kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴

نگرانی آمریکایی‌ها از «آمادگی بالای» نیروی هوائی چین و روسیه

 
نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی با اشاره به «آمادگی بالای نیروی هوائی چین و روسیه» نوشته است، در مقابل نیروی هوائی آمریکا در حال افول است و این نگران‌کننده است.
تشدید منازعات طی سال‌های اخیر اهمیت نیروهای نظامی را دوچندان کرده است. طی دهه‌های اخیر رقابت‌های گسترده‌ای نیز در حوزه نیروهای متعارف و نامتعارف نظامی بین قدرت‌های بزرگ شکل گرفته است و این قدرت‌ها تلاش می‌کنند در حوزه‌های نظامی مختلف اعم از زمینی، هوایی، دریایی، فضائی‌، سایبری و جنگ شناختی از رقبای خود عقب نمانند. وب‌سایت نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» هم در گزارشی با اشاره به این رقابت‌ها نوشته است آمریکا در زمینه نیروی هوائی از رقبای خود عقب افتاده است. در گزارش «نشنال اینترست» آمده است: نیروی هوائی ایالات متحده در جشن ۷۶سالگی در وضعیت بدی دارد و نمی‌تواند به اندازه کافی نیروی مورد نیاز خود را جذب کند. اینک تعداد و قابلیت جنگنده‌های آمریکا در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و آموزش کوتاه‌مدت باعث تضعیف آمادگی خلبانان شده است. در مجموع، نیروی هوائی امروز ایالات متحده برای اجرای یک عملیات همچون «طوفان صحرا» آمادگی لازم را ندارد. به گزارش فارس، نشنال اینترست می‌افزاید: اینک وضعیت استخدامی در نیروی هوائی استخدام نیروی هوائی آمریکا جالب نیست و اگر شرایط استخدامی از قبیل مصرف مواد مخدر، آزمایش‌های بدنی، سن و موارد مشابه را تغییر نمی‌کرد، شمار پذیرفتگان بسیار پایین‌تر بود. در ادامه این گزارش آمده است: در اوج جنگ سرد، نیروی هوائی دارای ۴۴۶۸ جنگنده و ۳۳۱ هواپیمای بمب‌افکن در کل موجودی نیروی خود بود و از هر ۱۰ نفر ۸ نفر قادر به انجام ماموریت بودند. امروزه نیروی هوائی آمریکا فقط ۱۹۳۲ جنگنده و ۱۴۰ هواپیمای بمب‌افکن دارد و هر ۱۰ نفر فقط ۶ نفر برای انجام ماموریت‌های جنگی مناسب هستند. متاسفانه، سطح آمادگی خلبانان به شدت کاهش یافته است. در اوج جنگ سرد، خلبانان جنگنده به طور متوسط بیش از ۱۶۰ سورتی پرواز یا ۲۰۰ ساعت در سال پرواز می‌کردند. در سال ۲۰۲۲، خلبانان جنگنده نیروی هوائی به طور میانگین تنها ۷۴ سورتی پرواز یا ۱۲۹ ساعت در سال داشتند.
بایدن: به خاطر ترامپ نامزد شدم!
خبر دیگر از آمریکا این که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی گفته است که به خاطر حضور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق در رقابت‌های ریاست‌جمهوری این کشور برای بار دیگر نامزد شده است، چرا که معتقد است با حضور ترامپ دموکراسی این کشور به طور جدی در خطر خواهد بود. به گزارش «اسکای‌نیوز» بایدن اظهار کرده است که اگر دونالد ترامپ در رقابت برای ورود به کاخ‌سفید در سال ۲۰۲۴ حضور نداشت معلوم نبود که او هم مجددا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود. بایدن در جریان یک رویداد انتخاباتی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی در حومه بوستون این اظهارات را مطرح کرد و در مورد خطرات بازگشت ترامپ به کاخ‌سفید به هوادارانش هشدار داد و عنوان کرد که ترامپ خود را فردی معرفی می‌کند که می‌خواهد انتقام هوادارانش را با پیروزی در انتخابات سال آینده بگیرد و قول داده است که در صورت پیروزی در انتخابات، افرادی را که آنها را «موجودات موذی» در کشور می‌نامد، نابود کند. 
کشتار‌های جمعی مسلحانه در آمریکا رکورد زد
خبر دیگر از آمریکا این که واشنگتن‎پست با استناد به داده‌های ردیاب آنلاین خود گزارش داد که تعداد کشتار‌های جمعی مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۳ به ۳۸ مورد رسیده است. این آمار بالاترین تعداد از سال ۲۰۰۶ تاکنون به حساب می‌آید. به‎تازگی پلیس تگزاس و واشنگتن، ۲ گزارش از کشتار‌های جمعی با فاصله کمتر از ۱.۵ ساعت دریافت کردند که سی‌وهفتمین و سی‌وهشتمین حادثه مشابه در سال ۲۰۲۳ است. گزارش مذکور می‎گوید که رکورد قبلی در سال ۲۰۲۲ با ۳۶ تیراندازی ثبت شده بود.