kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸

کره‌جنوبی 87 میلیارد دلار برای مقابله با پیونگ‌یانگ اختصاص داد

کره‌جنوبی برای تقویت سامانه دفاعی خود در مقابل آنچه تهدیدهای موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی می‌نامد، ۸۷میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۸ سرمایه‌گذاری می‌کند.

در دنیای کنونی که قانون جنگل بر آن حاکم است، تقویت نیروی نظامی یک ضرورت انکارناپذیر به نظر می‌رسد این مسئله مورد اتفاق اکثریت قریب به اتفاق کشورها بوده و همه در راستای تقویت نیروهای نظامی متعارف و حتی نامتعارف خود تلاش می‌کنند. بحران در شبه‌جزیره کره نیز سئول را بر آن داشته است تا برای مقابله با همسایه شمالی خود میلیاردها دلار اختصاص دهد.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه «جونگ آنگ دیلی»، وزارت دفاع کره‌جنوبی دیروز (سه‌شنبه) از یک طرح پنج‌ساله برای ارتقای سامانه دفاعی رونمایی کرد که به ویژه بر روی راهبرد دفاعی سه‌محوره «زنجیره کشتار»، «دفاع موشکی و هوایی» و «تنبیه و تلافی گسترده» این کشور تمرکز دارد. این گزارش می‌افزاید: ارتش کره‌جنوبی بر اساس سیستم زنجیره کشتار قصد دارد به طور پیش‌دستانه منبع حمله احتمالی را مورد هدف قرار دهد در حالی که طبق محور دفاع موشکی و هوائی کنونی، موشک‌های شلیک‌شده رهگیری می‌شوند. این راهبرد به دنبال خنثی کردن کنترل و فرماندهی دشمن است.
طبق اعلام وزارت دفاع کره‌جنوبی، ۳۴۸تریلیون وون (۲۶۶میلیارد دلار) بین سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ سرمایه‌گذاری خواهد شد که ۱۱۳.۹تریلیون وون (۸۷میلیارد دلار) برای ارتقای سامانه دفاعی و الباقی برای نیروهای مسلح اختصاص خواهد یافت. این برنامه پنج‌ساله نشان‌دهنده افزایش ۱۷.۳تریلیون وون (۱۳.۲میلیارد دلاری) نسبت به برنامه اعلام‌شده در سال قبل برای بودجه تا سال ۲۰۲۷ است. وزارت دفاع کره‌جنوبی در نظر دارد بودجه دفاعی را به طور متوسط سالانه ۷درصد طی پنج سال آینده افزایش دهد تا پروژه «نوآوری دفاعی ۴.۰» دولت «یون سوک یول» را اجرا کند. اولویت‌های ارتش شامل توسعه سیستم زنجیره کشتار و تقویت سیستم‌های شناسایی، از جمله متنوع‌سازی ماهواره‌ها و پهپادها به منظور دستیابی به فیلم‌ها و تصاویر از فعالیت‌های کره‌شمالی است. ارتش کره‌جنوبی همچنین قصد دارد به طور استراتژیک پهپادهای با قابلیت پرواز در ارتفاع متوسط را که با فناوری داخلی توسعه یافته برای تقویت سیستم‌های شناسایی مستقر کند.