kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶

کیهان و خوانندگان

 
* نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به سازمان‌های جاسوسی خود دستور داده است برنامه‌هایی برای ترور سران حماس در لبنان، ترکیه و قطر تدوین کنند. البته این عملیات بیش از یک ماه پیش برنامه‌ریزی شده بود ولی به تأخیر افتاد تا امکان گفت‌وگو درباره گروگان‌ها و آزادی اسرا فراهم شود. حقیقت این است که حماس یک تفکر است و امکان نابود کردن آن وجود ندارد.
نظری
* شورای امنیت سازمان ملل از صنعا خواسته است کشتی اسرائیلی را آزاد ‌‌کند. وقتی سازمان ملل دولت صنعا را قبول ندارد‌، چگونه از این دولت چنین درخواستی کرده است؟ چرا از همان نماینده دولت مستعفی فاقد پشتوانه مردم یمن که در نیویورک صاحب کرسی است نمی‌خواهد برایشان کاری بکند؟
اکبری‌فر
*وزیر دفاع آمریکا که کشورش با حمایت‌های نظامی گسترده از رژیم موقت صهیونیستی باعث کشتار ده‌ها هزار فلسطینی شده ژست حمایت از غیرنظامیان در جنگ غزه گرفته و طی سخنرانی در مجمع دفاع ملی ریگان مدعی شده که اگر رژیم صهیونیستی از کشته‌شدن غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه جلوگیری نکند، ممکن است شکست راهبردی در این جنگ را متحمل شود. به این آمریکایی‌های فریبکار باید گفت شما حمایت و کمک تسلیحاتی به اسرائیل برای کشتار مردم غزه نکنید دلسوزی برای غیر نظامیان فلسطین پیشکش.
اسحاقی
* خدا را شکر می‌کنیم که این دولت نه تنها در برخورد با فساد خط قرمز ندارد بلکه خود پیشگام کشف و مبارزه با آن است. نه مثل دولت قبل که خود به گسترش فساد از طریق اقداماتی مثل تخصیص ارز4200 تومانی را فراهم می‌کرد.
مؤمنی
* چرا اقدامات تحسین‌برانگیز دولت چه در سفرهای استانی مثل افتتاح پروژه‌هایی که بعضا دو سه دهه خاک می‌خوردند و چه خارجی با انعقاد قراردادهای سودمند برای کشور از سوی دولت کار و تلاش صورت می‌گیرد غربگرایان کدخداپرست کر و کورند و آنها را نمی‌بینند؟
نوروزی
* به دانشجویان عزیز عرض می‌کنم، یکی از وظایف اصلی دانشجوی انقلابی در کنار تحصیل علم و تقوا، شناسایی نفوذی‌ها و ممانعت از امکان ورود آنها به داخل ساختارهای جمهوری اسلامی است.
بیگلری
*مدعیان اصلاحات فساد خودشان را که چند سال قبل در دولت روحانی شکل گرفته و امروز در دولت رئیسی کشف و با آن برخورد صورت گرفته به این دولت نسبت می‌دهند! پررویی نجومی که می‌گویند یعنی همین.
قربانیان
*آمریکا به حدی ذلیل شده که مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده کشورش در حال مشورت با متحدانش برای یافتن پاسخ مناسب به حمله‌های پیاپی یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی است. خوار شدن امروز آمریکایی‌ها توسط یمنی‌ها واقعا دیدنی و مایه عبرت می‌باشد.
تاجیک
*اصلاح‌طلبان اگر انصاف داشتند باید می‌گفتند قضیه فساد 5/3میلیارد دلاری واردات چای کشف شده در این دولت مربوط به سال‌های 98تا 1400 یعنی دولت خودشان روحانی بوده و دلیل کشفش هم حساسیت دولت رئیسی به فساد است. اساساً کشف و برخورد با این فساد ارزی از درون دولت فعلی و با دستور معاون اول رئیس‌جمهور آغاز و ورود بموقع بازرسی ویژه ریاست جمهوری به پرونده، موجب جلوگیری از تداوم پرداخت ارز نیمایی به شرکت مذکور و ارجاع آن به مرجع قضائی شده است.
مقدسی
* اغراق نیست اگر بگوییم بزرگ‌ترین آسیبی که جامعه ایرانی در سال‌های گذشته متحمل شد، ضربه به امید مردم بوده است. امیدی که از یک‌سو با مشکلات فزاینده اقتصادی و سوءتدبیرها و سوءمدیریت‌ها تهدید شده و از سوی دیگر با سیاه‌نمایی رسانه‌های مخالف نظام به آن دامن زده شده است. باید گفت سرمایه امید، مهم‌ترین سرمایه نظام حکمرانی در هر جامعه به شمار می‌رود. بنابراین هر کسی که در جهت توسعه امید عامه مردم گام بر می‌دارد، در جهت حفظ امنیت و اقتدار ملی حرکت کرده است.
