رئیس صداوسیما:
جشنواره مستند تلویزیونی بینالمللی خواهد شد (اخبار ادبی و هنری)
آئین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه و مقامات لشکری و کشوری، جمعه شب ۱۷ آذرماه در تالار بزرگ شهر کاشان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار کیهان، رئیس سازمان صداوسيما در این مراسم با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: مستندسازان کشورمان باید خودشان را برای تولید فیلمهای مستند از پیروزیهای مقاومت و آزادی کامل فلسطین آماده کنند.
رئیس رسانه ملی همچنين خطاب به مستندسازان کشور گفت: رسانه ملی خانه شماست و با افتخار و با آغوش باز از مستندسازان استقبال میکند و بسیار علاقهمند هستیم که قاب شبکههای تلویزیونی رسانه ملی، مزین به آثار مستندسازان باتجربه، جوان و متعهد کشورمان باشد.
وی در ادامه صحبتهایش با بیان این مطلب که با توجه به دوره تحول جدید در رسانه ملی قصد داریم که جشنواره تلویزیونی مستند در آینده نزدیک بهصورت بینالمللی برگزار شود افزود: امیدواریم که این جشنواره از دورههای آینده بهصورت بینالمللی برگزار شود و این ظرفیت را من در مستندسازان کشور میبینم.
جبلی در همین ارتباط خاطرنشان کرد: اخیرا مطلع شدیم که یکی از دوستان مستندساز ما مستند بسیار ارزشمندی را با همکاری جوانان فلسطین در غزه تولید کرده است که افتخار بزرگی برای مستندسازان کشور ما در عرصه بینالمللی است.
رئیس سازمان صداوسيما همچنین اظهار داشت: رسانه ملی آمادگی کامل برای تولید آثار فاخر بینالمللی در ژانر مستند را دارد و همهجانبه از آن حمایت و پشتیبانی میکند.
رئیس رسانه ملی در این خصوص گفت: در حال حاضر اقدام به تشکیل مدیریت مستندسازی در مرکز فیلم و سریال سیمرغ رسانه ملی کردهایم که انشاءالله با تشکیل این مدیریت بزودی بهطور کامل و همهجانبه از آثار تولیدی مستندسازان کشور حمایت خواهیم کرد.
محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی هم در این مراسم ضمن قدردانی از تلاشها و زحمات مدیران قبلی شبکه مستند سیما و خیر مقدم به مدیران جدید این شبکه به موفقیتهای شبکه مستند رسانه ملی در چند سال اخیر پرداخت و گفت: باتوجه به تولید آثار فاخر از سوی مستندسازان متعهد کشورمان که در ژانرهای گوناگون آثار بسیار خوبی از آنها را در قاب شبکههای تلویزیونی رسانه ملی شاهد بودیم امیدواریم که این فعالیتها گسترش پیدا کند و به موضوعاتی همچون جنگ غزه هم پرداخته شود.
گفتنی است که در ادامه هفتمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند که در تالار بزرگ شهر کاشان برگزار شد از نفرات برگزیده این دوره از جشنواره در زمینههای فیلم، مستند، عکس، مجموعه عکس، مستندنگاری، مستند کوتاه، نیمهکوتاه، مستند بلند، عکس مردمی، بهترین کارگردانی، بهترین تهیهکنندگی، تدوین، صدا، تصویربرداری با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جوایز نقدی تقدیر بهعمل آمد. همچنین در این مراسم از چند تن از مستندسازان جوان و با تجربه کشورمان که آثارشان به عنوان آثار برتر از شبکههای تلویزیونی رسانه ملی پخش شد قدردانی بهعمل آمد. در پایان مراسم اختتامیه هفتمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند سیما، حمید بهمنی تصویربردار جانباز با اهدای تندیس جشنواره و لوح تقدیر شد.