kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

وعده وزارت صمت برای فروش اقساطی خودرو

 
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت، وعده داد: از این پس شاهد شکل‌گیری عرضه بر مبنای فروش اقساطی خودرو‌ها نیز خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالله توکلی لاهیجانی درباره آمار تولید خودرو در کشور گفت: حدود 742 هزار دستگاه خودروی سواری در هشت‌ماهه سال جاری، به‌صورت کامل تولید شده که در مقایسه با 621 هزار دستگاه تولید کامل مدت مشابه پارسال، رشد20 درصد را نشان می‌دهد.
او افزود: 107 هزار دستگاه خودروی وانت، طی مدت یاد شده در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 43 درصد رشد برخوردار است. علاوه‌بر این، در هشت ماهه اول امسال حدود 2300 دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال سه درصد رشد را نشان می‌دهد.
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: تولید حدود 25 هزار دستگاه انواع خودروی سنگین‌(کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد 26 درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است. در مدت یاد شده 394 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 41 درصد رشد برخوردار بوده است.
توکلی اضافه‌کرد: علاوه ‌بر این در هشت ماهه اول امسال حدود 205 هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید 114 هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود 80 درصد رشد تولید را نشان می‌دهد. سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور در این مدت 23 ‌درصد بوده است.
او افزود: دو عارضه مزمن در بازار خودروی کشور در سال‌های 97 تا 1400 شکل گرفته بود که اولی کاهش تولید خودروسازان به کمتر از یک میلیون دستگاه و دومی تولید خودرو‌های ناقص بود. امسال همانند پارسال افزایش تولید خودروی کامل را خواهیم داشت و از سوی دیگر با کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو مواجه هستیم؛ یعنی به طور متوسط قیمت بازار خودرو‌های تولید داخل، از ابتدای سال، حدود 28 درصد و قیمت خودرو‌های مونتاژی حدود 48 درصد کاهش داشته است.
 فروش اقساطی خودرو در راه است
مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: پایش وضعیت متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو نیز نشان می‌دهد که با خارج شدن خودرو از کالای سرمایه‌ای در غالب خودرو‌ها با ریزش تقاضا مواجه بوده‌ایم به گونه‌ای که در برخی از خودروسازان کمتر از 10 درصد متقاضیان سامانه اقدام به تکمیل وجه کردند و در بیش از 80 درصد انواع خودرو‌ها میزان تحقق متقاضیان سامانه کمتر از 50 درصد بوده است؛ بنابراین از این پس شاهد شکل‌گیری عرضه بر مبنای فروش اقساطی خودرو‌ها نیز خواهیم بود.