kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
مدیر شبکه چهار رسانه ملی:

برخی از چهره‌ها جرأت حضور در صداوسيما را ندارند(اخبار ادبی و هنری)

مدیر شبکه چهار سیما گفت: سلبریتی‌ها به دلیل تفتیش عقاید به اصطلاح روشنفکران جامعه و افشا شدن ماهیت‌شان جرأت نمی‌کنند به تلویزیون بیایند.

‌برنامه زنده چالشی و گفت‌وگو‌ محور«جام جم» دوشنبه شب ۲۰ آذرماه با حضور حسین شاه‌مرادی مدیر شبکه چهار سیما و محمد قوچانی فعال سیاسی و روزنامه‌نگار روی آنتن شبکه یک سیما رفت.
با توجه به اینکه موضوع برنامه اندیشه و رسانه بود اما این برنامه با گفتار داغ سیاسی و بحث‌برانگیز از سوی هر دو میهمان برنامه آغاز شد و در ابتدا محمد قوچانی فعال اصلاح‌طلب و روزنامه‌نگار که دائما از دولت‌های اصلاحات پشتیبانی و حمایت می‌کرد تلاش داشت که به نوعی رسانه ملی و نوع مدیریت این سازمان را زیر سؤال ببرد و با انتقاد از عملکردهای رؤسای سابق و فعلی سازمان صداوسيما‌، اعتقادی به رویکرد تحول جدید در رسانه ملی نداشت و به‌طور مداوم با انتقاد تند از عملکرد مدیران فعلی و برنامه‌های صداوسيما از برخی از سلبریتی‌هایی که الان در صداوسيما نیستند حمایت و پشتیبانی کرد. مدیر شبکه چهار سیما هم در پاسخ به صحبت‌های محمد قوچانی و با بیان اینکه سازمان صداوسيما هیچ چهره معروف و به اصطلاح سلبریتی را حذف نکرده است، گفت: اولاً که من این افراد را به عنوان چهره‌های زرد می‌دانم که فقط برای منافع شخصی خودشان تلاش می‌کنند نه برای مردم و به‌نظرم آنها اکنون نمی‌بایست در رسانه ملی باشند چراکه وقتی یک سلبریتی مثل احسان علیخانی‌، مهران مدیری، رامبد جوان و... با استفاده از امکانات و تسهیلات سازمان فرهنگی بزرگی مثل صداوسيما‌، از بیت‌المال مردم و درآمدهای این کشور میلیاردها تومان کسب درآمد می‌کنند چگونه می‌توانند حامی مردم فقیر و نیازمند باشند.
وی همچنین افزود: سلبریتی‌هایی مثل احسان علیخانی، سروش صحت، مهران مدیری، رامبد جوان و دیگران این‌ها ممنوع‌التصویر نیستند بلکه این افراد به دلیل تفتیش عقاید برخی به اصطلاح روشنفکران و افشای ماهیت اصلی‌شان جرئت نمی‌کنند به تلویزیون بیایند. مدیر شبکه چهار تلویزیون در پاسخ به سؤال محمد قوچانی در رابطه با عدم دعوت از شخصیت‌ها،‌ فعالان و چهره‌های سیاسی به برنامه‌های صداوسيما هم گفت: اتفاقاً رسانه ملی درهایش به‌سوی همه، اعم از فعالان سیاسی و شخصیت‌ها با هر گرایش و سلیقه‌ای باز است اما برخی از آنها تمایلی به حضور در برنامه‌های صداوسيما را ندارند و به‌نظرم این نیامدن آنها دلیل واضح و روشنی دارد. نخست اینکه آنها می‌دانند اگر در یک برنامه چالشی صداوسيما حضور پیدا کنند چیزی برای گفتن نخواهند داشت و در واقع مشت خالی آنها برای قشرهای مختلف مردم ما باز می‌شود و از طرفی ماهیت اصلی آنها برای ملت انقلابی ما روشن خواهد شد.