kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱

17 سال زندان در انتظار پسر بایدن به جرم فرارهای متعدد مالیاتی

 
دادگاه منطقه‌ای مرکزی در ایالت کالیفرنیا در کیفرخواستی،‌ هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهور آمریکا را به 9 فقره فرار مالیاتی بین سال‌های 2016 تا 2020 متهم کرد؛ اتهامی که می‌تواند 17 سال زندان برای پسر جوبایدن به دنبال داشته باشد.
دردسر تازه برای جو بایدن در کوران رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری این کشور این که موضوع فساد مالی‌ هانتر بایدن دوباره در رسانه‌های این کشور بر سر زبان‌ها افتاده است. روز پنج‌شنبه دادگاهی در کالیفرنیا پسر جو بایدن را به 9 فقره فرار مالیاتی متهم کرد. بر اساس کیفرخواستی که در پایگاه داده دادگاه منطقه‌ای آمریکا برای ناحیه مرکزی کالیفرنیا بارگذاری شده است، «هانتر بایدن»، به عدم تشکیل پرونده و پرداخت مالیات و فرار از تشخیص و اظهارنامه مالیاتی جعلی یا تقلبی متهم است. به گزارش فارس به نقل از فاکس‌نیوز، در این کیفرخواست آمده است: متهم در یک دوره چهارساله برای پرداخت نکردن حداقل ۱.۴میلیون دلار مالیات فدرال خوداظهاری که برای سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بدهکار بوده است، متهم شده است. بر اساس این گزارش ‌هانتر بایدن به خاطر این اتهامات با ۱۷ سال حکم زندان مواجه است. «دیوید وایس»، بازپرس ویژه کیفرخواست هم می‌گوید که ‌هانتر بایدن «میلیون‌ها دلار را به جای پرداخت قبوض مالیاتی، صرف سبک زندگی و ولخرجی خود کرده است.» در ادامه این کیفرخواست آمده است که متهم تقریباً ۱میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱.۴میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱.۸میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ میلادی و ۶۰۰هزار دلار در سال ۲۰۱۹ هزینه کرده و از ژانویه تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰ (دی 1398 تا مهر 1399) بیش از ۱.۲ میلیون دلار حمایت مالی دریافت کرده که برای پرداخت‌های شخصی مختلف استفاده شده است. بر اساس این گزارش پیش از این نیز پسر رئیس‌جمهور آمریکا به سه فقره حمل و مالکیت اسلحه در هنگام اعتیاد به موادمخدر متهم شده بود. یکی از این اتهامات مربوط به حمل اسلحه در زمان اعتیاد به موادمخدر غیرقانونی و دو فقره دیگر در ارتباط با دروغ‌گویی در زمینه عدم اعتیاد به موادمخدر و خرید یک اسلحه «رولور» در اکتبر ۲۰۱۸ است.
بایدن: من نقشی نداشتم
کیفرخواست جدید علیه «هانتر بایدن» در حالی‌ است که جو بایدن در ارتباط با همین موضوعات در خطر استیضاح از سوی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا قرار دارد. جو بایدن روز پنج‌شنبه ضمن انتقاد از عملکرد مجلس نمایندگان این کشور در رابطه با اجرای طرح تحقیقات مربوط به استیضاح وی گفته است، هیچ دخالتی در معاملات تجاری پسر و برادرش نداشته است. بایدن در پاسخ به سؤال خبرنگاری که عنوان کرد، طی نظرسنجی ماه گذشته «آسوشیتدپرس»، تقریبا ۷۰درصد از آمریکایی‌ها که ۴۰درصدشان هم دموکرات‌ها هستند، معتقد بوده‌اند بایدن در معاملات تجاری مذکور به صورت غیراخلاقی و یا غیرقانونی عمل کرده است، گفت: «قرار نیست در مورد آن معاملات اظهارنظری شود چون من چنین کاری نکرده‌ام و همه اینها فقط مشتی دروغ است.» از زمان اقدامات مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر اجرائی کردن طرح تحقیقات استیضاح بایدن، او دائما از سوی مخالفانش تحت فشار بوده است و ادعاهای زیادی در باب سوءاستفاده وی از قدرت و موقعیتش در معاملات تجاری خارجی «هانتر بایدن» و «جیمز بایدن» برادرش مطرح شده است. کمیته نظارت مجلس آمریکا در حال تحقیق درباره جو بایدن و خانواده اوست تا به طرح‌های تقلب و فساد ادعایی مالی پی ببرد. در ماه سپتامبر(شهریور)، کوین مک‌کارتی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا در پی انتشار ادعاهایی درباره ثروت‌اندوزی غیرقانونی بایدن و پسرش، طرح استیضاح جو بایدن را به راه انداخت. خانواده بایدن به این متهم شدند که از طریق دریافت رشوه از خارجی‌ها و اعمال نفوذ با استفاده از قدرت خود، ثروت‌شان را افزایش داده‌اند. رئیس‌جمهوری آمریکا تمامی این اتهامات را رد کرده و مدعی است که هرگز با پسرش درباره قراردادهای تجاری خارجی گفت‌وگو نکرده است.ماه گذشته کمیته نظارت مجلس نمایندگان به رهبری جمهوری‌خواهان هانتر و جیمز بایدن را احضار کرد. با این حال با وجود اینکه هانتر بایدن از مجلس نمایندگان خواسته تا شهادت خود در مورد پدرش را به جای آنکه پشت درهای بسته ارائه کند به صورت علنی مطرح کند، نمایندگان جمهوری‌خواه با این موضوع مخالفت کرده‌اند.