kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳

کیهان و خوانندگان

 
*سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در فاطمیه اول را به همه خوانندگان روزنامه تسلیت عرض می‌کنم. در توصیف این بانوی دو عالم همین بس که عملکرد این دردانه خلقت در مقام یک زن که نمونه انسان کامل را به تصویر می‌کشد، سبب‌ساز بوسه زدن پیامبر رحمت بر دستان ایشان شد و این اتفاق برخلاف تعبیر برخی ساده‌اندیشان، نه به دلیل مسائل عاطفی، بلکه از باب تکامل معنوی و انسانی مقام عظیم زن است.
رنجبر
*در ایام فاطمیه قرار داریم حق این است که بگوییم حضرت زهرا(س) جهادگر عرصه تبیین واقعیت و حقیقت است. چرا که با سخنرانی‌های بموقع و دفاع از حقیقت نبوت و امامت، لفافه‌ها و پوشش‌های دروغین را از اسلام کنار زد و اسلام ناب محمدی را به ما در این زمانه رساند.
خانیکی
* حضرت آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی می‌فرمایند: فاطمیه تنها عزاداری نیست، بلکه باید بدانیم که این فاطمیه و اربعین و اینها برای ما مکتب هستند، چرا که اهل بیت عصمت و طهارت، قرآن ناطق اند؛ «فاطمیه»، امامت شناسی، ولایت‌شناسی، نبوت‌شناسی، وحی‌شناسی و فرصتی برای بیان کلمات این بزرگواران است و آخر هم اشک و عزاداری است.
زارع
* جنایت‌های ددمنشانه اسرائیل در جنگ غزه این گفته جمهوری اسلامی ایران را که رژیم کودک‌کش صهیونیستی بی‌رحم بوده و به هیچ کدام از قوانین بین‌المللی پایبند نیست‌، بعد از سال‌ها به جهانیان ثابت کرد. امروز میلیون‌ها نفر در شهرهای مهم اروپایی و ایالت‌های مختلف آمریکا به خیابان آمده و علیه سیاست‌های اسرائیل شعار می‌دهند. ‌هاله دروغین مظلوم‌نمایی که دور تا دور اسرائیل پیچیده بودند، از بین رفته است.
سلمانیان
*پس از آن که موشک ‌هایپرسونیک فتاح 2 رونمایی شد، بردلی بومن از مدیران ارشد لابی صهیونیستی گفت که برنامه‌های موشکی تهران صرفاً برای نمایش نیست و نباید به سادگی از کنار آنها رد شد. او نتیجه گرفته است که اسرائیل در تیررس موشک‌های جمهوری اسلامی قرار دارد. مثل اینکه ضمیر مرجع خودش را پیدا کرده است.
آذری
* زندگی و نظرات علامه مصباح را که مرور کنیم اذعان می‌کنیم که چه به‌حق گفته است جناب سیدحسن نصرالله که حزب‌الله، نماد عینی تفکر سیاسی آیت‌الله مصباح در سطح منطقه است.
پورموسوی
*فتنه‌هایی که ملت عزیزمان طی بیش از چهار دهه با سربلندی از آنها بیرون آمدند‌، مرهون حضور و عملکرد بسیج بوده است و ما باید شاکر خداوند باشیم که امام راحل در ابتدای انقلاب این نهاد مردمی را در کشور تأسیس نمودند و بار اصلی انقلاب هم همیشه روی دوش این عزیزان بوده و خواهد بود. ان‌شاءالله تفکر بسیجی همیشه بر کشور طنین‌انداز باشد.
عارفی
* رژیم صهیونیسـتی به دور از چشم رسانه‌ها سالیان سال اسـت که به معنای واقعی کلمه در حال قصابی کردن مردم فلسطین است، اما به دلیل این که به میزانی که امروز شاهدیم، نبوده، و خود مردم درعرصه خبررسانی فعال نبوده‌اند‌، رسـانه‌ها به آن توجه نمی‌کردند. اما به واسطه حجم بالای جنایات امروز رژیم صهیونیستی مردم اکثر کشورهای جهان پای کار آمده‌اند و جنایت‌های صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنند. 
صفوی
* آدم از رفتار رزمندگان انصارالله یمن نیرو می‌گیرد. نه از کسی می‌ترسند‌، نه از کسی انتظاری دارند و نه در عمل به وظیفه الهی خود ملاحظه چیزی را می‌کنند. خلاصه در مبارزه با ظلم و ظالم خیلی راحت دست به اقدام می‌زنند. در عرصه نبرد موشکی و خصوصا دریایی هم یمن، امروز تبدیل به یک نیروی کاملا تعیین‌کننده شده و تازه این آغاز راه برای یمنی‌های مقاوم است.
