kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
صفارهرندی:

برخی رسانه‌های داخلی در ماجرای اسیدپاشی با جریانات بیگانه همصدا شدند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از عملکرد بعضی از رسانه‌ها در موضوع اسیدپاشی گفت: برخی رسانه‌های داخلی در همسویی جریانات بیگانه فضای کشور را مشوش کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدحسین صفارهرندی در همایش «عاشورای زینبی» که با حضور آحاد مردم و سوگواران حسینی، دانشجویان و دانشگاهیان در دانشگاه سمنان برگزار شد، با اشاره به فتنه‌ای که در چند روز اخیر در زمینه اسیدپاشی در اصفهان صورت گرفت، گفت: مسئولان در این زمینه باید به سرعت واکنش نشان می‌دادند و باید دانست که هر کسی با هر انگیزه و چهره‌ای که به روی دیگری اسید بپاشد، بدون تردید مفسد است.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در چند سال اخیر در کشور واقعه اسیدپاشی بارها اتفاق افتاده است، گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده در سال گذشته، تعداد اسیدپاشی در اصفهان هفت مورد بوده و همه این موارد به خاطر دعواهای شخصی و ناکامی‌های عشقی روی داده است.
صفارهرندی افزود: دشمن از این حربه استفاده می‌کند تا درست در روزهایی که مجلس شورای اسلامی برای امر به معروف و نهی از منکر قانون می‌نویسد، با اسیدپاشی اتفاقاتی را رخ دهد که این اقدام مجلس تحت‌الشعاع قرار گیرد.
وی گفت: در این شرایط، برخی رسانه‌های داخلی نیز به سرعت و بدون پشتوانه اطلاعاتی و رسمی انگشت اتهام را به سمت امر به معروف و نهی از منکر و متدینان گرفتند و گفتند اجرای این فریضه الهی سبب رواج اقدامات خودسرانه می‌شود.
صفارهرندی افزود: امروز باید پرسید که چرا کار برخی از انسان‌های فاسد را به امر الهی در زمینه توصیه به خوبی‌ها و دوری از بدی‌ها نسبت می‌دهیم و بدون دلیل، امر به معروف و نهی از منکر را تخریب می‌کنیم.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر هزار دلیل شرعی و عقلی دارد و بالاترین جایگاه را در منظومه فکری مسلمانان در اختیار می‌گیرد؛ اما امروز عده‌ای نمی‌خواهند این فریضه در جامعه جریان یابد.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر فرمان و دستور خداوند متعال است و اگر جامعه‌ای آن را ترک کند، بدون شک نابود می‌شود؛ اما عده‌ای امروز فضای رسانه‌ای کشور را به کمک رسانه‌های غربی به سمتی پیش می‌برند که این فرمان الهی را مخدوش سازند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رسالت زینبی به معنای درست فهمیدن شرایط است، گفت: بر اساس فرموده قرآن کریم، کسی که در گذشته مسیر غلطی را طی کرده است، اگر توبه کند و گذشته‌های غلطش را که در همراهی و همسویی با قطب‌های شیطانی بوده، اصلاح کرده و سپس راه درست را برای دیگران تبیین کند، بدون شک بخشیده می‌شود.
صفارهرندی با اشاره به فلسفه قیام عاشورا گفت: منحصر کردن کل واقعه عاشورا در سینه‌زنی و زنجیرزنی نوعی انحراف و تحریف قیام عاشوراست و از طرفی صرف تبیین فلسفه قیام کافی به نظر نمی‌رسد؛ بلکه باید توامان باشد.