با دو امتیاز از بایدن پیشی گرفته است. در نظرسنجی فاکس‌نیوز، ترامپ با برتری چهار امتیاز بایدن را شکست داد.
طبق این گزارش، ماه‌هاست که رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا و همسرش جیل بایدن به دستیاران و دوستان‌شان می‌گویند که از محبوبیت پایین جو بایدن و نظرسنجی‌هایی که او را عقب‌تر از ترامپ نشان می‌دهند، ناراضی و ناامید هستند و در هفته‌های اخیر، آنها از اینکه پیشرفت بیشتری نداشتند به شدت سرخورده و ناراحت شده‌اند.