kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
قوی‌ترین سناریو برای ریاضی و تجربی

ادغام رشته‌های نظری هنوز نهائی نشده است

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: موضوع ادغام رشته‌های نظری هنوز نهائی نشده اما قوی‌ترین سناریوی موجود ادغام رشته ریاضی و تجربی است.
محمدمهدی کاظمی درباره ادغام رشته‌های تحصیلی به ایرنا گفت: این موضوع فعلاً در مباحث کارشناسی است و نهائی نشده اما قوی‌ترین سناریوی موجود ادغام رشته ریاضی و تجربی است. سناریوی دیگر ارائه یک رشته تحصیلی در دوره متوسطه است که کارشناسان با آن موافق نیستند.
کاظمی در پاسخ به این پرسش که آیا ادغام رشته ریاضی و تجربی با توجه به متفاوت بودن دروس تخصصی امکان‌پذیر است؟! بیان داشت: اکنون اشتراکات این دو رشته بسیار زیاد است، به عنوان مثال در پایه دهم فقط ۴ واحد درسی اختلاف بین رشته‌های ریاضی و تجربی وجود دارد و عمده محتوای درسی همپوشانی دارد، اگر نگاه نیمه تخصصی به دوره متوسطه دوم داشته باشیم نیاز به تفکیک این دو رشته نیست. وی درباره علت اجرای این ادغام گفت: از گذشته با توجه به ضرورت آموزش عمومی و نگاه نیمه تخصصی به دوره متوسطه دوم، مباحث کارشناسی در این خصوص مطرح بود. جلسات کارشناسی بسیاری را برای باز طراحی ساختار آموزشی دوره متوسطه دوم داشتیم، وقتی در دانشگاه دو رشته ریاضی و تجربی به یک نقطه مشترک می‌رسند و امکان جذب در یک رشته واحد برای فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها وجود دارد بنابراین می‌توان به سمت ادغام رفت.
گفتنی است، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش پیشتر با اشاره به در دستور کار بودن بازطراحی شاخه‌ها و رشته‌های متوسطه دوم از سال گذشته، از ادغام و کاهش رشته‌های فعلی شاخه نظری خبر داده و اعلام کرده بود که درصورت نهائی شدن تصمیمات، ممکن است از دو سال آینده، ادغام رشته‌های نظری اجرائی شود.