سلطانی
*ای کاش زبان دنیابلدها به اندازه حماس تعقل داشتند که اجرای تعهدات را گام به گام عمل کنند نه اینکه در ابتدای امر به همه تعهدات خود عمل کنند و بعد منتظر اجرای تعهدات طرف مقابل باشند و بعد هم با ایمیل بخواهند مشکلات ناشی از ساده انگاری خود را حل کنند!
قاسمی
*اسرائیلی‌ها از مصاحبه اسرای آزاد شده خود و بیان حقایق به وحشت افتاده‌اند به گونه‌ای در شبکه ۱۴ عبری خانواده اسرا تهدید شده‌اند که یا دهانشان را بسته نگه می‌دارند یا رژیم دهانشان را می‌بندد. اما سنت الهی این است که به‌رغم همه فشارها حق و واقعیت آشکار شود.
ایمانی
* باتوجه به بازگشت مردم غزه به خانه‌های خود پس از قریب به 50 روز آوارگی و اینکه بسیاری از منازلشان به تلی از خاک تبدیل شده است می‌طلبد که شهرداران جهان اسلام به کمک آنها بشتابند و با منازل پیش‌ساخته و... غبار از چهره خسته این عزیزان که بسیاری از آنها عزادار زن و بچه هم هستند بزدایند.
جاویدی مهر
*طرفداران باشگاه آث میلان در اعتراض به کشتار فلسطینی‌ها به ویژه کودکان غزه توسط جنایتکاران اسرائیلی بنری را در داخل ورزشگاه نصب کرده بودند که روی آن عبارت پر معنایی نوشته شده بود.آن عبارت این بود: «آن زمانی که بچه‌ها خوابند ساکت باشید، نه زمانی که درحال مردن هستند.»در مورد این یک جمله ساعت‌ها می‌شود صحبت کرد. 
پناهی
 * تا چندین سال شرایط سنی آزمون برای مصاحبه فرهنگیان ۲۴ سال بود و تا ۶ ماه گذشته هم همین روند ادامه داشت تا اینکه اخیرا اعلام شد شرایط سنی ۲۲ سال تمام است! در رأی دیوان عدالت اداری هم شرط سنی ۴۰ سال اعلام شده است. عادلانه نیست افرادی که با داشتن لیسانس روانشناسی، علوم تربیتی و... عمرشان را پای درس خواندن گذاشته‌‌اند الان که آماده حضور در کلاس درس هستند، با تفاوت اندک از کار کنار گذاشته شوند.
اجاقی
* برخـی افراد به حدی گسـتاخ و عصبی شـده‌اند که تا یک نفر به آنها در مورد رفتار اشتباهشان حتی محترمانه امر به معروف می‌کند فورا درگیر می‌شوند. نباید اجازه داد یک فرد خلافکار در تخلف خود جسارت پیدا کند و به جای اظهار پشیمانی و عذرخواهی‌، خود را ذی‌حق بداند.
بختیاری
*قـرار بود شـرکت‌های خودروسـازی بعد از جراحـی اقتصادی طبق دسـتور دولت خصوصی‌سازی بشوند. چرا این اتفاق نیفتاد؟
کمالی 
*وزیر ارتباطات گفته برای برخورد با فیلترشـکن فروش‌ها یک خط قانون نداریم.خوب یک قانون برای آن بنویسند و مجلس هم تصویب بکند. 
دانشگر
* در ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ایستگاه مترو میدان محمدیه از خط ۷ افتتاح شد، ولی با گذشت بیش از شش سال هنوز یک طرف پله برقی آن افتتاح نشده واین اسباب ناراحتی مردم را فراهم کرده است.شهرداری تهران به این ایستگاه پرتردد هم توجه کند.
قلندری
* سامانه‌هایی که برای نانوایی‌ها درنظر گرفته شده بسیار خوب بوده است و راه‌اندازی آنها جای تشکر دارد. فقط به یک نکته باید توجه داشت. اینکه در سهمیه آرد یارانه‌ای نانوای متخلف محدودیت ایجاد شود فقط باعث می‌شود اهالی محله این نانوایی مجبور شوند نان را از او گران‌تر بخرند. این کار‌، مجازات مردم به خاطر تخلف نانواست. درنتیجه مردم ترجیح خواهند داد که از خیر گزارش‌دادن در سامانه «ناظر» بگذرند. باید فکر دیگری کرد. 
سعادتی