فرهمند
*اعلام معنادار تخلف و فساد ارزی شرکت دبش در زمینۀ واردات چای و تبدیل آن به محور اصلی هجمه رسانه‌های اصلاحات و معاند علیه این دولت در حالی ‌است که پرونده مذکور مربوط به دولت سابق در سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ است.به این دولت باید آفرین گفت که فساد پایه‌گذاری شده از دولت قبل را کشف و عوامل آن را به دست قانون سپرده است.
ربیعی
*سـند جامع ۲۵ ساله ایران و چین که نوع و عمق روابط ایران و چین را مشخص کرده فرصت مناسبی برای تعمیق همکاری‌های دو کشـور است.این سند جامع دشمنانی از جمله آمریکا دارد که نمی‌خواهند، این سند راهبردی اجرائی شود فلذا باید با استفاده از ظرفیت گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور و انجمن دوستی دو کشور تلاش کرد تا این سند به خوبی اجرائی شود.
زهره‌وند
*اصلاح‌طلبان باید مواظب باشند میدانداری افراد افراطی‌شان این جریان را روز به روز به زوال سیاسی نزدیک‌تر نکند. حیات سیاسی امروز اصلاح‌طلبان در مرزبندی با رادیکال‌هاست. به هر حال انتخابات در اسفندماه با مشارکت پرشور مردم کشورمان برگزار خواهد شد و در این میان آنهائی که برخلاف منافع ملی برای سرد شدن انتخابات تلاش کرده‌اند، سرشان بی‌کلاه خواهد ماند.
قلی‌پور
* وقتی نخبگان انقلابی در فضای مجازی حضور کافی ندارند، افراد پخمه‌ای مثل برخی سلبریتی‌ها به عنوان تحلیلگر و... وارد فضای مجازی می‌شوند و هر مطلب سخیفی را به خورد بچه‌هایمان می‌دهند.
اخوت
*دخالت آمریکا در سایر کشورها در طول این سال‌ها هم نارضایتی کشور‌های مختلف را به همراه داشته و هم باعث شده که بخش مهمی از بودجه آمریکا صرف همین دخالت‌ها شود. این مسئله برای آنها تا آن حد نگران‌کننده است که بر اساس گزارش سالانه وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا در سال 2022، بیش از 580 هزار بی‌خانمان شناخته شده در آمریکا وجود دارد. لذا وجود یک ائتلاف جهانی می‌تواند تمرکز آمریکا بر سایر نقاط جهان را محدود و معطوف به مسائل درونی خود کند و این مسئله به نفع خود آمریکا خواهد بود.
میکائیلی
* اگر همه دسـتگاه‌های اجرائی در سطح کشـور به وظایف قانونی خود در موضوع هوای پاک عمل کنند و به اقدامات پیشـگیرانه و آگاه سـازی توجه داشته باشند، در کوتاه‌ترین زمان آثار و نتایج مثبت آن نمایان خواهد شـد. در ضمن اگر نظارت درستی نیز صورت بگیرد و اقدام بموقع انجام شود، شاهد تشدید و گسترش معضل آلودگی هوا نخواهیم بود. از همه مهم‌تر باید با متخلفان برخورد قانونی لازم صورت گیرد.
مولایی
*همواره با نزدیک شـدن به فصل سرد سال‌، شاهد آلودگی هوا هسـتیم که این خطراتی برای سـلامتی مردم به خصوص دانش‌آموزان دارد. لذا انتظار می‌رود که دولت به صورت ریشـه‌ای مشکل آلودگی هوا را برطرف کند. در این راسـتا اقداماتی همچون جلوگیری از تردد وسایل نقلیه دودزا راهگشا خواهد بود.
خانجانی
* آیا مسئولان امر می‌دانند که در صورت جایگزینی موتورسیکلت‌ بنزینی با برقی در کلان‌شهری مثل تهران فقط از بابت میزان صرفه‌جویی مصرف سوخت بنزین آنها، میلیاردها تومان در هر روز عاید دولت می‌شود و دیگر خبری از این همه‌ آلودگی هوا هم نخواهد بود.
6960---0936
* یکی از اولویت‌های اصلی و دغدغه‌های اساسی دولتمردان در کشور ما، باید بهبود و اصلاح وضعیت اقتصادی و معیشت مردم باشد. بی جهت نیست که دشمن نیز با درک اهمیت مسئله اقتصاد، سال‌هاست توان خود را برای ضربه زدن روی این بخش مهم متمرکز کرده است.
رستمیان
*سه فرزندم همزمان در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند. طبق قانون برای خانواده‌هایی که دو یا سه فرزندشان همزمان در دانشگاه آزاد تحصیل بکنند باید از تخفیف شهریه برخوردار بشوند. ولی این دانشگاه به این قانون عمل نمی‌کنند. چرا؟ 
یک‌ پدر حقوق‌بگیر
*چنانچه تمام تلاش و اهتمام دولت و مجلس انقلابی مصروف ثبات‌بخشی به اقتصاد کشور و معیشت مردم شود، به فضل الهی شاهد مشارکت و رقابت پرشوری در انتخابات خواهیم بود.ان‌شاءالله
رستگار