kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323

*این که در موضوع چای دبش قوه قضائیه و دولت مثل دو لبه قیچی با فساد برخورد کردند و در زمان اطلاع این فساد را قطع کردند، جای تشکر دارد. فراموش نمی‌کنیم در دولت گذشته بعضی مقامات اجرائی بالای کشور در این‌گونه موارد با هدف منفعل ساختن قوه قضائیه در رسیدگی به این پرونده‌ها اعلام جنگ می‌کردند.
قلاجه
*اگر چه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه توسط آمریکا برای چندمین بار وتو شد و بار دیگر دروغ بودن حقوق بشر آمریکایی را آشکار کرد ولی در این مورد توجه به دو نکته حائز اهمیت است. یکی این که جبهه مقاومت و مشخصاً حماس توانسته است تا یک اجماع بین‌المللی را برای ایجاد آتش‌بس و حمایت از حقوق غیر‌نظامیان ایجاد کند. دومین نکته این است که ایالات ‌متحده به دلیل حمایت کورکورانه خود از رژیم منحوس صهیونیستی که نفس‌های آخر خود را می‌کشد تبدیل به بازیگری منفعل در بحث‌های حقوق بین‌الملل شده است.
حبیب‌زاده
*عصبانیت و ناراحتی شدید امروز اسرائیلی‌ها بعد از جنگ دو ماهه از این است که با حدود ۴۰ هزار سرباز جنگی به شمال غزه حمله و این منطقه کوچک را با یکی از شدیدترین بمباران‌های تاریخ ویران کرده است ولی حماس همچنان پا برجاست و جالب‌تر از همه اینکه با آن همه کشتار بی‌پناهان غزه‌ای، در نظرسنجی ۱۴ نوامبر از فلسطینیان در غزه و کرانه باختری که توسط مؤسسه جهان عرب برای تحقیق و توسعه انجام شد، ۷۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که دیدگاه مثبتی در مورد حماس دارند.
علیجانی
* اقدام راهبردی مجلس در ۷ آذر سال 99 برای نجات کشور از خسارت‌های سنگین برجام اگر به تعبیر کدخدا‌پرستان هیچ استفاده‌ای نداشت حداقل این استفاده را داشت که شرکت‌های سوخت‌رسان آلمانی اجازه یابند باک هواپیمای وزیر خارجه وقت ایران یعنی آقای ظریف را پر کنند و نیاز نباشد وزارت دفاع و ارتش آلمان به هواپیمای ایشان سوخت برسانند.
معصومی
*با اینکه معتقدم باید با فسادهای اقتصادی به شدت تمام برخورد بشود ولی باید اجازه داد عناوینی مانند اختلاس در پرونده‌های فساد چون شرکت تجاری چای دبش ابتدا در مراجع قضائی بررسی و سپس اعلام شود. اعلام اخبار مفاسد اقتصادی با تیترهایی که حکایت از ولع اولین خبر را دادن دارد موجب می‌شود تلقی فراگیری اختلاس درکشور ایجاد شود.
بهمنی
*از آقای شریعتمداری مدیر مسئول محترم روزنامه بابت مطلب انتقادی خود در کیهان مورخ 20 آذر درخصوص کوتاهی دستگاه قضا در برخورد با افراد شیطان صفت که موجب آزاد شدن این گرگ‌ها در بین جامعه شده تشکر می‌کنیم.
بیگ‌زاده
* کشف فساد و پیگیری آن شرط لازم برای مبارزه با فساد است. ولی کافی نیست. چرا که ریشه‌کنی این اژدهای هفت سر در گرو داشتن همت و جدیت مضاعف در حذف و اصلاح مواردی است که با شدت و ضعف‌هایی دامنگیر جامعه ما شده است. فلذا عرض می‌کنم فقدان شفافیت اطلاعاتی‌، انحصاری بودن برخی بازارها، محدودیت‌ها و سهمیه‌بندی‌های تجاری و ارزی، ساختار غیر رقابتی و متمرکز بانکی، موانع ساختاری و تشکیلاتی در برخی نهادهای نظارتی، بروکراسی فوق‌العاده زیاد و مقررات دست و پاگیر دولتی و ارجحیت روابط بر ضوابط از جمله بسترهای فساد‌خیزی است که باید با سرعت و دقت تمام به اصلاح آنها
پرداخت.
طالقانی
* بر اساس آمارهای موجود، حداقل ۳5 میلیارد دلار امکان صادرات برای حوزه خدمات مهندسی کشورمان وجود دارد که امروز کمتر از یک درصد آن محقق شده است. صدور خدمات فنی و مهندسی ارز‌‌آوری بزرگی برای کشـور به همراه دارد به گونه‌ای که در کنار نفت و مالیات منبع تامین بودجه بسیار مفیدی برای کشور است. پس دیگر نباید در این مورد کوتاهی ‌شود.
الموتی
* ۱۹ آذر ماه سی و نهمین سالگرد تأسیس و تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی با فرمان امام خمینی(ره) درسال1363بود. رهبر انقلاب اسلامی نیز در حکم آغاز دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی که در تاریخ 23/8/1400 صادر شد، اولویت‌هایی را برای این شورا مشخص فرمودند. انتظار می‌رود در این شورا مبتنی بر همین مأموریت‌ها و وظایف آسیب‌های امروز جامعه در حوزه‌های فرهنگی از جمله حجاب و عفاف، فرهنگ شهروندی، فرهنگ عمومی، پایبندی به فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و صدها موضوع دیگر در این نهاد مورد توجه قرار گرفته و برای هرکدام راه‌حل اندیشیده و به اجراء گذاشته شود.
صوفی‌زاده
* امروز جامعه انتظار دارد که خروجی اقدامات تمام دستگاه‌های حکومتی و سازمان‌های فرهنگی کشور استقرار عدالت و رفع تبعیض باشد. رسیدن به این هدف نیز جز از راه مبارزه همه‌جانبه و مداوم با همه زمینه‌ها‌، بسترها و مصادیق تبعیض، فساد و بی‌عدالتی امکان‌پذیر نیست.
علیمحمدی
* امروز که نه به بار است و نه به دار، جماعت اصلاح‌طلبان شکاف در اردوگاه خود را به جایی رسانده‌اند که از بهزاد نبوی خواسته‌اند تا به منظور ایجاد همدلی در میان طیف‌های مختلف جریان اصلاحات یک کارگروه ایجاد کند تا شاید بتوانند با ریش سفیدی شرایط حضور دوباره انشعابی‌هایی چون حزب کارگزاران را در جبهه اصلاحات فراهم آورند. فردا اگر به قدرت دست پیدا کنند بر سر کشور و مردم چه خواهند آورد؟
برزکار
* زمین خـواری و پدیده‌های امثـال آن نظیر کوه‌خواری، جنگل‌خواری، دریا‌خواری و سـاحل‌خواری یکی از پدیده‌های مذمومی اسـت که جامعه را با تهدید جدی مواجه کرده است. این موارد به ویژه زمین‌خواری یکی از مصادیق نقض حقوق حقه مردم و دولت محسوب می‌شود که آثار و پیامدهای بسـیار نامطلوبی در ابعاد، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و محیط‌زیستی برای کشور به دنبال دارد. وجود این همه پیامد منفی باید باعث شود مسئولین کشور به طور مداوم و قاطعانه با این فساد مبارزه جدی بکنند.
صارمی